Latvijas platformas "Printify" ambīcijas ir kļūt par viena miljarda ASV dolāru vērtu jaunuzņēmumu

"Printify" dibinātājs Jānis Berdigans piedalās preses konferencē, kurā informē par ASV ieguldījumiem Latvijas jaunuzņēmumā "Printify".

FOTO: Ieva Makare/LETA

Drukāšanas pēc pieprasījuma platformas "Printify" ambīcijas ir nākotnē kļūt par nozares "vienradzi" jeb kļūt par viena miljarda ASV dolāru (843,953 miljonu eiro) vērtu jaunuzņēmumu, piektdien "Printify" jaunās ēkas atklāšanā sacīja jaunuzņēmuma dibinātājs Jānis Berdigans.

Aģentūrai LETA viņš stāstīja, ka uzņēmums vēlas kļūt par lielāko uzņēmumu visā apdrukas industrijā. "Printify" galvenais fokuss ir e-komercija, kas ir pieprasīta nozare. Iecerētās investīcijas Berdigans neatklāja, vienlaikus piebilstot, ka jaunuzņēmums turpinās tās regulāri piesaistīt.

"Mēs gribam kļūt par lielāko uzņēmumu apdrukas industrijā un būt pirmie Latvijā, kas sasnieguši šo "vienradža" statusu," atzina Berdigans, piebilstot, ka "Printify" grib radīt pievienoto vērtību lietotājiem, lai viņu piedāvājums būtu kvalitatīvākais, ērtākais un lētākais. "Un tā viena miljarda ASV dolāru ambīcija ir kā indikators, kas pierādītu, ka mēs darām labu darbu. Taču primārais mērķis ir un paliek radīt labu platformu," sacīja "Printify" dibinātājs.

Jautāts, cik tālu "Printify" ir līdz "vienradža" statusam, Berdigans atklāja, ka jaunuzņēmums ir ceļu sākumā, bet ir pārliecināts, ka šo izvirzīto mērķi sasniegs.

Vienlaikus Berdigans atzīmēja, ka piektdien, 11.septembrī, "Printify" aprit pieci gadi, pēc kuriem jaunuzņēmums piedzīvojis "scale-up" jeb izaugsmes tempa paātrinājumu. Viņš skaidroja, ka "Printify" statuss "jaunuzņēmums" pēc "scale-up" nemainīsies, taču jaunuzņēmuma darbības apjomi pieaugs.

Uzņēmuma dibinātājs uzsvēra, ka cīņa par investīcijām ASV tirgū ir atkarīga no kompānijas rezultātiem - ja ir labi rezultāti, naudu nav problēmas piesaistīt. "Mēs pašlaik esam stabila kompānija, esam pelnošs uzņēmums, līdz ar to nav nepieciešamība pēc lielām investīcijām," skaidroja "Printify" dibinātājs.

Berdigans atklāja, ka patlaban kompānijā strādā 220 cilvēki, taču līdz gada beigām pievienošoties apmēram 80-90 jauni speciālisti. Puse speciālistu būs piesaistīti no ārvalstīm, savukārt otra puse būs vietējie speciālisti.

Vienlaikus Berdigans izklāstīja, ka patlaban "Printify" darbojas ASV tirgū, taču palēnām ieiet arī Eiropas tirgū, tostarp, uzņēmumam ir pirmie sadarbības partneri-ražotāji no Latvijas. Taču nākotnē mērķis ir iekļūt visā Eiropas, Kanādas un Austrālijas tirgos.

LETA jau ziņoja, ka "Printify" pārstāvji arī atzīmēja, ka pērn uzņēmums spēja piesaistīt investīcijas trīs miljonu ASV dolāru (2,55 miljonu eiro) apmērā no Silīcija ielejas investoriem. "Printify" ir tiešsaistes platforma, kas visā pasaulē savieno tirgotājus ar apdrukas pakalpojumu sniedzējiem. Uzņēmuma galvenais tirgus ir ASV, bet tā galvenā mītne atrodas Rīgā. Uzņēmumu 2015.gadā izveidoja Berdigans, Artis Kehris un Gatis Dukurs, bet šobrīd kompānijas vienīgais īpašnieks ir ASV Delavēras štatā reģistrētais "Printify Inc."

Kā liecina "Firmas.lv" dati, "Printify Development" pērn strādāja ar 3,106 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir gandrīz trīs reizes vairāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa pieauga 2,3 reizes un bija 249 804 eiro. 

Uz augšu
Back