Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

TOP padomi, kā pāriet uz mākoņpakalpojumiem un nenožēlot

Raksta foto
Foto: pexels.com

Ar mākoņpakalpojumiem jau nevienu nepārsteigt – arvien vairāk uzņēmumu pāriet uz mākoņu lietošanu, turklāt šī tendence ir raksturīga gan mazam, gan lielam biznesam teju ikvienā nozarē. Var droši apgalvot, ka jau tuvā nākotnē mākonis kļūs par datu glabāšanas standartu, taču arī te ir savas nianses – mākoņpakalpojumi ir daudzveidīgi, tāpēc katram uzņēmumam jāatrod savs «īstais un vienīgais». Lasiet šajā rakstā, kā izvēlēties mākoņpakalpojumu sniedzēju tieši jūsu uzņēmuma vajadzībām!

Pirmais solis – tirgus izpēte

Mākoņskaitļošanas ēras sākumā atrast labāko piedāvājumu nemaz nebija vienkārši. Vēl pirms dažiem gadiem interese par mākoņiem bija krietni zemāka, un vērtīgo informāciju nācās pa kripatiņai meklēt patstāvīgi. Tagad viss ir mainījies – datu glabāšana mākonī ir plaši pieejama un potenciāli klienti var viegli atrast atsauksmes, apskates, profesionālus reitingus un vērtējumus. Vai tas nozīmē, ka izvēle kļuvusi vienkāršāka? Gan jā, gan nē.

Mākoņpakalpojumi ir daudz un dažādi. Ir tādi, kas nodrošina tikai klientu datu uzglabāšanu, citi piedāvā arī specifiskus papildu pakalpojumus:

  • projektu vadību;
  • biznesa pārvaldības rīkus;
  • grāmatvedības sistēmas u.c.

IT nozarē strādā gan plaši pazīstami,  gan mazāk zināmi uzņēmumi, ar, iespējams, līdzvērtīgu mākoņpakalpojumu kvalitāti. Tad varbūt var droši izvēlēties jebkuru uzņēmumu ar labu reputāciju un draudzīgiem izcenojumiem, bet, ja kaut kas nepatiks, mainīt pakalpojuma sniedzēju? Te gan jāatceras, ka eksperimentēšana ar IT-sistēmu uzturēšanu draud ne tikai ar papildu izmaksām, bet arī ar biznesa riskiem. Daudz labāk ir veltīt laiku sava uzņēmuma vajadzību analīzei un atlasīt plašajā piedāvājumā tikai tos mākoņservisus, kas var būt piemēroti tieši jums. Lai atrastu uzticamāko mākoņspakalpojumu, IT speciālisti iesaka izvērtēt vairākus kritērijus.

Raksta foto
Foto: pexels.com

Laikmetam atbilstoša veiktspēja

Mākonis ir IT produkts, un, kā jau IT nozarē pienākas, tā pamatrādītājs ir veiktspēja. Moderns augstas veiktspējas mākonis nebaidās no lielas slodzes un var strādāt ar milzīgiem datu apjomiem, nepalēninot darbu. Taču tas, kas šogad šķiet industrijas zelta standarts, pēc aptuveni 3 gadiem jau ir novecojis un neatbilstošs mūsdienīga biznesa prasībām.

Tieši tāpēc labam mākoņservisam jābūt ne tikai augstas mākoņa veiktspējai, bet arī:

  • skaidram attīstības plānam. Tāpat kā ikvienam biznesam, arī mākoņpakalpojumu sniedzējam jādomā par nākotni. Uzticams uzņēmums atklāti stāsta klientiem par gaidāmajiem uzlabojumiem un jauninājumiem, nevis piedāvā pakalpojumus, kas bija aktuāli pirms 5 gadiem;
  • atjaunināšanas procedūrām. Laikā, kad datoru jaudas un datu apjomi aug pa mēnešiem, arī datu glabāšanas tehnoloģijām jāpielāgojas augošiem izaicinājumiem. Potenciāliem mākoņservisu lietotājiem vērts noskaidrot, cik bieži un kādā veidā pakalpojuma sniedzējs veic savu sistēmu atjaunošanu;
  • mobilitātei. Kvalitatīva failu glabāšana mākonī nodrošina iespēju piekļūt failiem no jebkuras vietas un ierīces ar interneta pieslēgumu. Laikā, kad attālinātais darbs kļuvis par normu, mākoņservisiem jābūt mobiliem, drošiem un stabiliem, lai jūsu uzņēmums nezaudētu naudu, un jūsu darbinieki – laiku.
Raksta foto
Foto: unsplash.com

100% datu drošība

Uzticot savu informāciju ārējam pakalpojuma sniedzējam, noteikti jāpārliecinās par savu datu drošību. Runa ir ne tikai par datu centru fizisko drošību, bet arī par pieejas tiesībām un daudziem citiem faktoriem. Uzdodiet potenciālam mākoņpakalpojumu sniedzējam šādus jautājumus:

  • vai un kāds ir datu centra Tier sertifikācijas līmenis? Jo augstāks tas, jo drošāks datu centrs. Ja strādājat finanšu nozarē, jūsu uzņēmumam būs piemērots tikai mākonis ar PCI DSS sertifikāciju;
  • kurā valstī atrodas datu centrs? Finanšu iestādēm un valsts institūcijām var būt piemēroti tikai lokālie datu centri;
  • vai valsts institūcijām ir tiesības piekļūt mākonī glabātajiem datiem bez tiesiskā pamatojuma?
  • vai pret pakalpojuma sniedzēju var vērst sankcijas, gadījumā, ja tiek nopludināti dati?

Ērts tehniskais atbalsts

Augsta veiktspēja un noslīpētas darba procedūras samazina tehnisko ķibeļu varbūtību, taču ne velti katram labam IT uzņēmumam ir klientu atbalsta dienests. Klientiem var rasties visdažādākie jautājumi, un itin bieži tie prasa tūlītēju risinājumu. Lai nezaudētu vērtīgās minūtes un reizēm pat dienas, labāk izvēlēties mākoņpakalpojumu sniedzēju, kas nodrošina tehnisko atbalstu:

  • 24 stundas 7 dienas nedēļā, bez svētku un brīvdienu pārtraukumiem;
  • dažādos saziņas kanālos: e-pastā, pa telefonu, mājaslapas čatā;
  • dažādās valodās, kas atbilst jūsu darbinieku lietojamajām valodām.
Raksta foto
Foto: pexels.com

Laba reputācija un pakalpojumu elastīgums

Pat, ja ikdienā nelasāt atsauksmes, noteikti izdariet to pirms mākoņservisu pieslēgšanas. Mākonim uztic visu biznesa informāciju, tāpēc ir svarīgi gūt ieskatu pakalpojuma sniedzēja prasmēs un kompetencēs. Atsauksmēs pievērsiet uzmanību šādiem aspektiem:

  • cik gludi notiek datu migrācija;
  • vai ceļā datu daļa tiek zaudēta;
  • kā uzņēmums atrisina problēmas;
  • cik ātra un vienkārša ir saziņa ar uzņēmumu.

Vēl viens svarīgs atlases kritērijs ir mākoņpakalpojumu elastīgums – iespēja bez problēmām un ilgas gaidīšanas mainīt izmantoto resursu apjomu. Šis aspekts ir īpaši aktuāls uzņēmumiem, kas tuvā nākotnē gaida izaugsmi, vēlas paplašināties vai, gluži otrādi, samazināt ražošanas apjomus un citus rādītājus.

Jo lielāks un pieredzējušāks uzņēmums, jo vieglāk tam nodrošināt nevainojamu klientu apkalpošanu un datu drošību. Viens no lielākajiem datu centru un mākoņpakalpojumu sniedzējiem Latvijā ir Tet – IT uzņēmums ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Uzziniet vairāk par mākoņu risinājumiem Tet mājaslapā un piesakieties bezmaksas konsultācijai!

Uz augšu