211 cilvēkiem pēc pirmās "Vaxzevria" jeb "AstraZeneca" potes anulēts Covid-19 sertifikāts (14)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Nacionālā mēroga digitālais vakcinācijas pret Covid-19 sertifikāts, ar kuru iedzīvotāji var apliecināt vakcinācijas faktu.
Nacionālā mēroga digitālais vakcinācijas pret Covid-19 sertifikāts, ar kuru iedzīvotāji var apliecināt vakcinācijas faktu. Foto: Zane Bitere/LETA

Vairāk nekā 200 cilvēkiem pēc pirmās "Vaxzevria" jeb "AstraZeneca" potes saņemšanas ir anulēts vakcinācijas sertifikāts, vēstī "Panorāma".

Līdz šim arī pēc pirmās "Vaxzevria" potes iedzīvotājiem tika piešķirts sadarbspējīgs Covid-19 sertifikāts, taču, stājoties spēkā ārkārtējai situācijai valstī, tas pienākas vien tiem, kas pabeiguši vakcinācijas kursu. 

Tomēr šādas izmaiņas nav ieviestas apzināti, skaidro Veselības ministrija. Tā notikušo skaidroja ar tehnisku neprecizitāti, ko vistuvākajā laikā plānots labot un sertifikātus atjaunot.

"Protams, ka tā pirmā doma un pirmās emocijas bija ļoti liela neizpratne un, jāatzīst, arī dusmas,"

stāstīja Maija Rjabova, kura pirmo "AstraZeneca" jeb "Vaxzevria" poti saņēma Saldus medicīnas centrā. Viņa ir to cilvēku vidū, kas 22. dienā pēc potes saņemšanas ieguva Covid-19 vakcinācijas sertifikātu.

Viņai par pārsteigumu patlaban sertifikāts ir anulēts. Šādā situācijā nonākuši 211 cilvēki, kuri bija dabūjuši pirmo "AstraZeneca" poti pirms 11. oktobra.

"AstraZeneca" vakcīnai ir garš posms starp pirmās un otrās potes saņemšanu, tāpēc cilvēki, kuriem anulēts sertifikāts, varētu arī nepaspēt pabeigt vakcinācijas kursu līdz 15. novembrim, kad daudziem darbiniekiem gan valsts, gan privātajā sektorā ir pienākums vakcinēties.

Dīvaini, ka gan Saldus medicīnas centrs, gan citas vakcinācijas iestādes par izmaiņām uzzināja no klientiem, nevis no atbildīgajām valsts iestādēm.

"Bija ļaudis, kurus es pati uzrunāju, lai nerodas nepatīkams pārpratums, kad cilvēks ir pilnīgi pārliecināts, ka viņa sertifikāts ir darboties spējīgs, bet viņam saka – nederīgs.

Mēs paši zvanījām un brīdinājām, ka ir šāds notikums noticis," sacīja "Saldus medicīnas centra" galvenā māsa Daiga Grinšpona.

Viņa skaidro, ka tas kavē viņu darbu, tomēr nolēmuši informēt cilvēkus, jo zvanot uz 8989, viņi nevarēja pateikt šim cilvēkam pareizu informāciju, norāda "1 min. klīnika" vadītāja Daira Jonase.

VM sola sertifikātus atjaunot pēc iespējas ātrāk.

Komentāri (14)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu