Kā tikt galā ar partnera atšķirībām un stiprināt attiecības

FOTO: Unsplash

Pat tad, ja pāris ir saskanīgs, atšķirības parasti saglabājas. Piedāvājam iepazīties ar piecām izplatītākajām atšķirībām un ierosinājumiem, kā tikt ar tām galā, vēsta portāls "PsychologyToday".

Jūs vēlaties, lai jūsu partneris būtu siltāks.

Ir viegli justies nemīlētam, ja partnerim demonstrējat vairāk siltu žestu nekā viņš / viņa jums. Piemēram, jūs biežāk izrādāt patiesu interesi par to, kā pagāja jūsu partnera diena. Šeit ir iespējams sarunu iesācējs.

"Es novērtēju, ka tu zināji, ka man šodien bija grūta diena, tāpēc atvēlēji nedaudz vietas, kad es atgriezos mājās."

Šādas mazas laipnības, ko laulības eksperts Džons Gotmens sauc par "savienojuma piedāvājumiem", norāda uz attiecību kvalitāti. Es mēģinu izteikt šādus savienojuma piedāvājumus, nepārprotami nepieprasot izmaiņas. Šī pieeja varētu palielināt jūsu partnera piedāvājumus par tuvību vairāk nekā tad, ja jūs teiktu, piemēram: "Man ir apnicis vienmēr izrādīt laipnību, cieņu un simpātijas pret tevi, kamēr tu esi tik auksts pret mani!" Tāds uzbrukums , visticamāk, palielinās viņa aukstumu pret jums.

Jūs vēlaties, lai jūsu partneris nebūtu tik materiālistisks.

Īpaši COVID laikā jūs nervozējat par savu ekonomisko drošību un tāpēc vēlaties, lai partneris samazinātu tēriņus.

Sarunas iesācēja iespējamais formulējums: "Man prieks redzēt tevi apmierinātu ar pirkumiem, bet vai es varu būt godīgs pret tevi?"

Vai vēlies padomāt par dažām lietām, no kurām mēs varētu atteikties, iepazīties ar kādu specifiku, iespējams, pagājušā mēneša kredītkartes rēķinu, vai mums tas pagaidām būtu jāatstāj beztermiņa? Reizēm ar šo sēklu stādīšanu pietiek, bet biežāk tas ir tikai veids, kā sākt sarunu.

Jūs vēlaties, lai jūsu partneris būtu rūpīgāks.

Piemēram, jums šķiet, ka veicat vairāk nekā pusi no mājas darbiem, un vēlaties, lai jūsu partneris ieguldītu vairāk. Iespējamais formulējums: "(ievietojiet partnera vārdu), man jāsaka, ka esmu noguris. Spiediens neatslābst darbā, un tad ir viss, ko es daru mājās un kopā ar bērniem (ievietojiet trīs uzdevumus, kurus jūsu partneris atzīs, ka jūs darāt.)

Jūs vēlaties, lai jūsu partneris būtu kārtīgāks.

Dažus cilvēkus netīras mājas rada traku, bet citiem tā nav problēma. Ja vēlaties, lai jūsu partneris būtu kārtīgāks, iespējams, ir iesākuma saruna:

"Protams, tu nebūsi tīrības ķēms, kāds esmu es (pašnovērtēšana samazina aizsardzību), bet kāda iemesla dēļ es esmu tik laimīgs (skaidri norāda, ka šis jautājums jums ir svarīgs, neradot nevajadzīgu aizstāvību), kad mūsu māja ir tīra?"

Jūs vēlaties, lai jūsu partneris būtu mazāk vērtējošs.

Cilvēki svārstās no godināšanas līdz naidīgam spriedelējumam. Iespējamais sarunas iesācējs: "Kā jau tu zini, es uzskatu, ka neesmu tiesājošs. Un, ja es esmu godīgs, es pārāk bieži jūtos tevis tiesāts. Protams, kad es daru kaut ko nepareizi, es ne vienmēr gaidu, ka tu teiksi ko labu. Es zinu, ka tev patīk notiesājoši spriedumi, taču mēs visi esam atšķirīgi. Vai man nav saprātīgi lūgt tevi rezervēt spriedumu svarīgākām lietām? (Ievietojot to kā jautājumu, mīkstina triecienu.)" 

Kopējā tēma: samazināt aizstāvību

Šie paraugi mēģināja nodot vēstījumu, vienlaikus samazinot otras personas aizsardzību. Šeit ir dažas  taktikas: Sava problēmas daļa. Ja jūs visu noliekat pretī savam partnerim, jūs sākat opozicionāri. Esiet tajā pašā galda pusē.

Piederiet savām jūtām. Pašnovērtējošs apliecinājums, ka, lai arī tas ir jautājums jums, tas nenozīmē, ka tas ir visu cilvēku jautājums. Piemēram, sakot: "Es zinu, ka esmu tīrības ķēms, bet..." Iespējams, ka otra persona kļūs atvērtāka - visi vēlas justies vismaz vienādi.

Izvairieties no konfrontācijas. Izmantojot formulējumu, kas apraksta problēmu, neprasot risinājumu, rodas iespēja, ka otra persona nāks klajā ar efektīvu risinājumu, pat uzņemoties tajā personiskas īpašumtiesības. Pat ja viņš / viņa to nedara, var būt pietiekami, ja iesēj risinājuma sēklu. Tā kā nākotnē rodas attiecīgā situācija, viņš / viņa var rīkoties labāk.

Padariet to par jautājumu. Kad jūs uzdodat jautājumu, dariet to kā jautājumu, ievadot "Es brīnos" un beidzot ar "Ko tu domā?". Tas pārliecina otru cilvēku, ka tas ir dialogs, nevis uzbrukums.

Piedāvājiet divus iespējamos risinājumus, kas abiem jums ir pieņemami. Tas dod spēku otram cilvēkam.

Līdzņemšanai

Dialogu paraugus parasti ir vieglāk ieteikt nekā īstenot. Tie arī parasti nav pietiekami plaši piemērojami, bet varbūt tie piedāvā sākumpunktu, lai tuvinātu jūs un jūsu partneri.

Seko mums arī Instagram un uzzini visu pirmais!