Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

Pacel digitālo mārketingu vēl nebijušos augstumos ar SEO palīdzību

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Mārketings nepieciešams ikkatram pakalpojumu sniedzējam, lai gūtu atpazīstamību un klientus. Bet kā uzzināt, kuros digitālajos kanālos labāk investēt savus līdzekļus? Kas ir SEO un tā TOP nozares? Vai organiskajiem rezultātiem lietotāji uzticas vairāk? Kam rezultātos jāpievērš uzmanība, ja SEO optimizācija ir daļa no digitālā mārketinga stratēģijā un kādi ir galvenie kvalitātes rādītāji šī kanāla ietvaros.

Kāpēc izvēlēties SEO?

Digitālais mārketings ir neatņemama sastāvdaļa ikviena uzņēmuma attīstībā. SEO (Search Engine Optimisation) jeb meklētājprogrammu optimizācija ir mājaslapas pielāgošana meklētājprogrammai, piemēram, Google. Šādas aktivitātes ļauj meklētājprogrammai vieglāk uztver informāciju, kas norādīta mājaslapā (tekstuālais saturs, pakalpojumi, preces, attēli u.c.).

SEO optimizācija var kalpot kā efektīvs risinājums uzņēmējdarbības attīstīšanai:

  • nodrošinot augstāku redzamību internetā;
  • atbildot uz esošu lietotāju interesi par precēm un pakalpojumiem;
  • palielinot mājaslapas apmeklējumu;
  • veicinot zīmola atpazīstamību;
  • optimizējot tehniskos parametrus, saturu un lietojamību.

Papildus akcentējami šādi ilgtermiņa ieguvumiem zīmolam:

  • stabils apmeklējums;
  • auditorija, kas iesaistās zīmola komunikācijā;
  • ilgtspējīgs mājaslapas saturs;
  • “Inbound” jeb multikanālu optimizācijas iespējas - SEO satura izplatīšana citos kanālos;
  • pārdošanas atbalsts - SEO kā instruments pārdošanas rādītāju uzlabošanai;
  • lietotāju ieinteresētības fāzei abilstoša komunikācija, sākotnēji uzrunājot plašu auditoriju tai relevantos kanālos (mediji) un veicot segmentāciju, ar mērķi atlasīt tos lietotājus, kas bijuši ieinteresēti saturā (impresiju remārketings).

SEO pakalpojumi sniedz iespēju izveidot mājaslapu, kas būs veiksmīga ilgtermiņā. Lai lapa tiktu atspoguļota Google pirmajās pozīcijās, tai ir jābūt tehniski kvalitatīvai, ar labu saturu un ērti lietojamai. Šīs ir SEO vadlīnijām atbilstošas mājaslapas pamatvērtības. Izdarot to vienreiz, jau būs veikts vērā ņemams ieguldījums SEO optimizācijā. Kā arī, radot kvalitatīvu saturu iespējams gan informēt lietotājus par sniegtajiem pakalpojumiem, tā specifikāciju vai vienkārši dalīties ar interesantiem faktiem, gan piesaistīt lietotāja uzmanību zīmolam. Tāpat arī nevar aizmirst, ka cilvēki labprāt dalās ar interesantu saturu, tas nozīmē, ka mājaslapa (un attiecīgi arī zīmols) tiks ieteikta arī cilvēkiem, kurus citādi šī informācija nesasniegtu. Tādējādi, kvalitatīva satura pievienošanai mājaslapā, ir vairāk plusu, kā sākumā varētu šķist:

  • Google “atzinība”;
  • informatīva pievienotā vērtība un izglītoti lietotāji;
  • jaunas auditorijas potenciāls;
  • tiek radīts “mūžzaļais” saturs (tāds, ka paliks aktuāls vienmēr).

Lietotāju uzvedība

Balstoties uz statistiku un lietotāju uzvedību, organiskie rezultāti lietotājiem vienmēr bijuši nozīmīgi. Mājaslapas atrašanos augstās pozīcijās ietekmē vairāki faktori, tādējādi, ja lapa atrodas pirmajās pozīcijās, Google algoritms novērtē lapas saturu atzinīgi un uztver kā kvalitatīvāko avotu atbilstošajai meklēšanas frāzei. Kā redzams pievienotajā diagrammā, 37.8% lietotāju apmeklē lapu no organiskajiem rezultātiem, tātad vairāk kā trešdaļa lietotāju izvēlas Google ieteiktos, neapmaksātos rezultātus.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Apskatot konkrētu piemēru ar optimizētu SEO lapu, var novērot, ka lietotāji no organiskajiem rezultātiem daudz ilgāk laika pavada lapā, nekā tie, kas mājaslapu apmeklējuši no citiem kanāliem.

Sesijas ilgums starp visiem lietotājiem mājaslapas apmeklējuma kanālos

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Sesijas ilgums starp jaunajiem lietotājiem mājaslapas apmeklējuma kanālos

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Tas attiecināms gan uz jauniem lietotājiem, gan tiem lapas apmeklētājiem, kas mājaslapā atgriežas. Abos gadījumos gandrīz 50% laika no mājaslapas kopējā apmeklējuma ilguma pavada lietotāji, kas lapu apmeklējuši no organiskajiem rezultātiem.

Tāpat arī lietotāji, kas nonākuši mājaslapā no organiskajiem rezultātiem, apskata vairāk lapas/atvērumus vienā apmeklējumā kā tie, kas nonākuši mājaslapā no citiem kanāliem.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Tas nozīmē, ka lietotāji, kas lapā nonākuši caur organiskajiem rezultātiem, ir kvalitatīvāki kā tie, kas mājaslapu apmeklē no reklāmas vai sociālajiem kanāliem. Augstāki iesaistes rādītāji (pavadītais laiks un apmeklēto lapu daudzums) arī pozitīvi ietekmē lapas SEO vērtību, nododot Google robotam informāciju par to, ka lapā esošais saturs ir kvalitatīvs un aktuāls, reizē signalizējot, ka lapa ir veiktajam meklējumam atbilstoša.

Kā noteikt, vai SEO optimizācija ir bijusi veiksmīga?

Mūsdienās netrūkst veidu, kā izmērīt, vai mājaslapa ir veiksmīga, tomēr, kādi būtu galvenie rādītāji, kuriem uzmanība jāpievērš pastiprināti, raugoties no SEO skatu punkta.

Viens no galvenajiem rādītājiem ir lapas apmeklējums, bet svarīgi ir arī tādi kvalitātes rādītāji kā apskatīto lapu daudzums vienā sesijā, sesijas ilgums un atlēcienu līmenis jeb “bounce rate”. Šādi faktori, galvenokārt, nosaka mājaslapas satura un lietojamības kvalitāti un aktualitāti, piemēram, ja lietotājiem saturs ir nenozīmīgs, tad lapai būs diezgan augsts “atlēkušo” lietotāju skaits vai īss sesijas ilgums. Saturs lapā, kurā lietotājs nonāca pēc meklējuma ievadīšanas Google, acīmredzot, neatbilda frāzei, kura tika izmantota meklēšanā. Tāpat arī konversiju skaits konkrētajā lapā ir vitāli svarīgs kvalitātes rādītājs, uz kura datiem var izdarīt secinājumus par šīs lapas kopējo veiktspēju.

Papildus faktori, kas var palīdzēt noteikt mājaslapas atbilstību SEO vadlīnijām, ir, piemēram, atslēgvārdu daudzums, uz lapa ir atrodama meklētājā. Jo lielāks atslēgvārdu daudzums organiskajos Google rezultātos, jo labāk. Tas nozīmē, ka mājaslapa būs pamanāma ne tikai pie tiešajiem atslēgvārdiem uz ko tiek mērķēts, bet arī saistītiem vai vispārīgākiem meklējumiem, nodrošinot lielāku/labāku redzamību meklētājprogrammās.

SEO optimizāciju vēlams plānot jau mājaslapas izstrādes fāzē, lai garantētu kvalitatīvus rezultātus, tomēr nekad nav par vēlu uzsākt SEO aktivitāšu pielāgošanu jau esošajai mājaslapai.

Apmeklē Infinitum Agency mājaslapu, lai uzzinātu to, kādas aktivitātes ietver mūsu SEO pakalpojumi.

Uz augšu