T 21.10.2020.

Pēc "Swiss" incidentiem "airBaltic" sāk pārbaudīt lidmašīnu "Airbus A220" dzinējus

airBaltic lidmašīna. Ilustratīvs attēls.

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Pēc drošības incidentiem ar Šveices aviokompānijas "Swiss" lidmašīnu "Airbus A220" dzinēju apstāšanos lidojumu laikā, arī Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" trešdien, 16. oktobrī, sākusi savā flotē esošo 20 šādu lidmašīnu dzinēju tehniskās pārbaudes, vēsta "LNT Ziņas".

Dzinēju ražotājs "Pratt & Whitney" ir nosūtījis "airBaltic" tehniskās uzraudzības rekomendācijas, kas ir kā risku novēršanas plāns. Prasība ir nevis pilnībā apturēt lidojumus ar "Airbus A220", bet gan pirms lidojumiem veikt rūpīgu inspekciju katram no lidmašīnu dzinējiem.

"Šobrīd esam ciešā sadarbībā gan ar lidmašīnas ražotāju, gan dzinēju ražotāju, jo drošība ir mūsu prioritāte. Viņu noteiktās tehniskās pārbaudes ir uzsāktas šodien. Ir pānakts jau labs progress, un mēs ceram līdz nedēļas beigām pabeigt visu dzinēju inspekcijas," raidījumam sacīja "airBaltic" lidojumu vadības vecākais viceprezidents Pauls Cālītis. "airBaltic" bāzē Rīgā uz vietas esot arī dzinēju ražotāja tehniķis.

Šo pārbaužu dēļ neesot un nebūšot ietekmēts "airBaltic" lidojumu grafiks.

"Nav bijis jāatceļ reisi vai tie jākavē. Dzinēju pārbaudes nav radījušas jebkādas citas sekas, kas negatīvi  ietekmētu pasažierus. Darbu pārorganizējam tā, lai visus reisus pildītu pēc paredzētā," piebilda aviokompānijas viceprezidents.

Kaut gan "airBaltic" flotes "Airbus A220" lidmašīnām esot citādākas modifikācijas  dzinēji nekā problēmas piedzīvojušai "Swiss", tomēr Civilās aviācijas aģentūras direktors Māris Gorodcovs "LNT Ziņām" uzsvēra, ka "konstruktīvi šie dzinēji ir ļoti līdzīgi, un attiecīgi šī ražotāja rekomendācijas ir saistošas mūsu airBaltic."

Civilās aviācijas aģentūra tagad pastiprināti tehniski uzrauga "airBaltic" "A220" floti un kā kompānija veic dzinēju pārbaudes.

"Dzinēju mezgli tiek pārbaudīti tieši tāpat kā tas tiek darīts Šveices aviokompānijā. Risku mazināšanai papildus ir noteikti ekspluatācijas ierobežojumi – ir samazināts atļautais lidojumu augstums un  nav atļauts dzinējus izmantot ar pilnu jaudu. Šādā režīmā "airBaltic" ekspluatēs lidmašīnas līdz tam brīdim, kad starptautiskie izmeklētāji tiks skaidrībā, kā novērst sākotnējos defektu rašanās cēloņus," skaidroja Gorodcovs.

Kamēr "airBaltic" ne par vienu no "Airbus A220" lidmašīnām šo trīs gadu laikā neesot sūdzējusies, Šveices aviokompānija "Swiss International Air Lines" jeb "Swiss" pēdējo mēnešu laikā pieredzējusi trīs drošības incidentus - lidojumu laikā dzinēju lāpstiņās rodas noguruma plaisas un dzinējs apstājas, tādēļ jāveic ārkārtas nosēšanās.

Vakar "Swiss" steigā apturēja lidojumus ar visām "Airbus A220" lidmašīnām. Pēc dzinēju pārbaudes lidojumi pakāpeniski tiek atsākti.