Jaunas drošības un vides prasības motocikliem no 2016.gada (38)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Otrdien Eiropas Parlaments apstiprināja jaunus noteikumus, kas no 2016.gada paredz stingrākus drošības un emisiju noteikumus motocikliem. Jaunie noteikumi attieksies uz visiem divu riteņu vai trīs riteņu transportlīdzekļiem, sākot no pilsētas mopēdiem, līdz pat šosejas motocikliem, kā arī uz kvadricikliem.

Minētie transportlīdzekļi izraisa 16% no visiem satiksmes negadījumiem ar bojāgājušajiem, bet veido vien 2% no Eiropas ceļu satiksmes.

«Motocikla drošība satiksmē lielā mērā, protams, atkarīgs no tā vadītāja, tomēr arī likumdevēju iespējās vēl ir uzlabot šo transportlīdzekļu drošību citiem satiksmes dalībniekiem un padarīt tos draudzīgākus videi», norādīja par likumprojekta virzību Parlamentā atbildīgais deputāts Wim van de Camp (EPP, NL).

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem, visiem «lielie» motocikli, t.i. tie, kuru motora tilpums pārsniedz 125 cm3, būs jāaprīko ar bremžu pretbloķēšanas sistēmām («ABS»), savukārt nelielākus transportlīdzekļus (līdz 125 cm3), citstarp skūterus, varēs aprīkot arī ar kombinētajām bremžu sistēmām.

Līdz 2019. gada beigām Komisijai jāsagatavo izmaksu efektivitātes analīze ar ierosinājumiem par to, vai noteikumus vajadzētu pārskatīt un paredzēt obligātas ABS arī mopēdiem.

Deputāti atzinīgi vērtē arī pasākumus motociklu redzamības palielināšanai, nosakot, ka apgaismes sistēmai jāieslēdzas automātiski, iedarbinot dzinēju.

Tā kā «L» kategorijas transportlīdzekļi pašlaik izraisa nesamērīgi lielus piesārņojumu, no 2016.gada uz «lielajiem» motocikliem un no 2017.gada uz mopēdiem attiecinās «Euro 4» emisijas standartus, savukārt no 2020.gada uz visiem divu un trīs riteņu transportlīdzekļiem attieksies «Euro 5» emisijas robežvērtības.

Deputāti atbalstīja arī pakāpenisku uzlabotu iebūvētās diagnostikas sistēmu ieviešanu, lai uzraudzītu kļūmes emisiju kontroles sistēmās, informācija par tām būtu viegli pieejama un tādējādi varētu efektīvi veikt transportlīdzekļa remontu.

Jaunā regula, ko deputāti pieņēma ar 643 balsīm par, 16 pret un 18 atturoties, vēl oficiāli jāapstiprina ES dalībvalstīm. Tā attieksies vienīgi uz jaunajiem divu vai trīs riteņu transportlīdzekļiem un kvadricikliem, kas būs pārdošanā no 2016.gada.

Komentāri (38)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu