Eksperti vērtēs kuģa "Golden Sky" transportēšanas iespējas

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Plānots, ka trešdien, 30.janvārī, Ventspilī ieradīsies kuģu drošības eksperti, lai novērtētu kuģa "Golden Sky" stāvokli un izvērtētu iespējas to aizvilkt no Ventspils ostas, informēja Ventspils ostas kapteinis Arvīds Buks.

Kā skaidroja Buks, pēc kuģa apskates paredzēts noformēt atzinumu un izrakstīt sertifikātu par kuģa drošību un pieļaujamajām darbībām, ko var vai nevar darīt ar konkrēto kuģi.

Buka rīcībā esot informācija, ka kuģi "Golden Sky" plānots transportēt uz Gdaņskas ostu Polijā.

Kā ziņots, kuģis, kas ar minerālmēslu kravu no Ventspils bijis ceļā uz Indiju, pērnā gada 15.janvāra naktī vētras laikā uzsēdās uz sēkļa septiņu kabeļtauvu attālumā no Staldzenes bākas. Vētras laikā "Golden Sky" pārrāva SIA "Lattelecom" jūras kabeli.

Kuģa īpašnieks "Grossline Shiping Ltd." ir samaksājis 32 419 latu parādu par Ventspils ostas piestātnes izmantošanu un iemaksājis noteiktu naudas summu depozītā par piestātnes izmantošanu šogad, kā arī 107 167 latu dabas resursu nodokli par radīto piesārņojumu. Tāpat uzņēmums ir izmaksājis kompensācijas cietušajiem zvejniekiem, iepriekš informēja kuģa apdrošinātāju pārstāvji. "Grossline Shipping Ltd." norēķinājies arī par veiktajām analīzēm, kas Latvijas dienestiem izmaksājušas 664 latus, lidojumiem, kas tika veikti piesārņojuma novērtēšanai, kam tērēti 15 239 lati.

Kuģa "Golden Sky" dokumenti liecina, ka uz tā negadījuma brīdī atradās aptuveni 446 tonnas mazuta un 54 tonnas dīzeļdegvielas, kā arī 24 983,37 tonnas minerālmēslojuma - kālija hlorīda. Uzskrienot uz sēkļa, kuģis sabojājis korpusu, kā dēļ jūrā noplūda naftas produkti, kas vēlāk tika izskaloti Baltijas jūras piekrastē.

No kuģa vidē nonāca 13 tonnas naftas produktu, 1539 tonnas kālija hlorīda, kā arī 11 tonnas piesārņota ūdens ar pārsniegtu ķīmiskā skābekļa patēriņu. Piesārņojums radījis zaudējumus vairākām Baltijas jūras piekrastes pašvaldībām un Slīteres nacionālajam parkam. Zaudējumus veido piesārņojuma savākšanas un utilizācijas izmaksas. Tāpat kuģis nodarījis zaudējumus arī zvejniekiem - vairākām fiziskām un juridiskām personām bojāti zvejas rīki un mazinājusies nozveja.

Lai kuģi noceltu no sēkļa, kuģa īpašnieku uzdevumā darbus veica glābšanas kompānija no Grieķijas "Tsavliris Salvage".

Jau ziņots, ka pagājušā gada septembrī Kurzemes apgabaltiesa daļēji apmierināja "Lattelecom" iesniegto prasību pret kuģa "Golden Sky" īpašniekiem "Grossline Shipping Ltd.", no viņiem par labu "Lattelecom" piedzenot 183 581 latu. Kopējā prasījuma summa bija 473 000 latu, no kuriem 273 000 latu par kabeļa remontu, materiāliem un elektronisko pakalpojumu maršrutēšanu citu operatoru tīklos prasīja "Lattelecom", bet 200 000 latu prasīja apdrošināšanas kompānija AAS "Balta" par "Lattelecom" samaksātās maksimālās apdrošināšanas atlīdzības atmaksu. "Lattelecom" prasība tika apmierināta par 183 581,48 latiem, bet pārējā daļā tā tika noraidīta. Atbildētājam jāsamaksā arī tiesas izdevumi.

Kā informēja "Lattelecom" sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Elvīra Stepanova, "Grossline Shipping Ltd." ir pilnībā atlīdzinājis "Lattelecom" nodarītos zaudējumus un tiesas izdevumus.

Tiesa nolēma izbeigt tiesvedību "Baltas" prasības daļā pret "Grossline Shipping Ltd." par zaudējumu piedziņu. Neviena no lietā iesaistītajām pusēm spriedumu nav pārsūdzējusi.

1.novembrī Kurzemes apgabaltiesa atcēla prasības nodrošinājumu "Lattelecom" prasībā pret kuģa "Golden Sky" īpašniekiem "Grossline Shipping Ltd." - kuģim tika atcelts arests, informēja Kurzemes apgabaltiesā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu