Dzintars: «Maxima» vadībai jāatvainojas par pārdevējas nevēlēšanos runāt latviski (213)

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Lūka/LETA

Lielveikalu ķēdes «Maxima Latvija» vadībai ir nekavējoties jāatvainojas Latvijas sabiedrībai par apkaunojošo starpgadījumu Āgenskalna veikalā, kad kasiere atteikusies apkalpot pircēju valsts valodā. Savukārt valstij būtu jāparedz kārtība, ka Valsts valodas centra inspektoru palīgu pienākumus var pildīt arī brīvprātīgie.

Kā vēsta portāls «Kas jauns», pirmdienas pievakarē Āgenskalna veikalā «Maxima» kasiere atteikusies apkalpot kādu sirmgalvi valsts valodā, sakot, ka «šī nav Latvija». Par šādu situāciju atbildība jāuzņemas veikalu ķēdes «Maxima Latvija» vadībai un nekavējoties jāatvainojas gan cietušajam pircējam, gan Latvijas sabiedrībai kopumā.

Vairumam Latvijas iedzīvotāju latviešu valoda nav tikai saziņas līdzeklis, bet ir viens no nozīmīgākajiem nacionālās un valstiskās pašapziņas simboliem, kura aptraipīšana nav pieļaujama.

Jāatgādina, ka Nacionālā apvienība vairākkārt sniegusi priekšlikumus valsts budžetā un aicinājusi valdošo partiju un Finanšu ministriju rast iespējas dāsnāk atbalstīt Valsts valodas centru. Parasti šie ierosinājumi atbalstīti daļēji vai nav atbalstīti.

Jāpieņem jauna kārtība, kas paredzētu iespējas veidot brīvprātīgo valsts valodas inspektoru palīgu statusu, lai iespējami lielāks iedzīvotāju skaits dažādās Latvijas vietās varētu efektīvi uzraudzīt, kā tiek ievērotas Valsts valodas likuma normas. Nacionālā apvienība nākamās nedēļas laikā nāks klajā ar piedāvājumu, kā šāda kārtība būtu ieviešama.

Komentāri (213)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu