«Apollo» izmēģina: «Renault Captur» (25)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Apollo

Francijas autobūves uzņēmums Eiropā un citviet pasaulē ir pieteicis jaunu un spējīgu kandidātu populārajā krosoveru tirgū. «Renault» pārstāvji pagājušo nedēļu bija noorganizējuši ekskluzīvu iespēju Baltijas medijiem iepazīties ar jauno autoražotāja modeli - «Captur».

Automašīna debitēja šī gada Ženēvas auto šovā, taču tā saknes ir meklējamas 2011.gada Ženēvas šovā, kur tas debitēja kā futūristisks koncepts. Lai gan sērijveida modeļa interjers krietni atšķiras no koncepta, to pašu nevar teikt par eksterjeru. Plūdlīnijas izceļ tā izteiksmīgās formas, bet lielie riteņi, paaugstinātais klīrenss, plašā gaita un stāvais uz priekšu izvirzītais vējstikls veido unikālu MPV, SUV un hečbeka apvienojumu.

Jauno «Renault Captur» pavada pieticīga dzinēju svīta, taču par spīti nelielajam darba tilpumam dinamika pilsētas vajadzībām ir pilnīgi apmierinoša. Pieejamais trīs cilindru benzīna dzinējs ar 0,9 litru darba tilpumu «Energy TCe 90» spēj attīstīt 90 zirgspēku jaudu (zs). Savukārt 1,2 litru variants ar četriem cilindriem jaudu palielina līdz 120 zirgspēkiem. Pēdējais no minētajiem dzinējiem ir pieejams ekskluzīvi ar EDC pārnesumkārbu (Efficient Dual Clutch), kas nodrošina tūlītēju un līdzenu reakciju.

Auto ir pieejams arī ar dīzeļdzinēju dCi 90, kurš saskaņā ar oficiālajiem datiem patērē tikai 3,6 litrus uz 100 kilometriem un CO2 emisijas daudzums sasniedz 95 gramus uz kilometru (g/km). Dīzelis ir pieejams gan ar 5-pakāpju manuālo, gan arī moderno EDC 6-pakāpju automātisko ātrumkārbu.

Uz ceļa «Captur» uzvedas kā jau vairums šāda tipa automobiļu. Kamēr auto jauns acīm redzamu trūkumu tam nav. Piekare ir salīdzinoši mīksta un paaugstinātais klīrenss ļauj ar to pārvietoties arī pa tādiem ceļiem, kur lielākā daļa vieglo automašīnu uz priekšu diez vai tiktu. Automašīnai gan trūkst pilnpiedziņa, taču arī ar 17 centimetru klīrensu un priekšēju riteņu piedziņu tā tiek tīri labi galā ar citādi neizbraucamiem ceļiem.

Automašīnas salons ir vienkāršs un ērti izplānots. Cimdu nodalījums ir pārvērsts par ērtu atvilktni, kas ir krietni labāks risinājums par klasisko «bardačoku». Padomāts ir arī par krēslu pārvalkiem, kurus ir ērti noņemt ar rāvējslēdzēja palīdzību un var izmazgāt veļas mazgājamajā mašīnā. Salons nevar lepoties ar izteikti lielu platību, jo galu galā tas ir balstīts uz populāro «Clio» modeli.

Nelielā izmēra krosovers ir izpelnījies arī augstāko piecu zvaigžņu vērtējumu Eiropas jauno automašīnu novērtēšanas programmā (Euro NCAP), kur tas uzrādīja lieliskus rezultātus pieaugušo un bērnu aizsardzībā.

Par jaunais «Renault Captur» sīvāko konkurentu tiek uzskatīts «Nissan Juke», kurš patlaban dominē šajā tirgus nišā. «Captur» bāzes modelis Latvijā ir pieejams par 9 677 latiem, kas ir par veselu tūkstoti mazāk nekā tā galvenajam konkurentam, kas padara to īpaši pievilcīgu.

Komentāri (25)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu