Vīrietis pēc antibiotiku lietošanas naktī dzird, kā viņu "uzrunā Dievs"

Apollo.lv
Vīrietis pēc antibiotiku lietošanas naktī dzird, kā viņu "uzrunā Dievs"
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments 10
Foto: Love You Stock/Shutterstock.com

Kāds 50 gadu vecs vīrietis pēc antibiotiku lietošanas, lai ārstētu bakteriālo pneimoniju, piedzīvojis visai neparastu pieredzi, proti, naktī dzirdējis, kā viņu "uzrunā Dievs".

Pēc divām dienām antibiotiku lietošanas vīrietis, kuram iepriekš nav bijuši nekādi garīga rakstura traucējumi, kā arī viņš nekad mūžā nebija lietojis antibiotikas, pieredzēja straujas garastāvokļa maiņas, aizkaitināmību un runas grūtības. Tāda veida simptomi ir mānijai – stāvoklim, kuru raksturo nenormāli augsts enerģijas līmenis un aizkaitināmība.

Psihiatram vīrietis pastāstīja, ka naktī pēc pirmās antibiotiku devas viņam šķita, ka mirst, turklāt vīrietis pieredzējis dzirdes halucinācijas, kad viņu uzrunājis Dievs, sakot, ka viņš ir izvēlēts īpašai misijai. Šādi simptomi var liecināt par psihozi.

Vīrietim tika diagnosticēta antibiomānija – ļoti rets antibiotiku lietošanas blakusefekts, rakstīts pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā "BMC Psychiatry". Terminu "antibiomānija" radīja zinātnieki 2002. gada pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā "Journal of Clinical Psychopharmacology".

Apkopojot un izpētot antibiomānijas gadījumus 2017. gada pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā "Journal of Affective Disorders", zinātnieki atklāja, ka viens no biežākajiem šī neparastā stāvokļa izraisītājiem ir klaritromicīns – viena no antibiotikām, kuru ārsti izrakstīja arī šajā rakstā minētajam vīrietim. Tā ir arī viena no pasaulē visplašāk lietotajām antibiotikām.

Zinātnieki arī novēroja, ka dažos antibiomānijas gadījumos, lai ārstētu šo stāvokli, tika lietoti antipsihotiskie līdzekļi. Lai arī vīrietim beigu beigās tie nebija vajadzīgi, ārsti viņam izrakstīja lorazepāmu, ko parasti lieto, lai ārstētu trauksmi un krampjus. Nedēļu pēc antibiotiku kursa pārtraukšanas neparastie simptomi pazuda.

Mehānisms, kas slēpjas aiz antibiotiku un centrālās nervu sistēmas mijiedarbes, joprojām nav skaidri saprotams, rakstīts izdevumā "Live Science".

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu