Foto: Nosaukti astoņi «Latvijas Gada auto 2014» finālisti (17)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Noslēdzies konkursa «Latvijas Gada auto 2014» priekšbalsojums. No 30 žūrijas biedriem tajā piedalījās 29. Lai neietekmētu fināla sacensību 7.decembrī, katra auto iegūto punktu skaits netiks publicēts, taču organizatori gatavi atklāt finālā iekļuvušos pretendentus. 

Spēcīgākā astotnieka robeža bija 10 balsis, un uz tās satikās trīs pretendenti: «Nissan Note», «Opel Mokka/Chevrolet Trax» un «Volkswagen Golf Variant». Atkārtotā balsojumā par astoto vietu uz finālu uzvarēja «Golf Variant».

Pirmajā balsojuma kārtā pārliecinoši iekļuva septiņi pretendenti:

«Audi A3 Limousine»

«Jau gadus desmit žūrija ir principiāli vienojusies, ka ļoti dārgus auto uz konkursa galveno titulu nevirza, atstājot tiem papildnomināciju, kura agrāk saucās «komfortablākais», bet kopš šī gada – «Gada Premium auto 2014». Tomēr Audi valdzinājumam, kā redziet, pretī turēties neesam spējuši. Perfekta gaita, izcila dinamika, interjera un ārējā tēla šarms. Un tā cena nemaz nav kosmiska.»

«Honda CR-V»

„«Honda CR-V» ir vienīgais no Latvijā tik populārās un konkursā plaši pārstāvētās vidēja izmēra «krosoveru» grupas, kurš iekļūst finālā. Godīgi sakot – tas ir pārsteigums, jo spilgtu novitāšu te mazāk nekā «Ford Kuga», «Toyota RAV4» vai «Subaru Forester». Drīzāk otrādi – mierīgs, atturīgs, vienkārši solīds auto. Acīmredzot tās arī ir īpašības, ko šajā pulciņā žūrija meklējusi visvairāk.»

«Mazda 6» un «Škoda Octavia»

«Vidējā klase. Komforts tuvs augstākajam līmenim, cena ap 20 000 eiro. Ko citu meklē sevi cienošs latvietis? Laikam tādēļ finālā tikuši abi šīs klases pārstāvji, un ārkārtīgi interesanti būs uzzināt, kuru lēmēji augstāk liks galīgajā vērtējumā, jo visas gaitas un dinamikas īpašības abiem šķiet līdzīgas.»

«Opel Ampera»

«Gandrīz vienprātīgs spriedums – šis laikam (un diemžēl) nav 2014.gada auto. Šis ir nākotnes auto. Lai gan ne augstāko atzīmi likt, ne nākamgad to pirkt neviens no žūrijas negatavojas (galvenokārt – cenas dēļ), tomēr šķirties pirms fināla ļoti negribas.»

«Peugeot 308»

«Francija uzvar Japānu? Tā varam jautāt ne tikai kompaktklases sakarā, kur «308» lauvēns atstāja aiz fināla robežas leģendārās «Corolla» markas jaunāko modeli. Kā tūlīt lasīsiet – mazajā klasē arī finālā franču pievilcība. Šķiet, ka tieši šis ne zirgspēkos, ne ātrumā neizmērāmais «mesjē» šarms izcēla «308».»

«Renault Clio»

«Mazo konkursā bija maz. «Opel Adam» – visu cieņu un smaidu tam atdodam, tomēr pārāk jau sīciņš tas, turklāt dārgs arī. «Fiat Panda» nedabūja dāmu balsis – pārāk robusta esot. Vēlāk papildnomināciju balsojumā gan redzēsiet, ka itāļu mazulis godam cīnījās «Mazais apvidus auto» kategorijā. Un finālā iekļūst «Renault Clio», lielākais no mazajiem. Relatīvi lēts, bet tik sprigans, ka saņēma žūrijas titulētāko sportistu Karlīnes Štālas un Ivara Caunes komplimentus.»

Organizatori atzīmē, ka tikai viens vai divi punkti līdz fināla robežai pietrūka vēl pieciem pretendentiem. Un pavisam tukšā nepalika neviens. Pat priekšbalsojuma pēdējai vietai ir trīs balsis (jeb 10% no iespējamā). Par šādu nišu tirgū neapšaubāmi priecīgs būtu jebkura uzņēmuma pārstāvis.

Bet izredzes uz balvām nav zudušas arī tiem 19 pretendentiem, kas astotniekā neiekļuva. «Lexus IS», piemēram, varētu būt «skaistākais», «Jeep Grand Cherokee» var pretendēt uz «premium» auto, „ Fiat Panda 4x4» – Gada «Latvijas Mazais Apvidus auto». Tie, protams, tikai minējumi un iespējas. Laureāti tiks nosaukti 7.decembrī viesnīcā «Avalon Hotel» Vecrīgā, kad tiks apbalvots arī «Latvijas Gada auto interneta balsojuma simpātija 2014», par kuru interesenti ir aicināti balsot visu novembri «Gadaauto.lv» mājas lapā un «Delfi».

Komentāri (17)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu