Kontrolējošās iestādes pagaidām neplāno pārbaudīt jauno vilcienu iepirkumu (22)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Kontrolējošās iestādes, kuru kompetencē varētu būt jauno vilcienu iepirkuma pārbaude, pagaidām nekādus pasākumus neveiks, aģentūra LETA uzzināja Valsts kontrolē (VK) un Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

KNAB preses pārstāvis Andris Vitenburgs aģentūrai LETA norādīja, ka atbilstoši savai kompetencei birojs ir izvērtējis un arī turpmāk izvērtēs jebkuru informāciju, kas nonāks tā rīcībā par valsts amatpersonu iespējamo prettiesisko rīcību.

Pēdējā laikā jauni iesniegumi saistībā ar šo iepirkumu nav saņemti, un patlaban biroja rīcībā nav jaunas publiskojamas informācijas saistībā ar šo iepirkumu.

Iepriekš biroja vadība paziņoja, ka KNAB veicis pārbaudi par vilcienu iegādes procesu, bet koruptīvu pazīmju tajā neesot konstatējis.

Savukārt VK aģentūrai LETA norādīja, ka saskaņā ar noteikto darba plānu šim gadam, VK nav paredzēts veikt revīziju par AS «Pasažieru vilciens» (PV) vilcienu iepirkumu.

VK atbilstoši starptautiskajiem revīzijas standartiem veic finanšu un lietderības revīzijas saskaņā ar VK padomē apstiprinātu revīzijas gada plānu.

LETA jau ziņoja, ka 3.oktobra naktī tika paziņots, ka vienošanās starp PV un Spānijas uzņēmumu «Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A.»(CAF) par jauno vilcienu iegādi nav panākta.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gada martā Eiropas Komisija apstiprināja Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, un no projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

Komentāri (22)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu