Gaisā izdzēstās dzīvības: 2015.gada aviokatastrofu TOP 10 (65)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AP/Scanpix

Katru gadu visā pasaulē notiek aviokatastrofas, kurās tiek izdzēstas simtiem cilvēku dzīvības. Diemžēl arī 2015.gads nav bijis izņēmums - daudzas nelaimes notikušas tehnisku problēmu dēļ, taču citas varēja arī nenotikt, jo tās apzināti izraisījuši cilvēki paši... Piedāvājam jūsu uzmanībai desmit aviokatastrofas, kuras 2015.gadā izraisījušas ne tikai cilvēku bojāeju, bet arī plašu rezonansi starptautiskajā sabiedrībā un politikā.

 

Grieķijas iznīcinātāja liktenīgā pacelšanās Spānijā

Gada sākumā desmit cilvēki zaudēja dzīvību pēc tam, kad Spānijā avarēja Grieķijas gaisa spēku iznīcinātājs «F-16». Nelaime notikusi pēc tam, kad iznīcinātājs pacelšanās laikā aizķēris angāru, pēc kā nogāzās laukumā, kur atradās citi lidaparāti, izraisot ugunsgrēku.

Katastrofā dzīvību zaudēja desmit cilvēki, bet 13 guva dažādus ievainojumus.

 

16 policisti zaudē dzīvību, nokrītot helikopteram Kolumbijā

4.augustā helikoptera avārijā dzīvību zaudēja 16 policisti pēc tam, kad «UH-60 Black Hawk» helikopters nogāzās ziemeļrietumu Kolumbijā. Kolumbijas aizsardzības ministrs paziņoja, ka lidmašīnas katastrofa notikusi slikto laikapstākļu dēļ.

Lidojums bija kā daļa no operācijas, kas izvērsta pret vienu no lielākajiem kriminālajiem grupējumiem visā Kolumbijā. Pavisam gaisā pacēlās trīs helikopteri, no kuriem tieši «UH-60 Black Hawk» piemeklēja problēmas, kādēļ arī notika katastrofa.

 

Indonēzijā pazūd lidmašīna, kuru vēlāk atrod nokritušu

2.oktobrī Indonēzijā bez vēsts pazuda pasažieru lidmašīna ar 10 cilvēkiem.

Vietējā aviokompānija «Aviastar» pavēstīja, ka sakari ar nelielo lidmašīnu pazuduši piektdien, 30 minūtes pirms tai vajadzējis nolaisties.

Lidmašīnā bija trīs apkalpes locekļi un septiņi pasažieri, tajā skaitā trīs bērni.

Trīs dienas vēlāk lidmašīna tika atrasta un tika apstiprināta visu desmit cilvēku bojāeja.

 

Indonēzijas lidmašīna ietriecas kalnos un iet bojā visi tajā esošie cilvēki

Līdzīgs gadījums Indonēzijā notika 16.augustā. Tur Papua provincē bez vēsts pazuda pasažieru lidmašīna «ATR-42».

Lidmašīnā bija 54 cilvēki, tostarp pieci bērni un pieci lidmašīnas ekipāžas locekļi.

Pazudusī lidmašīna piederēja kompānijai «Trigana Air Service», kas veikusi iekšzemes lidojumu no Papua provinces galvaspilsētas Džajapuras Sentani lidostas uz Oksibilu šajā provincē, kad ar to pārtrūkuši sakari un tā pazudusi no radaru ekrāniem.

Lidmašīna ietriecās kalnos, un visi lidmašīnas pasažieri gāja bojā.

 

Lietuvas lidmašīnas aviokatastrofa virs Baltijas jūras

Maijā aviokatastrofa notika arī virs Baltijas jūras. Tad Lietuva uzsāka vērienīgu operāciju, kas sākta pēc tam, kad virs Baltijas jūras pazuda lidmašīna «An-2». Lidmašīna bija ceļā no Gēteborgas uz Klaipēdu.

Lietuvas Civilās aviācijas administrācijā atklāja, ka lidmašīnā bijuši divi piloti, bet pasažieri tajā neesot lidojuši. Zināms, ka lidmašīnā lidoja pieredzējuši piloti.

Vēlāk lidmašīnas vraks tika atrasts dziļi Baltijas jūrā, kur tika atrasti arī abi lidmašīnas piloti, kuri bija gājuši bojā.

 

Krievijas kravas lidmašīnai nokrītot Dienvidsudānā, iet bojā gandrīz 40 cilvēku

4.novembrī Krievijā ražota kravas lidmašīna «An-12» nokrita netālu no Dienvidsudānas lidostas neilgi pēc pacelšanās. Lidaparātā atradušies vismaz 40 cilvēki, tostarp 10 līdz 15 pasažieri.

Katastrofā izdzīvoja tikai divi cilvēki. Aculiecinieks lidaparātu redzējis laižamies pāri Baltās Nīlas upei. Traģiskajā avārijā gāja bojā 37 cilvēki, tostarp cilvēki, kas atradās uz zemes.

Saskaņā ar vietējās radiostacijas ziņojumu, avārija notikusi aptuveni 800 metru attālumā no Jubas lidostas.

 

Katastrofa Taivānā, kura varēja beigties vēl traģiskāk

4.februārī Taivānā notika aviokatastrofa, kurā bija iesaistīta aviokompānijas «TransAsia» pasažieru lidmašīna, kurā atradās 58 cilvēki.

Lidmašīna iegāzās upē Taivānas ziemeļos, un tā avarēja tikai trīs minūtes pēc pacelšanās no Taipejas lidostas.

Lidmašīnas pilots, 42 gadus vecais Ljao Čensungs atzīts par varoni, veiksmīgi izmanevrējot lidmašīnu cauri dzīvojamām mājām un komercplatībām.

«Viņi līdz pēdējai minūtei mēģināja izglābt gaisa kuģi,» Taivānas mediji citē vārdos nenosauktu, izmeklēšanai pietuvinātu, avotu.

Aviokatastrofā gāja bojā 43 cilvēki, bet izdzīvoja 15.

 

Turcijas pacietības mērs izsmelts - tiek notriekta Krievijas kara lidmašīna

24.novembrī pasauli satricināja ziņa, ka Turcija notriekusi Krievijas kara lidmašīnu «Su-24», kas bija pārkāpusi Turcijas gaisa telpu.

Krievijas lidmašīna riņķojusi Sīrijas teritorijā, ik pa laikam ielidojot Turcijas gaisa telpā. Pēc tam Krievijas lidmašīna notriekta, jo tā ignorējusi desmit brīdinājumus, kuri tika izteikti piecu minūšu laikā.

Lai arī sākumā Turcijas varasiestādes oficiāli apstiprināja, ka tās iznīcinātāji F16 notriekuši Krievijas lidmašīnu, Krievijas varasiestādes sākotnēji vilcinājās atzīt šo faktu.

Pēc tam, kad Krievija atzina tās lidmašīnas notriekšanas faktu, abu valstu starpā notika krasa attiecību pasliktināšanās. Krievija noteica virkni sankciju pret Turciju, kura, savukārt, uzsver uz savām tiesībām aizsargāt savu teritoriju.

Šajā katastrofā dzīvību zaudēja viens no diviem lidmašīnas pilotiem.

 

Krievijas lidmašīnas aviokatastrofa Ēģiptē

31.oktobrī Sīnāja pussalā nogāzās Krievijas lidmašīna ar 217 pasažieriem un septiņiem apkalpes locekļiem.

«Dažas minūtes pēc pacelšanās mēs pazaudējām sakarus ar lidmašīnu, kas atradās ceļā uz vienu no Krievijas lidostām,» pavēstīja kāda aviācijas pārvaldes amatpersona.

Glābēji informē, ka lidmašīnas korpuss ir pilnībā iznīcināts, un aviokatastrofā, visticamāk, neviens nav izdzīvojis.

Ēģiptes Civilās aviācijas ministrija ziņo, ka lidmašīna brīdī, kad pazuda no radaru ekrāniem, atradusies 9500 metru augstumā.

Lai arī sākumā tika vēstīts par tehniskām problēmām, kas izraisīja lidmašīnas katastrofu, taču vēlāk, pēc ekspertīzēm, kļuva skaidrs, ka tas tomēr ir terorakts, jo lidaparātā tika atrastas spridzekļa paliekas.

Šo katastrofu ar sajūsmu uzņēma teoristiskais grupējums «Daesh», kuri to nosauca par atriebību Krievijai par tās uzlidojumiem Sīrijā.

 

Depresija un vēlme aiziet no dzīves, kas izdzēsa 150 dzīvību

24.martā Francijas dienvidos avarēja pasažieru lidmašīna «Airbus A320».

Avarējusī kompānijas «GermanWings» lidmašīna, kas lidojusi reisā no Barselonas uz Diseldorfu, veda 150 cilvēkus.

Vēlāk, veicot izmeklēšanu, atklājās šokējošas notikušā detaļas - lidmašīnas otrais pilots Andreass Lubics ieslēdzās pilota kabīnē, un apzināti samazināja augstumu, līdz lidaparāts ietriecās Alpos.

Lidmašīnas pilots, kurš tajā brīdī bija izgājis no kabīnes, līdz pat pēdējam brīdim izmisīgi centās atgriezties pilota kabīnē, lai novērstu katastrofu, taču tas bija nesekmīgi.

Vēlāk noskaidrots, ka Lubics cieta no depresijas, un šādi viņš vēlējās izdarīt pašnāvību, taču tā paņēma līdzi vēl 150 cilvēku dzīvības...

Pēc tam visā pasaulē aviokompānijas, arī «airBaltic», sāka rīkoties, lai izslēgtu šādus notikumus nākotnē. Tā, piemēram, viens no jauninājumiem ir tas, ka lidmašīnas pilota kabīnē vienlaicīgi jābūt diviem pilotiem, kā arī pilotiem ir jāiziet

stingrākas pārbaudes, pirms viņš tiks pielaists pie lidmašīnas vadīšanas.

Komentāri (65)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu