Cilvēkiem būs iespēja saņemt valsts apmaksātu psihologu konsultāciju telefoniski (1)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: eldar nurkovic/Shutterstock

Krīžu un konsultāciju centra "Skalbes" krīzes tālrunim ir piesaistīti papildu darbinieki, tostarp psihologi. Šādā veidā plānots iedzīvotājiem sniegt valsts apmaksātas psihologu konsultācijas telefoniski, informēja centra pārstāve Astra Ozola.

Centram piesaistīti vēl seši psihologi, kuri tostarp varēs sniegt bezmaksas konsultācijas ar ģimenes ārsta norīkojumu.

Aprīlī uz bezmaksas diennakts atbalsta tālruni 67 222 922 saņemti 1218 zvani, no kuriem 957 bijuši krīzes konsultācijas. Pēc Ozolas paustā, zvanu apjoms ir līdzīgs kā februārī un martā.

Kopumā kopš projekta sākuma 1.februārī jau ir saņemti 3662 zvani, no kuriem 2841 gadījumā sniegta krīžu konsultācija. Trijos mēnešos "Skalbes" iedzīvotājiem sniedzis 778 individuālas attālinātas psihologu konsultācijas.

Centra pārstāve informēja, ka aprīlī aizvien ir daudz zvanu, kuros zvanītāji atzīst, ka viņiem ir pašnāvības domas. Sarunas laikā par šādām domām runāts 22% gadījumu, bet 21,5% gadījumu cilvēki atzinuši, ka cieš no vardarbības. Visbiežāk pieminēta emocionālā vardarbība, kas daudzos gadījumos kombinējās ar citiem vardarbības veidiem, piemēram, fizisku ietekmēšanu, seksuālu vardarbību vai pamešanu novārtā. Vienlaikus 36% zvanītāju atzinuši, ka cieš no vardarbības jau ilgstoši.

"Mēs redzam, cik svarīgi ir turpināt iesākto un nodrošināt krīzes tālruņa darbību tādā režīmā, kā tas ir šobrīd, jo pieprasījums nemazinās," skaidro Ozola. Pašreizējais projekts ir apstiprināts līdz 30.jūnijam, tomēr centrā cer, ka arī turpmāk varēs strādāt tikpat aktīvi.

"Šobrīd esam nokomplektējuši ļoti labu krīzes konsultantu komandu, kuri strādā ar lielu atdevi un ir gatavi turpināt darbu, lai nodrošinātu iedzīvotājiem anonīmas krīzes konsultācijas katru dienu 24 stundas diennaktī," atzīmē centra pārstāve.

Ozola arī vērš uzmanību, ka "Skalbes" krīzes konsultanti ir svarīgs resurss arī gadījumos, kad notiek kādas katastrofas. Piemēram, lielākās traģēdijas, kur tikuši piesaistīti krīžu un konsultāciju centra psihologi un krīzes konsultanti, ir Zolitūdes traģēdija un Talsu traģēdija.

Krīzes tālruņa pakalpojums neaizstāj nepieciešamību vērsties pēc papildu palīdzības pie mentālās veselības speciālistiem - psihologiem, psihoterapeitiem, psihiatriem un ģimenes ārstiem ilgstošu un komplicētu mentālās veselības traucējumu gadījumos.

Jau ziņots, ka pateicoties Veselības ministrijas atbalstam, kopš šā gada 1.februāra centrā "Skalbes" bezmaksas diennakts atbalsta tālrunis 67 222 922, kas nodrošina plašāku operatīvo psiholoģisko atbalstu Latvijas iedzīvotājiem, sāka darboties ar papildu jaudu. Līdztekus informēšanas kampaņai, centram tika piesaistīti psihologi un īpaši apmācīti krīzes konsultanti, kuri zvanus turpina pieņemt visu diennakti.

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu