Ventspils ielās ieguldīti 120 miljoni eiro

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

25 gadu laikā Ventspilī kopumā rekonstruētas un no jauna izbūvētas ielas, kuru kopgarums pārsniedz 120 km. Līdz 2020.gadam paredzēts rekonstruēt vēl aptuveni 15 km. Kopējās investīcijas ielu infrastruktūrā sasniegušas teju 120 miljonus eiro.

Ventspils ir slavena ar to, ka lielākā daļa ielu tiek būvētas izmantojot bruģakmens segumu. Tam ir divi iemesli – ilgmūžība ekspluatācijā un izdevīgākas izmaksas – abas pozīcijas ir par labu bruģakmenim. Piemēram, ja ielas komunikācijās ir notikušas kādas ķibeles, tad bruģakmens segumu ir daudz vienkāršāk remontēt un remonta vietu vēlāk pat nevar pamanīt. Savukārt seguma izmaksas tiek vērtētas gan būvniecības procesā, gan seguma turpmākajā dzīvesciklā. Arī Rietumeiropā, būvējot objektus vienmēr tiek rēķinātas dzīvescikla izmaksas. Viena kvadrātmetra asfaltbetona izmaksas ir aptuveni 53 eiro (bez PVN), bet bruģakmens – zem 45 eiro.

Pēdējo 25 gadu laikā praktiski visas Ventspils ielas ir rekonstruētas. Vietām jau prasās pēc atkārtotas rekonstrukcijas, kaut arī segums vēl izskatās labi. Piemēram, Ostas ielas bruģakmens segumam pie sarkanā spīķera nebija nekādu problēmu, taču iela bija morāli novecojusi un prasījās pēc atsvaidzinājuma. Tas liecina, ka bruģakmens ir sevi attaisnojis ļoti ilgā laika periodā.

Foto: Publicitātes foto

Ielu rekonstrukcija turpināsies arī nākamajā plānošanas periodā līdz 2022.gadam. Tostarp daudzi ventspilnieki priecāsies par Robežu ielas rekonstrukciju posmā no Kustes dambja līdz Graudu ielai. Padomju gados Robežu iela izbūvēta augstākā līmenī attiecībā pret apkārtējo apbūvi, līdz ar to nokrišņi rada problēmas individuālo māju īpašniekiem. Rekonstrukcijas laikā tas tiks novērsts, jo iela tiks pazemināta.

Ielas Ventspilī tradicionāli būvē kompleksi un arī Robežu iela nebūs izņēmums. Tiks izbūvēts ne tikai ūdensvads un kanalizācija, lietus ūdens kanalizācija un apgaismojums, bet savas komunikācijas ieguldīs arī «Lattelecom», «Latvenergo» un «Latvijas Dzelzceļš». Tāpat ielai tiks izbūvēts jauns veloceliņš ar gājēju ietvi, kas uzlabos drošības situāciju gājējiem, velosipēdistiem un autovadītājiem.

Foto: Publicitātes foto

Tā kā Robežu iela ir viena no pilsētas tranzīta ielām, tad tai ir izvēlēts asfaltbetona segums. Tikmēr veloceliņu un gājēju ietvi izliks ar bruģakmeni. Ventspilī veloceliņiem ražo speciālu bruģakmeni ar taisnām maliņām, bez noapaļojuma, tādēļ pa to var komfortablāk pārvietoties ar velosipēdiem, skrituļslidām un bērnu ratiņiem. Ielas būvdarbi tiks uzsākti šogad un pabeigti nākamgad.

Vēl tiks realizēts turpat 20 miljonu eiro vērtais Ventspils brīvostas pievedceļu rekonstrukcijas un izbūves projekts, kura īstenošanai vairāk nekā 16 miljoni eiro piesaistīti no ES struktūrfondiem. Projekta ietvaros tiks rekonstruētas vairākas pilsētas ielas un ielu posmi, piemēram, Kurzemes iela, kas ir galvenā Ventspils tranzīta iela. Vietā, kur Kurzemes iela satiekas ar Mazo Kurzemes ielu (pie DUS) tiks izbūvēts apļveida krustojums. Šajā vietā ir pieaugusi transporta kustība, tādēļ nolemts uzlabot satiksmes drošību. Tāpat tiks izbūvēts veloceliņa turpinājums līdz pat pilsētas robežai. Jauns segums tiks uzklāts arī E22 ceļa posmam, kas virzās pa viaduktu, Ventas tiltu un tilta apļiem. Kvalitatīvi ostas pievadceļi ir svarīgi ostas konkurētspējas palielināšanai un uzņēmējdarbības attīstīšanai. Tai pašā laikā tos ikdienā izmanto arī iedzīvotāji.

Foto: Publicitātes foto

Viena no spilgtākajām izmaiņām ostas teritorijā būs ventspilnieku un pilsētas viesu iecienītās Ostas ielas promenādes turpinājuma labiekārtošana. Ventspils brīvosta iegādājusies vēsturiskās Ostas darbnīcas K. Valdemāra ielā, no kurām daļu izmantos brīvostas dienestu vajadzībām. Teritorijā paredzēts uzstādīt arī loču kuģi «Rota», kas savu laiku jau nokalpojis, kā arī milzīgu ostas ceļamkrānu, kas patlaban kravas cilā Pārventas pusē. Visvecākais no tiem tiks iegādāts, atjaunots un nolikts kā apskates objekts – vēsturisks apliecinājums nākamajām paaudzēm. Tādējādi pilsēta iegūs vēl vienu sakārtotu pilsētas daļu ar vēsturiskām ēkām un labiekārtotā teritorija būs viens no pilsētas vizuāli skaistajiem objektiem, kas priecēs iedzīvotājus un pilsētas viesus.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu