Skip to footer
Šodienas redaktors:
Helga Justīne Siksne
Iesūti ziņu!

Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos partijas deklarējušas gandrīz divus miljonus eiro

Jauno, uzlaboto vēlēšanu zīmju paraugs, kādu Centrālā vēlēšanu komisija piedāvā izmantot jau 2025.gadā gaidāmajās pašvaldību vēlēšanās.

Partijas un to apvienības no 8.februāra, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 30.maijam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 1 968 092 eiro, informēja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

Līderos pēc tēriņu apmēra ir "Latvija pirmajā vietā" (LPV) un "Jaunā vienotība" (JV)

LPV noslēgusi līgumus par 347 389 eiro, JV - par 236 776 eiro, Latvijas Zaļā partija - par 191 290 eiro, Zaļo un zemnieku savienība - par 152 885 eiro, "Apvienotais saraksts" - par 142 654 eiro, "Stabilitātei!" - par 137 012 eiro, "Latvijas attīstībai" - par 136 093 eiro, "Platforma 21" par 110 910 eiro, "Progresīvie" - par 96 817 eiro, bet Nacionālā apvienība - par 84 055 eiro. Pārējās partijas līgumus noslēgušas par mazākām summām.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā visām politiskajām partijām un to apvienībām noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tās drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu.

KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi. Ja partija vai partiju apvienība kandidē visā Latvijas teritorijā, tad maksimālais priekšvēlēšanu aģitācijas apmērs, ko tā drīkst izlietot minētajiem mērķiem, ir 869 640,75 eiro.

Savukārt personas, kas nav saistītas ar politiskajām partijām un to apvienībām, priekšvēlēšanu aģitācijai par vai pret politiskajiem spēkiem un deputātu kandidātiem drīkst izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 15 minimālās mēnešalgas, proti, 11 100 eiro. Šīm personām aģitācijas ierobežojumi attiecas uz reklāmas izvietošanu, labdarību, sponsorēšanu, pabalstiem, dāvinājumiem, kā arī pasta pakalpojumiem.

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Jau ziņots, ka Latvijā 8.februārī sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms 7.jūnijā paredzētajām pašvaldību vēlēšanām. Vēlēšanu dienā un vienu dienu pirms tās aģitācija ir aizliegta. Izņēmums ir neapmaksāta aģitācija sociālajos tīklos.

Komentāri
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu