Tiesa noraida prasības par zīmola "Kārums" biezpienu sieriņu vizuālo identitāti

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Ieva Lūka/LETA

Rīgas apgabaltiesa noraidīja piena pārstrādes uzņēmumu AS "Preiļu siers" un AS "Tukuma piens" apvienotās prasības par AS "Rīgas piena kombināta" zīmola "Kārums" biezpienu sieriņu vizuālo identitāti, tostarp oranžo krāsu, aģentūrai LETA apstiprināja Rīgas apgabaltiesā.

Rīgas apgabaltiesas priekšsēdētājas palīgs sabiedrisko attiecību jautājumos Raimonds Ločmelis informēja, ka Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģija trešdien noraidīja "Preiļu siers" un "Tukuma piens" civillietā apvienotās prasības pret "Rīgas piena kombinātu" par preču zīmes reģistrācijas attiecībā uz biezpiena sieriņiem atzīšanu par spēkā neesošu, par ko strīds izskatīts Rūpnieciskā īpašuma Apelācijas padomē 2019.gada 17.jūnijā.

"Svarīgi uzsvērt, ka Rīgas apgabaltiesas spriedumā izvērtētā preču zīme ir atzīta uz ierobežotu preču grupu, nevis uz visu "Kārums" produkciju, un preču zīme ir attiecināma uz spilgti oranžās krāsas toni", norādīja Ločmelis.

Spriedumā ir atzīts, ka preču zīmes lietošanas dēļ tā Latvijas attiecīgo patērētāju uztverē ieguvusi atšķirtspēju attiecībā uz reģistrācijai pieteiktajām precēm un pakalpojumiem.

Pārtikas koncerna "Food Union" pārstāvji komentēja, ka "Rīgas piena kombināts" zīmola "Kārums" produktu oranžās krāsas toni pieteica reģistrācijai kā preču zīmi Latvijā 2017.gadā, savukārt pret šo reģistrāciju iebilda un cēla prasību tiesā minētie piena pārstrādes uzņēmumi.

"Pirmās instances tiesa prasību apmierināja un atzina preču zīmes reģistrāciju par spēkā neesošu. Savukārt apelācijas instances tiesa lēmusi pretēji un atzinusi, ka preču zīme tās lietošanas rezultātā ieguvusi atšķirtspēju Latvijas patērētāju uztverē attiecībā uz tieši zīmola "Kārums" biezpiena sieriņiem," norādīja kompānijā.

"Food Union" vadītāja Latvijā Irēna Holodnaja skaidroja, ka tiesa spriedums būtībā apstiprina, ka biezpiena sieriņš "Kārums" ir tā oranžā krāsa, turklāt oranžā krāsa ir bijusi klātesoša uz "Kārums" sieriņiem kopš tā pirmsākumiem un gadu desmitu laikā nostiprinājusies kā nozīmīga daļa no mīlētā un atpazīstamā "Kāruma" identitātes līdztekus atpazīstamajam nosaukumam un nemainīgajai sieriņu garšai.

"Šis neapšaubāmi ir vēsturisks brīdis Latvijas jurisprudencē un zīmolvedībā, bet jo īpaši nozīmīgs mūsu komandai. Tā ir atzinība par viņu ieguldījumu zīmola attīstībā vairāku gadu garumā un apliecinājums, ka mūsu pašu spēkos to ir aizsargāt visos veidos," uzsvēra Holodnaja.

Jau ziņots, ka "Food Union" grupā ir Latvijas "Rīgas piena kombināts", kas 2020.gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", kā arī "Valmieras piens", tāpat grupā ir lielākais saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", lielākais saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbj¸rn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux" un saldējuma ražotājs Baltkrievijā "Ingman Ice Cream". "Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.

"Food Union" uzņēmumu apgrozījums Latvijā 2019.gadā bija 114,3 miljoni eiro, kas ir par 6% mazāk nekā 2018.gadā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu