Par ko klusē frizieris: klientu rīcība, kas kaitina meistarus (4)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Pexels

Ja kādam šķiet, ka friziera profesija ir lieliska izvēle, jo frizierim daudz jākomunicē ar dažādiem cilvēkiem mierīgā atmosfērā, izrādās, nereti paši frizieri ir gluži citās domās, vēsta ārvalstu mediji.

Mediji apkopojuši vairākas lietas, kas kaitina frizierus.

Kavēšana

Protams, katra cilvēka dzīvē var gadīties neparedzamas situācijas, kuru dēļ var nākties atcelt pierakstu pie friziera. Tomēr - viena lieta ir tiešām neatliekamas darīšanas, bet cita - nepieklājība vai aizmāršība. 

Frizieri nereti atzīst, ka reizēm viņiem ir grūti apslāpēt sašutumu un aizkaitinājumu, kad klients ienāk salonā krietni vēlāk nekā iepriekš sarunāts. 

Secinājumi: kavēt nav labi. Jāciena ne vien savu, bet arī meistara laiku. Ja ir skaidrs, ka gadīsies gavēt, noteikti piezvaniet uz salonu un pabrīdiniet par iespējamu kavēšanos. 

Meli 

Daži klienti ar nodomu melo par to, ko viņi darījuši ar saviem matiem (gan par to, ar ko mati krāsoti, gan par to, kādi kopšanas līdzekļi lietoti). 

Iespējams, to provocē bailes, ka viņus nosodīs par nepareizām darbībām vai teiks, ka viņi matus sabojājuši.

Rezultātā sanāk, ka meistars, neko nezinot, var sākt izmantot kādu līdzekli, kas rada ķīmisku reakciju, kuras rezultāta mati kļūst, piemēram, zili... 

Secinājums: nav jēgas melot frizierim. Tā var kaitējumu nodarīt tikai sev. 

Savas neapmierinātības slēpšana 

Protams, kritizēt meistara darbu nav viegli, tomēr pie friziera tas ir nepieciešams. Speciālisti uzskata, ka gadījumā, ja klients nav apmierināts ar rezultātu, labāk ir to pateikt, nevis doties mājās.

Misēkļi ir normāla lieta, tomēr pie friziera lielāko daļu noteikti iespējams vēl risināt. 

Gorīšanās krēslā

Vai kādam patīk, ja svarīgu darbu veikšanas laikā nemitīgi kāds zvana un runājas? Arī frizieriem nepatīk, ja viņiem traucē strādāt. 

Vēlme pierakstīties pēc darbalaika 

Daži klienti lūdz pierakstīt viņus pēc darbalaika (tad, kad viņiem tas ir ērti).

Protams, ja frizieris piestrādā mājās, tas nav nekorekti, taču citā gadījumā - ir tikai saprotami, ka arī frizieris vēlas iekļauties darbalaikā. 

Runāšana pa telefonu 

Runāt pa telefonu matu griešanas vai krāsošanas laikā ir nepieņemami.

Tā tiek novērsta ne vien meistara uzmanība, bet traucēti arī citi klienti.

Turklāt meistaram ir ļoti grūti izveidot lielisku frizūru, ja pie klienta auss ir telefons. 

Gulēšana 

Jā, nav viegli neaizmigt, kad tiek veikta atslābinoša galvas masāža, tomēr jācenšas neaizmigt. Frizierim varētu būt diezgan grūti izveidot glītu sasuku kādam, kurš nesēž taisni vai ik pa laikam nogrīļojas miegā. 

Konkrētu instrukciju nedošana

Frizieri neprot lasīt domas. Ja jums nepieciešams konkrēts tēls, labāk parādīt fotogrāfiju frizierim. Pretējā gadījumā - meistaram būs grūti sasniegt iecerēto rezultātu. 

Cerības, kas ir ļoti attālas no realitātes 

Ir muļķīgi cerēt uz ko tādu, kas nav iespējams. Piemēram, vienā stundā pārtapt no brunetes par blondīni. Frizieri jāinformē par cerībām, bet tāpat jāuzklausa meistara viedokli, vai tās ir savienojamas ar realitāti. 

Neieklausīšanās eksperta viedoklī

Nereti klientiem neizdodas iedomāties sevi tēlā, ko tie ir izvēlējušies. Ieraugot rezultātu, klients var būt šokā. Lai tā nenotiktu, noteikti nevajadzētu ignorēt eksperta viedokli.

Ja frizieris cenšas klientu atrunāt veidot kādu konkrētu matu sakārtojumu, jāieklausās argumentos. 

Pieskaršanās matiem 

Nereti frizierus kaitina, ja klienti aiztiek savus matus kosmētisko procedūru laikā. Kad mati būs izžāvēti un sasukāti, tos atkal būs pieklājīgi aiztikt. 

Frizūru katalogs 

Ja tālajā 1999. gadā frizūru katalogi tiešām bija aktuāli, mūsdienās tā nav. 

Par tēla atrādīšanu vēlams padomāt iepriekš, pie friziera līdzi ņemot vēlamās sasukas fotogrāfiju, lai meistaram ir skaidrs, ko vēlas klients. 

Matu griešana pašu spēkiem

Frizieri iesaka negriezt matus pašiem.

Lielākoties rezultātu ir visai grūti labot, jo cilvēks nogriež to, ko nav vēlams nogriezt. Pieredzējušiem meistariem ir jāuzticas. 

Frizieri jauc ar psihoterapeitu 

Jāatceras, ka pieraksts pie friziera nav konsultācija pie psihoterapeita.

Meistaram ir sava dzīve, savas problēmas, tomēr visbiežāk frizieri tās nestāsta klientiem.

Tāpēc arī klientiem nevajadzētu sūdzēties par dzīvi vai prasīt padomu. 

Komentāri (4)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu