Skip to footer
Šodienas redaktors:
Artūrs Andžs
Iesūti ziņu!

Saturieties! Vairāk jaudas, komforta un augstāka līmeņa drošība - jaunie Xiaomi elektriskie skrejriteņi

Raksta foto

Jaunās paaudzes skrejriteņi “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” un “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” ir īsti pilsētas līderi. “Xiaomi” inženieri ir parūpējušies par augstāku drošības un komforta līmeni, izvēlējušies jaudīgākus dzinējus, optimizējuši to enerģijas patēriņu, integrējuši dažādas funkcionālas sistēmas. Turpinājumā par to, kāda ar tiem būs braukšana.

Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” un “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” tehniskās īpašības

Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” īpašības:

  • var nobraukt attālumu līdz 60 km;
  • maksimālais ātrums – 25 km/h (ierobežots);
  • nominālā dzinēja jauda – 400 W;
  • maksimālā jauda – 1000 W;
  • baterijas ietilpība un enerģijas patēriņš – 10 200 mAh/477 Wh;
  • svars – 22,4 kg;
  • maksimālā slodze – 120 kg;
  • nogāzes slīpums – 22 %;
  • riteņu diametrs – 10";
  • riepas platums – 60 mm;
  • aizsardzības klase – IP X5;
  • cena – aptuveni 549 EUR.

Xiaomi Electric Scooter 5 Max” īpašības:

  • var nobraukt attālumu līdz 60 km;
  • maksimālais ātrums – 25 km/h (ierobežots);
  • nominālā dzinēja jauda – 400 W;
  • maksimālā jauda – 1000 W;
  • baterijas ietilpība un enerģijas patēriņš – 10 200 mAh/477 Wh;
  • svars – 22,3 kg;
  • maksimālā slodze – 120 kg;
  • nogāzes slīpums – 22 %;
  • riteņu diametrs – 10";
  • riepas platums – 60 mm.
  • aizsardzības klase – IP X5;
  • cena – aptuveni 649 EUR.
Raksta foto

Kā redzat, tehniskie parametri ir ļoti līdzīgi, taču atšķiras šasijas konstrukcija, viedās un vēl atsevišķas funkcijas. Tie, kuri interesējas par jaunajiem skrejriteņiem, droši vien pamanīja, ka modelis “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” maksā ievērojami mazāk, salīdzinot ar vecāko modeli “4 Pro” tā debijas laikā. Vai tas nozīmē, ka par zemāku cenu arī tiek saņemts mazāk? Noteikti nē! Ieguvumu ir tikai vairāk.

Rāmis, šasija, dzinēji, bremzes

“Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” un “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” izskata ziņā ir ļoti līdzīgi. Pēc izpakošanas uzreiz novērtēsiet augstā līmeņa montāžas kvalitāti, – nekas nekustās, nekādu iebildumu pret stabilitāti. Ļoti izturīgais skrejriteņu rāmis ir ražots no tērauda, celtspēja – solīda: ar šiem skrejriteņiem var braukt persona, kuras svars ir 120 kg. “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” krāsu gammā dominē melnie un pelēkie toņi, “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” grezno arī sarkani akcenti.

Skatienu piesaista priekšējo un aizmugurējo riteņu amortizatori. To konstrukcija atšķiras. Skrejriteņa “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” priekšpusē – divas cilindros ievietotas atsperes, aizmugurē (zem platformas) ir samontēta viena atspere. Skrejriteņa “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” priekšējie amortizatori – hidrauliskie–atsperu, aizmugurē no tālienes spīd divi spilgti sarkani cilindri – dubultie atsperu amortizatori. Amortizatori ne tikai nodrošina augstāku komforta līmeni, braucot pa asfalta segumu, tie palīdz, arī braucot pa grants ceļu, pa iemītām takām pļavā, labi amortizē triecienus, kurus rada ceļa segums. Abiem skrejriteņiem ir pietiekami platas riepas, to platums ir 60 mm. Tas garantē augstāku drošības līmeni, braucot pa asfaltu, un drošākas braukšanas iespējas pa neasfaltētiem ceļiem. Universāli, dažādiem apstākļiem piemēroti modeļi.

Ja iepriekšējā modeļa “4 Pro” dzinējs bija samontēts priekšējā ritenī, tad jauno skrejriteņu “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” un “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” dzinējs ir samontēts aizmugurējā ritenī – ir izvēlēts drošāks variants. Priekšpusē skrejritenim ir trumuļu bremzes, aizmugurē – elektriskās ar ABS. Abu skrejriteņu bremžu sistēma darbojas bez aizķeršanās, efektīvi, bremzēšanas ceļš ir ļoti īss. Bremžu darbība patiesībā man ļoti patika, jo tā ir ievērojami vienmērīgāka, salīdzinot ar iepriekšējiem modeļiem, – ir novērsta pēkšņa bremzēšanas spēka palielināšanās, nospiežot bremzes sviru. Tagad bremzēšanas spēks palielinās vienmērīgi – no vieglas piebremzēšanas līdz pēkšņai bremzēšanai, vadītājs pilnībā kontrolē bremzēšanas spēku.

Vēl viens interesants ar braukšanas drošību saistīts risinājums – vilces kontroles (jeb pretslīdes) sistēma. Tā ir noderīga, braucot pa slapju asfaltu, cauri peļķēm vai pa grants ceļu. Šīs sistēmas vadības algoritmi regulē dzinēja vilci, ņemot vērā situāciju, un sarežģītos apstākļos novērš piedziņas riteņa slīdēšanu. Braucot pa sausu asfaltu, tā nav nepieciešama, taču, braucot sarežģītos apstākļos, paaugstina drošības līmeni.

Raksta foto

“Xiaomi” skrejriteņu vadība, gaismas, enerģijas atjaunošanas sistēma

Abi skrejriteņi tiek vadīti, izmantojot pogu stūres centrā. Nospiežot pogu, varat ieslēgt un izslēgt skrejriteni, izvēlēties braukšanas režīmu un ieslēgt vai izslēgt apgaismojumu. Ekrānā ir redzama visa informācija (ātrums, baterijas uzlādes līmenis, izvēlētais braukšanas režīms, ieslēgtie lukturi, brīdinājums par riepu spiediena samazināšanos u.c.). Papildu šo skrejriteņu vadības iespējas meklējiet lietotnē “Xiaomi Home”.

Priekšpusē ir jaudīgs LED lukturis, aizmugurē – sarkans lukturis, kas ieslēdzas kopā ar priekšējo lukturi vai mirgo, kad tiek bremzēts; rokturu galos – pagrieziena lukturi; priekšpusē un sānos ir samontēti atstarotāji. Priekšējais LED lukturis izplata spilgtu gaismas plūsmu, labi izgaismo ceļu: braucot naktī, viss ir lieliski redzams. Lietotnē var iestatīt, lai priekšējais lukturis ieslēdzas automātiski brīdī, kad ārā satumst, var arī iestatīt, lai aizmugurējais lukturis vienmēr būtu ieslēgts.

Skrejritenim “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” ir vēl divi stilīgi papildu lukturi, kas samontēti zem stāvēšanas platformas, visā tās garumā. Dienā tie nav redzami, bet naktī spīd iespaidīgi, tāpēc, ja vēlaties, lietotnē varat iestatīt, lai “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” platformas apakšpuse būtu apgaismota, kā arī, lai ceļa segums tiktu apgaismots pievilcīgā elektriskā krāsā.

Abiem skrejriteņiem ir trīs braukšanas režīmi. Režīms “Walking” ierobežo ātrumu līdz 6 km/h, režīms “Standard” ierobežo maksimālo ātrumu līdz 20 km/h, savukārt, ieslēdzot režīmu “Sport”, “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” un “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” strauji uzņem paātrinājumu un sasniedz maksimālo ātrumu – 25 km/h.

Abu skrejriteņu dzinēji darbojas arī kā ģeneratori, piemēram, braucot lejup no kalna, palaižot vaļā akseleratoru, bremzējot, skrejriteņa dzinējs lādē bateriju. Lietotnē var izvēlēties vienu no trim enerģijas atjaunošanas (rekuperācijas) līmeņiem. Skrejritenī “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” ir integrēta arī viedā enerģijas atjaunošanas funkcija, kas, ņemot vērā situāciju, pati izvēlas enerģijas atjaunošanas intensitāti. Izmēģināju šo funkciju ne reizi vien, tā ir patiešām noderīga, pagarina nobraukto attālumu: braucām divatā (personas ar vienādu svaru) pa to pašu ceļu, tikai viens no mums brauca ar skrejriteni “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro”, kuram nav šādas funkcijas, bet otrs – ar “Xiaomi Electric Scooter 5 Max”. Abu skrejriteņu dzinēja jauda un baterijas ietilpība ir identiska, taču, ieslēdzot skrejriteņa “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” viedo enerģijas atjaunošanas funkciju, tā baterijā enerģijas vienmēr bija vairāk.

Lietotnē ir redzams baterijas stāvoklis, kilometru daudzums, ko vēl varētu nobraukt, jūsu braucienu vēsture. Varat arī bloķēt dzinēju. Ražotājs ir atteicies no ātruma kontroles funkcijas, kas uztur iestatīto ātrumu un kas bija integrēta iepriekšējā 4. paaudzes modelī. Pilsētā tā patiešām nav nepieciešama.

Skrejritenim “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” ir pieejama funkcija, kas ļauj to novietot slīpumā. Ja apstāsieties un novietosiet skrejriteni slīpumā, ieslēdzot šo funkciju, skrejritenis uzticami stāvēs savā vietā, nesāks slīdēt lejup.

Raksta foto

Iespaidi

Jau pirmā brauciena laikā uzmanību piesaistīs skrejriteņa “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” un “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” piekare, kas garantē augstāku braukšanas komfortu.

Izvēloties režīmu “Sport”, paātrinājums būs straujš. Abi skrejriteņi ir ne tikai veikli, bet arī pietiekami manevrētspējīgi, ko noteikti sajutīsiet, ja būs jāapgriežas šaurā vietā, jābrauc pa šauriem un līkumotiem celiņiem. Stāvākās nogāzēs problēmu nebija ne braucot ar “Xiaomi Scooter 5 Pro”, ne arī ar skrejriteni “Xiaomi Scooter 5 Max” – tie abi lieliski uzbrauc stāvās nogāzēs, kuru slīpums ir vairāki desmiti procentu.

Saskaņā ar “Xiaomi” sniegtajiem datiem abiem skrejriteņiem vajadzētu spēt nobraukt 60 km, taču nedomāju, ka jums izdosies nobraukt tik daudz. Visu elektrotransportlīdzekļu ražotāji (nav izņēmums arī automobiļu ražotāji) norāda, ka maksimālais nobraucamais attālums tiek sasniegts, ja ir konkrēti nosacījumi (mierīgi laikapstākļi, līdzens ceļš, nemainīgs neliels ātrums, netiek bremzēts un uzņemts paātrinājums, neliels vadītāja svars), kuri no reālajiem var ļoti atšķirties. Maksimālais attālums, kuru nobrauks vadītājs, kura svars ir 60 kg, kurš visu laiku brauc pa līdzenu ceļu ar nemainīgu ātrumu 15 km/h, atšķirsies no maksimālā attāluma, kuru nobrauks vadītājs, kura svars ir 100 kg un kuram patīk pēkšņi uzņemt paātrinājumu, “spiest gāzi grīdā”, bieži bremzējot un uzņemot paātrinājumu, pastāvīgi braucot augšup un lejup. Maksimālais nobrauktais attālums atšķirsies arī tad, ja tā būs mierīga, ne pārlieku karsta vasaras diena vai auksta, vējaina rudens diena.

Raksta foto

Vērtējums

Pēc diezgan daudzu kilometru nobraukšanas ar “Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” un “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” – iespaidi tikai pozitīvi. Man patika abu skrejriteņu stabilitāte, manevrētspēja, jauda un braukšanas komforts. Šīs īpašības ir labākas, salīdzinot ar iepriekšējiem modeļiem. Bremzes darbojas efektīvi, bremzēšanas spēka kontrole – ideāla.

Izmēģināju vilces kontroli, braucot pa grants ceļu lietainā dienā, – darbojas labi, pasargā, lai neapgāztos. Uz sausa asfalta tā ir pārspīlēta, taču tā šādiem apstākļiem nav arī paredzēta.

Abi skrejriteņi ir lieliski piemēroti ikdienas braucieniem pilsētā un ne tikai pa asfaltētām, bet arī neasfaltētām individuālo māju kvartālu ielām – universāluma tiem netrūkst.

“Xiaomi Electric Scooter 5 Pro” un “Xiaomi Electric Scooter 5 Max” ir dinamiski pilsētas skrejriteņi, ar kuriem var nobraukt pietiekami tālu, tie ir uzticami un droši.

Kuru izvēlēties? “Max” ir par 100 eiro dārgāks nekā “Pro”, taču tam ir citi amortizatori, novietošanas slīpumā sistēma, viedā enerģijas atjaunošanas sistēma, stilīgs platformas apakšpuses apgaismojums. Vai šīs priekšrocības ir lielāku investīciju vērtas, vai jums būs pilnībā pietiekami ar “Pro” modeli – lēmums ir jūsu ziņā.

Rakstu sagatavojis R. Kažimėkas.

Uz augšu