Kā preces nokļūst "Lidl" veikalu plauktos?

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lidl. Ilustratīvs attēls.
Lidl. Ilustratīvs attēls. Foto: Karolis Kavolelis/Shutterstock

Mazumtirgotāja "Lidl" preces pārsvarā tiek piegādātas no visas Eiropas un galvenokārt iepirktas no ražotājiem, kas spēj piegādāt preci lielos apjomos, tāpēc to cenas ir zemākas. Taču, kā nokļūt vācu giganta "Lidl" plauktos ar savu ražojumu, skaidro portāla TVNET krievu valodas redakcija.

Jaunās tirdzniecības ķēdes attiecības ar vietējiem ražotājiem ir visai jūtīgs jautājums. Tā, piemēram, Lietuvā pirms gada trīs asociācijas, kurās apvienojušies graudu un gaļas ražotāji un pārstrādātāji, vērsās Lietuvas parlamentā ar lūgumu aizsargāt viņu intereses un palīdzēt viņu ražotajām precēm nonākt "Lidl" plauktos. 

Iemesls tam - lauvas tiesa produkcijas veikalu plauktos nāk no ārzemēm, kaut gan tos pašus produktus ir iespējams iegādāties arī no Lietuvas ražotājiem. Ņemot vērā, ka vācu tirgotājs jau ir ieņēmis 10% no kopējā tirgus apjoma, "garām palaistais labums" ir mērāms lielās summās.

Toreiz Lietuvas varasiestādes atbildēja, ka privātā biznesa savstarpējo attiecību skaidrošanā nejauksies. Savukārt "Lidl" atbildēja, ka ļoti pozitīvi uzņem vietējo produkciju, ja vien tā atbilst visiem kvalitātes kritērijiem.

Kā viens no piemēriem tika minēts kāds lietuviešu uzņēmums, kas darbojas piena pārstrādes jomā. Šim uzņēmumam nācās modernizēt ražošanu, lai atbilstu "Lidl" prasībām. Uzņēmums investēja lielus līdzekļus modernizācijā, spēja savu produkciju nogādāt "Lidl" plauktos un vairākas reizes palielināt savu apgrozījumu. 

Tāpat "Lidl" Lietuvā sadarbojas ar nelielām zemnieku saimniecībām, kas paver plašas attīstības iespējas. 

Par šo jautājumu noraizējušies ir arī Latvijas ražotāji un pārstrādātāji

Problēma ir tā, ka vācieši pieprasa no  uzņēmumiem virkni sertifikātu, bet to vietējām kompānijām vienkārši nav. 

Piemēram, pēc "Lidl" standartiem piegādātājiem ir jābūt "Global G.A.P." sertifikātam. Lai to iegūtu, lauksaimniekiem, kas audzē augļus, dārzeņus un ogas, putnus vai lopus, nepieciešams izmantot tādas tehnoloģijas, kas ir draudzīgas apkārtējai videi, minimāli lietojot ķimikālijas, kā arī efektīvi jāizmanto dabas resursi. 

Turklāt pastiprināta uzmanība tiek pievērsta rūpēm par darbiniekiem un higiēnai. Piemēram, lai uz augļu vai ogu virsmas nebūtu dažādas baktērijas, piemēram, salmonellas, to liešanai un mēslošanai jāizmanto noteiktas kvalitātes ūdens. Respektīvi - piesārņots ūdens ar augstu mikrobu koncentrāciju ir aizliegts. 

Savukārt laukā, kur strādā lauksaimnieki, ir jābūt uzstādītai tualetei, kā arī ir jābūt nodrošinātai iespējai mazgāt un noslaucīt rokas pirms ķeršanās pie darba. Lauksaimniecībā strādājošajiem, kas novāc ražu, ir jābūt veseliem. Viens cilvēks, kurš cieš no infekcijas slimības, var radīt ļoti milzīgas problēmas. 

Piemēram, pagājušajā gadā saldēto ogu tirgū izcēlās Eiropas mēroga skandāls - itāļu ražotāja ogu maisījumos, ko pārdod veikalu tīklā "Coop", tika atklāts A hepatīta vīruss. Noskaidrojās, ka izejvielas iepirktas Lietuvā, Rumānijā un Ukrainā. 

Latvijā gan ir vairāki uzņēmumi, kam ir "Global G.A.P." sertifikāts. Šo uzņēmumu vidū ir SIA "Dimdiņi" (skābēti kāposti, kā arī citi dārzeņi), SIA "Ulbroka" (cūku audzētava), SIA "Very Berry" (sulas, sīrupi un ogas), SIA "Arosa R" (ogas), bet konsultāciju uzņēmumi vada seminārus, stāstot tirgus dalībniekiem, kas jāizdara, lai kļūtu par kvalitātes zīmes ieguvējiem, tādējādi iegūstot atļauju nokļūt Eiropas tirgū. 

Lietuvā pēc "Lidl" ienākšanas tirgū dažu gadu laikā pēc "Global G.A.P." standartiem ir sākušas strādāt 23 kompānijas. Līdz tam šīs skaits bijis uz vienas rokas pirkstiem parādāms. 

"Mēs vienmēr esam atvērti sadarbībai ar vietējiem ražotājiem, un tas ir viens no galvenajiem principiem, pie kā "Lidl" pieturēsies, strādājot Latvijā.

Šāda pieeja ļauj mums samazināt ceļu, ko produktam jāveic no ražotāja līdz patērētājam, garantējot tā svaigumu un mazinot ietekmi uz apkārtējo vidi," portālam komentēja "Lidl" pārstāve Dana Hasana. 

Viņa piebilda, ka patērētāju izvēlē ir viens kritērijs - atbilstība "Lidl" ražošanas procesa un produkcijas kvalitātes prasībām. 

"Ir vairāki piemēri, kad produkts, kas ražots vienā no vietējiem tirgiem, nokļūst mūsu starptautiskajā sortimentā, un tādējādi nonāk jaunos eksporta tirgos.

Jā, mēs uzstādām ļoti augstas prasības attiecībā uz kvalitāti un pieprasām no mūsu piegādātājiem starptautiski atzītus sertifikātus. Jaunu prasību ieviešanas un sertifikācijas process, protams, aizņems kādu laiku, taču rezultātā no tā ieguvēji būs visi," sacīja Hasana.

 Jau vēstīts, ka "Lidl Latvija" izsludināja vairāk nekā 1000 vakances visā Latvijā - Rīgā, Liepājā, Valmierā, Jēkabpilī, Ventspilī, Tukumā, Rēzeknē, Jelgavā un Ogrē.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu