RT Lielbritānijā uzliek 200 000 mārciņu sodu

Senlaicīgs televizors. Ilustratīvs foto.

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Lielbritānija uzlikusi 200 000 mārciņu (225 000 eiro) lielu sodanaudu Krievijas valdības finansētajam televīzijas kanālam RT "par nopietniem radīšanas noteikumu pārkāpumiem", piektdien, 26. jūlijā, paziņojis elektronisko mediju regulators "Ofcom".

"RT laikā no 2018. gada 17. marta līdz 26. aprīlim nav ievērojis pienācīgu objektivitāti septiņās ziņu un aktuālo notikumu programmās," teikts "Ofcom" paziņojumā.

RT uz Lielbritānijas lēmumu reaģēja asi.

"Mēs esam saniknoti, ka britu mediju regulators "Ofcom" piemērojis mums sodanaudu, nesagaidot tiesas lēmumu, lai noskaidrotu, vai "Ofcom" pretenzijas pret RT ir leģitīmas," paziņoja Krievijas valdības finansētais televīzijas kanāls.

RT tiek "subjektīvi apsūdzēts nepietiekamā objektivitātē," paziņoja RT, liekot noprast, ka Lielbritānijas valdība mēģina ietekmēt kanāla redakcionālo politiku.

Telekanāls arī apgalvoja, ka tam piemērotā sodanauda ievērojami pārsniedz citiem medijiem piemērotos sodus par daudz nopietnākiem pārkāpumiem, piemēram, kūdīšanu uz vardarbību.

Lielbritānijas attiecības ar Krieviju pēdējā laikā ievērojami pasliktinājušās, sasniedzot zemāko līmeni kopš Aukstā kara laikiem.

Spriedze abu valstu attiecībā īpaši tika nokaitēta pērn, kad Lielbritānijā tika saindēts bijušais krievu dubultaģents Sergejs Skripaļs un viņa meita.

Lielbritānija uzskata, ka noziegumu pastrādājuši Krievijas militārās izlūkošanas virsnieki, izmantojot vēl PSRS laikā izstrādāto bioloģisko ieroci "Novičok".

Uz augšu