Vairākiem dzīvniekiem draud bada nāve, ja drīzumā neizdosies atbrīvot Suecas kanālu

Ilustratīvs attēls.

FOTO: AP/Scanpix/Shutterstock/Apollo.lv

24. martā Suecas kanālā iestrēgušais konteinerkuģis apdraud ne tikai pasaules tirdzniecību, bet arī vairāku dzīvnieku dzīvības, ziņo medijs "The Guardian".

Vismaz 20 lopkopības kuģi netiek cauri Suecas kanālam, kuru aizsprostojis gigantiskais konteinerkuģis "Ever Given". Kopumā aptuveni 200 kuģi gaida brīdi, kad viens no pasaulē noslogotākajiem tirdzniecības ūdens ceļiem tiks atbrīvots.

Pastāv bažas, ka kuģa glābšanas operācija notiks ilgāk nekā prognozēts un uz kuģiem esošos dzīvniekus varētu sagaidīt dehidratācija vai pat bada nāve.

"Es visvairāk baidos, ka dzīvniekiem varētu pietrūkt barības, ūdens un viņi iestrēgst uz kuģa, jo dokumentu formalitāšu dēļ tos nevar izlaist kaut kur citur,"

7

saka "Animals International" labdarības organizācijas koordinatore Eiropas Savienībā Gerita Veidingera.

"Ja viņi paliek iesprostoti uz kuģa, tas nozīmē, ka dzīvniekiem pastāv bada, dehidratācijas, ievainojumu risks, kā arī uzkrājās izkārnījumi, kas neļauj tiem nogulties. Tāpat apkalpes locekļi nevar atbrīvoties no mirušajiem dzīvniekiem Suecas kanāla teritorijā," turpina Veidingere. 

"Tā būtībā ir bumba ar laika degli dzīvniekiem, apkalpei un jebkurai iesaistītajai personai," saka Veidingere.

Lielākā daļa kuģu dzīvniekus pirms nedēļas iekrāva Spānijā un Rumānijā, ziņo ārvalstu mediji. 

Spānijas amatpersonas ceturtdien paziņojušas, ka aizsprostotā Sueca kanāla dēļ ir iepauzējuši ar dzīvnieku pārvadāšanu uz Tuvajiem Austrumiem.

"Mēs jums nevaram neko vairāk pastāstīt par šiem kuģiem, taču Suecas kanāla blokādes dēļ Spānija ir devusi rīkojumu aizliegt iekraut dzīvniekus kuģos, kas dodas uz Saūda Arābiju un Jordāniju līdz brīdim, kad kanālā varēs atkal pārvietoties," ziņo Spānijas lauksaimniecības ministrija.

Konteksts

Portāls "Apollo" jau ziņoja, ka 24. martā konteinerkuģis uzskrēja uz sēkļa Suecas kanālā, kad vēja brāzma novirzīja to no kursa, bloķējot kuģu satiksmi vienā no pasaules noslogotākajiem tirdzniecības ceļiem.

Suecas kanāla bloķēšana uz sēkļa uzskrējušā konteinerkuģa dēļ ik dienu izmaksā vairāk nekā 8 miljardus ASV dolāru. Tā liecina jaunākie dati, kurus apkopojis kuģošanas ekspertīzes uzņēmums "Loyds list".

Summa ir tik ievērojama, jo caur kanālu, kas savieno Sarkano jūru un Vidusjūru, ik dienas šķērso preces, kas veido 12% no visas pasaules kopējā tirdzniecības apjoma. 

"Loyds List" informācija liecina, ka pašlaik abās kanāla pusēs gaida 160 kravas kuģi, cerot, ka jūras ceļš drīz tiks atbrīvots. 

Mēģinājumi atbrīvot vētras laikā uz sēkļa uzskrējušo tankeri "Ever Given" pagaidām nav vainagojušies panākumiem un glābēji izteikušies, ka tas var aizņemt pat vairākas nedēļas. 

Velkoņi un specializēts bagarētājs cenšas piektdien atbrīvot Ēģiptē Suecas kanālā iestrēgušo vienu no pasaules lielākajiem konteinerkuģiem "Ever Given", kas pilnībā nobloķējis kustību globālajai ekonomikai vitāli svarīgajā transporta artērijā.

Vismaz 150 kuģi gaida, kad "Ever Given" atbrīvos kanālu, paziņoja kompānija "Leth Agencies", kas sniedz pakalpojumus kanālā.

Piektdienas rītā kuģis joprojām ir iestrēdzis un nav zināms, kad to izdosies atbrīvots, pavēstīja "Leth Agencies".

Suecas kanāla pārvaldes amatpersona sacīja, ka darbs ir sarežģīts un tajā iesaistītās kompānijas cenšas izvairīties no sarežģījumiem, kā dēļ kanāls varētu palikt slēgts vēl ilgāk.

Suecas kanāla pārvalde ceturtdienas vakarā pavēstīja, ka nepieciešams aizvākt no 15 000 līdz 20 000 kubikmetru smilšu, lai sasniegtu 12 līdz 16 metru dziļumu, kas ļaus "Ever Given" atkal brīvi peldēt.

Zem Panamas karoga kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" otrdien sliktos laikapstākļos sagriezās sāniski un iestrēga, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.

Kuģis bija ceļā uz Nīderlandes ostu Roterdamu.

Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.

Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.