Horelikam piektā vieta Paikspīkas sacīkšu oficiālajā kvalifikācijā elektromobiļu klasē (10)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: DriveeO, CC BY-SA 2.0

Latvijas autosportists Jānis Horeliks ar «eO PP01» sacīkšu mašīnu ceturtdien izcīnīja piekto vietu leģendāro Paikspīkas izturības sacīkšu kalnā braukšanā oficiālajā kvalifikācijā.

Latvijas sportists 5,16 jūdzes (8,3 kilometru) garo distanci labākajā mēģinājumā veica četrās minūtēs un 19,488 sekundēs.

Labākais elektro klasē bija amerikānis Gregs Treisijs, kurš nobrauca par 23 sekundēm ātrāk. Kopā klasē startē septiņas automašīnas.

Galvenajā klasē kvalifikācija notika jau trešdien, kad pārliecinoši labāko rezultātu sasniedza deviņkārtējais pasaules autorallija čempionāta (WRC) uzvarētājs Sebastjans Lēbs no Francijas. Viņš šo 5,16 jūdžu distanci nobrauca trijās minūtēs un 26,153 sekundēs, tuvāko sekotāju apsteidzot par vairāk nekā 17 sekundēm.

Paikspīkas kvalifikācijas braucieni turpināsies arī šodien, bet sacīkstes tiks aizvadītas svētdien.

Kā ziņots, «eO PP01» automašīnu veidojis plaši atzītais Latvijas auto konstruktors Andris Dambis.

Paikspīkas izturības sacīkstes šogad notiks jau 91.reizi. Sportisti mēros 20 kilometrus garu distanci, kas stiepjas kalna virsotnē 4300 metrus virs jūras līmeņa.

Dambja komandas mērķis sacensībās ir sasniegt jaunu distances veikšanas rekordu.

Komanda uzsver, ka līdz šim elektroautomobiļi nav spējuši uzvarēt sacensību absolūtajā vērtējumā, taču īsajā un līkumotajā trasē tie pamazām kļūst par spēku, ar kuru rēķināties. Litija jonu akumulatori un elektriskie motori tehnoloģiski attīstās, kļūstot mazāki un jaudīgāki. Turklāt atšķirībā no iekšdedzes dzinējiem elektromotori nezaudē jaudu retinātā gaisā.

Izmantojot vairāku gadu desmitu motoru sporta pieredzi, Dambis jauno automobili uzprojektējis sešu mēnešu laikā. Tā konstrukcijas pamatā ir cauruļu rāmja šasija, bet oglekļa šķiedras virsbūve ir izgatavota Dānijā.

Komentāri (10)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu