Skip to footer
Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Kā izveidot efektīvu digitālā mārketinga stratēģiju?

Raksta foto

Ņemot vērā to, ka šajā laikmetā vairāk nekā 4.5 miljardi cilvēku visā pasaulē ikdienā aktīvi lieto internetu, ir tikai pašsaprotami, ka mārketings ir “pārcēlies” uz virtuālo vidi. Tieši šī iemesla dēļ, lai jūsu uzņēmums būtu veiksmīgs, ir nepieciešams izveidot efektīvu digitālā mārketinga stratēģiju. Tā kalpo kā stratēģiskas vadlīnijas, kas palīdz pieņemt lēmumus par labu uzņēmuma attīstībai un peļņas palielināšanai. Turpinājumā īsumā iepazīsties ar 7 soļiem, kā izveidot efektīvu digitālā mārketinga stratēģiju!

1. solis – mērķauditorijas noteikšana

Jebkura veiksmīga biznesa un mārketinga stratēģijas pamatā ir skaidra izpratne par to, kas ir jūsu mērķauditorija. Pat vislabākā digitālā mārketinga un reklāmas aģentūra nevarēs izveidot efektīvu mārketinga stratēģiju, ja jums nebūs definēta mērķauditorija. Lai to izdarītu:

  • analizējiet klientu profilus un nosakiet, kas ir jūsu vērtīgāko klientu profils;
  • izvērtējiet pašreizējo un nākotnes klientu ciklus;
  • novērojiet un prognozējiet klientu reakcijas un patērētāja uzvedību;
  • definējiet klientu vidū populārākos informācijas kanālus (kur ir jūsu klienti?).

2. solis – klientu vajadzību izprašana

Zinot, ar kādām problēmām jūsu klienti saskaras, kādas ir viņu vajadzības, jūs varēsiet izveidot efektīvāku mārketinga stratēģiju, pasniedzot savu produktu/pakalpojumu kā risinājumu šīm problēmām. Šāda pieeja padarīs potenciālos klientus atvērtākus informācijai, ko vēlaties tiem nodot, un palīdzēs jums izcelties uz konkurentu fona. Sāciet ar klientu atsauksmju pētīšanu – noskaidrojiet, ko tie runā par jums un jūsu konkurentiem. Lai izlobītu nepieciešamo informāciju, šajā procesā uzdodiet sev jautājumus:

  • Par kādu problēmu ir runa?
  • Kas maniem klientiem nepieciešams, lai atrisinātu šo problēmu?
  • Kurā brīdī šī problēma uzrodas?
  • Ko es varu darīt, lai atrisinātu šo problēmu?

Digitālā mārketinga stratēģija, kas veidota, balstoties uz atbildēm uz šiem jautājumiem, palīdzēs palielināt pārdošanas apjomus.

3. solis – uzstādiet biznesa izaugsmes mērķus

Skaidri un sasniedzami biznesa izaugsmes mērķi palīdzēs nenovirzīties no kursa un saglabāt motivāciju turpināt strādāt izvēlētajā virzienā. Tiecieties katru ceturksni palielināt plānoto izaugsmi par 70%. Nosakiet izaugsmes mērķus:

  • izvērtējot uzņēmuma pašreizējo pozīciju;
  • uzstādot 1-2 lielos un 3-5 papildu mērķus;
  • izvēloties konkrētu un reālistisku mērķu sasniegšanas ceļu (“negrābiet” ciparus “no zila gaisa”, esiet reālistisks);
  • nosakot to sasniegšanai nepieciešamos resursus.

4. solis – sasaistiet izaugsmes un “leads” stratēģijas

Bez “leads” jeb potenciālo klientu kontaktu iegūšanas stratēģijas uzņēmuma izaugsme saskarsies ar stagnāciju. Kopā šīs stratēģijas palīdzēs pārbaudīt pašreizējās mārketinga piltuves, precizēt mērķauditoriju, izmantot esošās datubāzes, izprast klientu vajadzības un sniegt klientiem to, ko viņi vēlas.

5. solis – iesaistiet visus mārketinga kanālus

Digitālais mārketings sastāv no vairākiem kanāliem, un tie visi ir nepieciešami efektīvai mārketinga stratēģijas darbībai un plānoto rezultātu sasniegšanai. Kad ir izpildīti 3. solī minētie uzdevumi - noteikti mērķi un apzināti resursi, kas nepieciešami to sasniegšanai -, izvērtējiet, kuri no mārketinga kanāliem jūs nogādās tuvāk mērķim ar pašreiz pieejamajiem resursiem, un izmantojiet tos:

Paļaujoties tikai uz SEO vai sociālajiem tīkliem, jūs zaudēsiet milzīgu daudzumu iespēju palielināt klientu skaitu, tādēļ palieliniet mārketinga kanālu daudzveidību, izmantojot vismaz 2 no tiem.

Raksta foto

6. solis – nosakiet budžetu

Nosakot digitālā mārketinga aktivitātēm paredzēto budžetu, uztveriet to nevis kā izmaksas, bet kā ieguldījumu, kas laika gaitā sevi atpelnīs, pateicoties izcili nostrādātajiem digitālā mārketinga projektiem. 2017. gadā uzņēmumi digitālā mārketinga vajadzībām ieplānoja ap 30% mārketinga izdevumu, 2018. gadā tie bija 35%, savukārt 2019. gadā tie pieauga līdz 42% no visiem mārketinga izdevumiem.

7. solis – pilna atdeve

Nebaidieties kļūdīties! Metieties iekšā procesā uz visiem 100% un neuztraucieties, ja rezultāti nebūs redzami uzreiz. Jūs ieviešat jaunu sistēmu, un tieši tās būvēšana ir visgrūtākais process, kas notiek caur izmēģinājumiem un kļūdām.

Ja tomēr nejūtaties droši digitālā mārketinga stratēģiju būvēt pats saviem spēkiem, sazinieties ar Infinitum Agency mārketinga profesionāļiem un iegūstiet tieši jūsu uzņēmuma vajadzībām veidotu efektīvu digitālā mārketinga stratēģiju!

Uz augšu