Kariņš: Pašvaldībām un IZM kopīgi jāstrādā pie kvalitatīvas izglītības pieejamības visā valstī

Ziņa papildināta plkst 18.50
LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ministru prezidents Krišjānis Kariņš
Ministru prezidents Krišjānis Kariņš Foto: Gatis Rozenfelds, Valsts kanceleja

Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) jāturpina dialogs ar pašvaldībām, lai nonāktu pie ilgtspējīga un efektīva skolu tīkla izveides, norādīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV), tiekoties ar Latvijas Pašvaldības savienību (LPS).

Kariņš šodien tikās ar LPS pārstāvjiem un pārrunāja IZM sagatavoto piedāvājumu skolu tīkla pārkārtošanai valstī, informēja Ministru prezidenta preses sekretārs Sandris Sabajevs.

Tikšanās laikā Kariņš rosināja IZM turpināt dialogu ar pašvaldībām ar mērķi nonākt pie ilgtspējīga un efektīva skolu tīkla izveides, kas varētu darboties ne tikai īstermiņā, bet ilgākā laika nogrieznī un nodrošinātu kvalitatīvu vispārējo izglītību visā valstī. Sarunā piedalījās arī izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša un IZM pārstāvji.

Ministru prezidents pašvaldību pārstāvjiem uzsvēra, ka skolu tīkla pārkārtošanas mērķis ir uzlabot izglītības pieejamību un nodrošināt pēc iespējas vienmērīgāku mācību kvalitāti visiem bērniem un jauniešiem neatkarīgi no dzīvesvietas un neatkarīgi no katra bērna individuālās izaugsmes iespējām.

Pēc Kariņa teiktā, dati, kas liecina par pieaugošo plaisu attiecībā uz izglītību reģionu vai pilsētu skolās, ir skaidrs signāls, ka turpināt, kā līdz šim, nav iespējams, tādēļ ir jāmeklē labākie iespējamie risinājumi izglītības pieejamības un mācību kvalitātes uzlabošanai, neizjaucot jau labi funkcionējošus posmus izglītības sistēmā.

Savukārt LPS akcentēja, ka pašvaldības piekrīt skolu tīkla sakārtošanai, taču uzsver, ka nekvalitatīvas reformas īstenošanas rezultātā var sekot valstiski būtiskas sekas, tai skaitā vēl straujāka iedzīvotāju skaita samazināšanās lauku teritorijās.

Kā aģentūru LETA informēja LPS, šim procesam esot jānotiek kvalitatīvi, pieņemot datos un reālajai situācijai atbilstošus lēmumus.

LPS akcentēja, ka darba procesā ir būtiski saņemt skaidras atbildes uz jautājumiem gan par piedāvāto jauno konceptu izglītības jomā, gan virkni citiem ar skolu reorganizāciju saistītiem jautājumiem - jauno sistēmu un izglītības pieejamību piedāvātajā 7.-12.klašu grupā, transporta nodrošināšanu, infrastruktūru, investīcijām, diasporas bērniem u.c.

Tikpat svarīgs ir izglītības infrastruktūras kapacitātes jautājums valstspilsētās, Pierīgā un attīstības centros.

LPS norāda, ka pēdējo 23 gadu laikā Latvijā kopumā slēgta 401 vispārizglītojošā skola. Pēdējo sešu gadu laikā slēgtas 167 un reorganizētas vēl 72 vispārizglītojošās skolas, savukārt šajā mācību gadā 10 pašvaldībās netika sāktas mācības 10.klasē.

Jau iepriekš vēstīts, ka valdībā 30.maijā izskatīja IZM informatīvo ziņojumu par skolu tīkla pārkārtošanu un uzdeva līdz 15.augustam IZM valdībā iesniegt papildinātu informatīvo ziņojumu, iekļaujot skaidrus kritērijus skolu tīkla pārkārtošanas īstenošanai, vērtējumu par ietekmi uz izglītības kvalitāti un pārvaldību, iespēju to nodrošināt, kā arī veicot izvērtējumu par ietekmi uz valsts un pašvaldību budžetiem.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu