Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis
Iesūti ziņu!

Medijs: Latvijā vēl nav pieņemti nekādi lēmumi par "Rail Baltica" dzelzceļa būvniecības finansēšanu vai būvniecību (1)

"Rail Baltica" tilta pār Daugavu būvniecības darbi.
"Rail Baltica" tilta pār Daugavu būvniecības darbi. Foto: Edijs Pālens/LETA

Igaunijas pasažieru pārvadātājs "Elron" gatavo vilcienu iepirkumu, cerot, ka valdība šovasar dos zaļo gaismu pasūtījumam par "Rail Baltica" reģionālo vilcienu iegādi. Tomēr paliek atvērts jautājums, cik ilgi šiem vilcieniem būs jādarbojas tikai Igaunijas teritorijā, ja Latvija vēl nav pieņēmusi nekādus lēmumus par dzelzceļa būvniecības finansēšanu vai būvniecību, vēsta Igaunijas raidsabiedrība ERR.

"Rail Baltica" maršruta sliežu ceļi vēl nav redzami, taču vilcieni jau ir ļoti pieprasīti. Baltijas valstu revidenti ir brīdinājuši, ka, ja dzelzceļa pirmo posmu plānots pabeigt līdz 2030. gadam, vilcienu iegāde varētu prasīt astoņus gadus.

"Elron" izpilddirektors Lauris Betlems uzskata, ka, rīkojoties ātri, piegādes laiks varētu nebūt tik ilgs. "Iepirkums noteikti ir jāpabeidz šā gada vasarā vai rudenī, lai mēs būtu gatavi 2029. gadā sākt šo vilcienu testēšanu," viņš norādīja. 

Betlems ir apspriedis ar Latvijas un Lietuvas kolēģiem kopīga iepirkuma veikšanu vilcienu iegādei. Igaunija sākotnēji plāno iegādāties piecus reģionālos vilcienus.

"Mēs esam sadarbojušies gan ar latviešiem, gan lietuviešiem, un visu trīs operatoru redzējums ir tāds, ka, veicot kopīgu iepirkumu, vilcienu daudzums būs lielāks un vienības cena, iespējams, būs lētāka," sacīja Betlems.

Pēc "Elron" valdes priekšsēdētāja teiktā, vilcienu paredzamās izmaksas ir 60 līdz 75 miljoni eiro.

"Mēs esam aprēķinājuši, ka ar šiem pieciem vilcieniem būtu iespējams nodrošināt savienojumu ar Pērnavu katru stundu un ar Rīgu katru otro stundu jeb ik pēc divām stundām," sacīja Betlems.

Bijušais infrastruktūras ministrs Vladimirs Svets apstiprināja, ka ir notikušas sarunas ar Latvijas kolēģiem, un tie esot ieinteresēti "Elron" tīkla paplašināšanā uz valsts ziemeļiem.

"Nu, nav jēgas slēpt, ka šādas sarunas ar Latvijas kolēģiem ir notikušas. Es nevaru pateikt, kāds ir to pašreizējais statuss, bet paši latvieši ir izrādījuši zināmu interesi par to, vai "Elron" teorētiski varētu darboties Latvijas ziemeļos un, vai varētu, tā teikt, iznomāt vilcienus "Latvijas Dzelzceļam"," sacīja Svets.

Lai vilciens varētu šķērsot robežu vai vispār kaut kur aizbraukt, ir nepieciešams dzelzceļš. Kamēr Igaunijā "Rail Baltica" pirmā posma būvdarbi joprojām notiek saskaņā ar grafiku, no Latvijas nāk pretrunīgi signāli - nav ne lēmumu par finansējumu, ne būvniecības projektu.

Komentāri (1)
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu