Linkaits pirms četriem gadiem saderējis par "Rail Baltica" pirmā posma uzsākšanu. Kas vinnēja derībās? (1)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Tālis Linkait/"Twitter"

2018. gadā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris un politiķis Tālis Linkaits mikroblogošanas vietnē "Twitter" saderējuši par "Rail Baltica" posma uzsākšanu Rīgas lidostā 2022. gadā. Īsi pirms jaunā gada Linkaitis atminējies par šīm derībām. 

2018. gada 21. martā Tālis Linkaits "Twitter" rakstīja: "Tiek uzsākta "Rail Baltica" projektēšana. Rīgas lidosta - pirmais posms. Cerības uz nodošanu ekspluatācijā 2022. gadā gan minimālas."

Uz šo tvītu atbildējis Kaspars Vingris, rakstot: "Saderam?"

Rezultātā abi saderējuši, bet nevienojās, uz ko. 2022. gada 27. decembrī Linkaits atminējās par šo ierakstu un rakstīja: "Vai mēs derējām uz kaut ko konkrētu? Vēl gan 31. decembris nav iestājies, ja nu zaudēšu derības..."

Vingris uz šo atbildējis: "Neatceros konkrēti uz ko derējām (varbūt kāds kolēģis atceras), bet zaudēt šīs derības ir ārkārtīgi nepatīkami.

2018.g. sākām būvprojektu izstrādi RIX posmā, 2019.g. RCS posmā. Šie darbi paveikti bez būtiskiem kavējumiem, es pietiekami nenovērtēju globālos procesus."

Kā ziņots, braucot uz lidostu "Rīga", no 15. novembra tika mainīta satiksme. Pēdējais ceļa posms pirms lidostas turpmāk būs jāmēro pa jauno ceļu, kas ved apkārt topošajai "Rail Baltica" dzelzceļa stacijai.

Foto: Laika kapsulas iemūrēšana "Rail Baltica" dzelzceļa stacijā lidostā "Rīga"

Tika veikta P133 ceļa slēgšana no krustojuma ar Ziemeļu ielu, novirzot satiksmes kustību uz jaunizbūvēto L1 ceļu, kurš virzīts blakus Torņa ielai.

Savukārt 7. decembrī Valsts prezidents Egils Levits, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K), SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris un projekta būvnieka "B.S.L. Infra" vadības komitejas loceklis Haralds Gorress dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas lidostā "Rīga" pamatos iemūrēja laika kapsulu.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu