Sašutumu izraisījusī reklāma: MTG negrasās piekāpties (120)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka /LETA

Mediju koncerns «Modern Times Group» (MTG), neskatoties uz Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) iebildumiem, turpinās pārraidīt sižetu, kurā iedzīvotāji tiek informēti par iespēju lauzt līgumu ar SIA «Lattelecom» un kurā izmantots PTAC direktores Baibas Vītoliņas citāts, biznesa portālu «Nozare.lv» informēja MTG sabiedrisko attiecību vadītāja Marta Zandersone.

«Neuzskatām, ka šis informatīvais paziņojums būtu reklāma, jo tajā netiek popularizēts kanāls TV3, bet gan sniegta informācija par situāciju un komentārs. PTAC kompetence un funkcija ir patērētāju un uzņēmēju informēšana, un šajā gadījumā TV3 palīdz pildīt šo funkciju, ko vienmēr ir centies arī darīt, lai pasargātu patērētājus,» uzsver Zandersone.

MTG pārstāve norāda, ka «skatītājiem ir tiesības zināt savas iespējas un tiesības mirklī, kad kabeļoperators publiskajā telpā sniedz maldinošu informāciju par līguma laušanas iespējām. Turklāt Vītoliņas kundzei, konkrēto interviju sniedzot, tika sniegta informācija, ka tā tiks publiskota».

Viņa apliecināja, ka TV3 ir saņēmis PTAC vēstuli un šobrīd ar juristiem tiek izskatīts tās saturs, kā arī gatavota atbilde PTAC.

Kā ziņots, PTAC nosūtījis vēstuli MTG, pieprasot pārtraukt izplatīt televīzijas reklāmu, kurā iedzīvotāji tiek informēti par iespēju lauzt līgumu ar interaktīvās televīzijas operatoru SIA «Lattelecom» un kurā izmantots PTAC direktores Baibas Vītoliņas citāts. Kā norāda PTAC, citāts ir izrauts no konteksta.

Vītoliņa dalībai reklāmā nav piekritusi un kopumā nosoda šādu biznesa praksi, īpaši patērētāju izmantošanu komersantu savstarpējo darījumu slēgšanā. PTAC aicina patērētājus būt apdomīgiem un nepieņemt pārsteidzīgus lēmumus par televīzijas operatoru maiņu.

Šāda komersanta rīcība ir klajš Reklāmas likuma pārkāpums, par ko draud administratīvs sods, norāda PTAC preses pārstāve Sanita Gertmane. MTG telekanāli LNT un TV3 ir Latvijas Reklāmas asociācijas biedri, tādēļ PTAC aicina Latvijas Reklāmas asociāciju izvērtēt savu biedru rīcības atbilstību apstiprinātajam Ētikas kodeksam un asociācijas mērķiem.

MTG sagatavotajā reklāmā izmantots fragments no PTAC direktores teiktā TV3 raidījumam «Bez tabu».

«Pirmkārt, Vītoliņas teiktais ir izrauts no konteksta un tādējādi rada iespaidu, ka PTAC mudina patērētājus atteikties no «Lattelecom» pakalpojumiem, kas neatbilst patiesībai. Otrkārt, Vītoliņa nav piekritusi teksta izmantošanai televīzijas reklāmas klipam,» norāda PTAC.

Saskaņā ar Reklāmas likumu reklāmai ir jābūt likumīgai, patiesai un objektīvai, tā veidojama saskaņā ar godprātīgu reklāmas praksi, kā arī tā nedrīkst mazināt sabiedrības uzticēšanos reklāmai, un tai ir jāatbilst godīgas konkurences principiem. Tāpat likumā ir noteikts, ka reklāmā ir aizliegts attēlot, izmantot vai citādi pieminēt fizisko personu (kā privātpersonu vai kā amatpersonu) vai tās īpašumu bez šīs personas piekrišanas.

Ņemot vērā reklāmas saturu un to, ka PTAC direktore nav piekritusi līdzdalībai reklāmā, PTAC uzskata, ka konkrētajā gadījumā ir pārkāptas visas Reklāmas likuma noteiktās reklāmas likumīguma prasības.

PTAC pieprasa nekavējoties izbeigt izplatīt šādu reklāmu. Prettiesiskas reklāmas sniegšana/izplatīšana neatbilst godprātīgai darbībai reklāmas jomā, kas var būtiski negatīvi ietekmēt sabiedrības, tostarp patērētāju, tiesisko un ekonomisko interešu aizsardzību.

Tāpat PTAC informē, ka par normatīvajos aktos neatbilstošas reklāmas sniegšanu/izplatīšanu ir paredzēta administratīvā atbildība, un PTAC ir sācis administratīvo lietu.

Jau ziņots, ka MTG un «Lattelecom» nav izdevies panākt vienošanos par jaunu līgumu, tādēļ no 2.aprīļa «Lattelecom» interaktīvās televīzijas lietotājiem vairs nav pieejams kanāls TV3.

Komentāri (120)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu