«Expo 2015» noliedz, ka nauda būtu izšķērdēta nelietderīgi

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Komandītsabiedrība «Expo 2015» noliegusi publiski izskanējušo informāciju par nelietderīgi izšķērdētajiem līdzekļiem.

«Mēs esam gatavi publiski un detalizēti skaidrot katru «Expo 2015» tāmes pozīciju. Tomēr šodien varam atspēkot tikai tās pozīcijas, kas izskanējušas publiski, jo līgums ar Ekonomikas ministriju paredz soda sankcijas, ja sniegsim jebkādu informāciju par līgumu bez iepriekšējas saskaņošanas ar ministriju,» paziņojumā medijiem skaidro «Expo 2015«komunikācijas vadītāja Dagnija Lejiņa.

Viņa norāda, ka, pirmkārt, ministrija sniegusi nepatiesu informāciju par jau iesniegtajiem rēķiniem. Komandītsabiedrība «EXPO 2015» neesot iesniegusi rēķinu par sociālo mediju kampaņu «Instagram» vietnē 34 487 eiro apjomā un par šādiem pakalpojumiem neesot samaksāts.

Vienlaikus «Expo 2015» pārstāve uzsver, ka sociālo mediju kampaņa uz «Instagram» sociālā tīkla platformas bāzes bijis plānots kā vērienīgs visas Latvijas sabiedrības un latviešu diasporu ārvalstīs iesaistes projekts deviņu mēnešu garumā, kas iekļautu arī «Instagram» izstādes izveidošanu «Expo» paviljonā Milānā. Projektu bijis plānots uzsākt šī gada februārī un tas ilgtu visu izstādes norises laiku. Par šo projektu rēķini neesot izstādīti un līdzekļi nav saņemti.

Lejiņa uzsver, ka saistībā ar pārmetumiem par paviljona jaundarba radīšanas izmaksām nav izskaidrota šī koncepta būtība.

«Jaundarba radīšana un ieraksts nozīmē 35 minūšu muzikāla jaundarba radīšanu, kas sastāv gan no rituāliem tautas dziedājumiem, instrumentālās mūzikas, kā arī modernās spektrālās mūzikas. Kopā ierakstā jau piedalās un līgumi jau ir noslēgti ar 29 solistiem un Radio kori. Otra jaundarba sadaļa ir 35 minūšu video filmas izveide ar Latvijas iedzīvotāju iesaisti. Trešā jaundarba daļa paredz arī 3 instalāciju izveidi un paviljona pirmā stāva arhitektoniskā veidola izveidi, kas kalpotu kā kulminācija muzikālajam un video mākslas darbam,» skaidro Lejiņa.

Lejiņa uzsver, ka «šis ir viens no apjomīgākajām mākslas jaundarbiem Latvijas pieredzē». Kopumā tā izveidei jau ir noslēgti 43 līgumi ar māksliniekiem, izpildītājiem, aranžētājiem u.c. Darbs pie projekta tika uzsākts jau pagājušā gada pavasarī un kopumā jaundarba radīšanas pozīcijā izmaksāti rēķini 52 tūkstoši eiro apjomā.

Komandītsabiedrība «EXPO 2015» esot gatava publiski skaidrot visas izmaksu pozīcijas, bet pirms tam ir jāsaņem sava pasūtītāja - Ekonomikas ministrijas - atļauja.

Šobrīd «Expo 2015» radošā komanda esot neizpratnē par radušos situāciju neesot pārliecināti, vai radošie cilvēki būt gatavi turpināt sadarbību arī tad, ja pēc visu risku izvērtēšanas valdība pieņems lēmumu piedalīties izstādē Milānā.

Uz augšu