Eksperts: «Jak-42» piloti vienlaicīgi veica divas pretējas darbības

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jerome_K, CC Licence

Krievijā pazīstamais pilots Mahomeds Tolbojevs apgalvo - par «Jak-42» traģiskās bojāejas iemeslu kļuva nesaskaņas pilotu starpā - viens mēģināja bremzēt, bet otrs - pacelties.

Kā vēsta medijs «Life News», izpētot attēlus, kas uzņemti uz skrejceļa, Tolbojevs guvis pārliecību, ka lidmašīnas apkalpe neklausīja galvenā pilota pavēlēm. Tolbojevs ar pārliecību saka, ka viens pilots gāja uz pacelšanos, bet otrs bremzēja.

Atpazīstamais pilots, kurš testējis visu padomju savienībā ražoto lidmašīnu tipus, pārliecināts, ka par katastrofas iemesliem kļuva strīds starp apkalpes locekļiem.

Viņaprāt, «Jak-42» bremzēšanas pēdas lidlauka galā liecina par to, ka viens apkalpes loceklis mēģināja bremzēt.

«To sauc par nesaskaņotām apkalpes rīcībām,» sacījis Tolbojevs, norādot, ka atbildīgais ir galvenais pilots, kurš organizē un vada apkalpes darbu. Ja radās savstarpējās domstarpības, tad liecina, ka galvenais pilots nav varējis pārvaldīt apkalpi. Līdz ar to vienlaicīgi tika veiktas divas darbības - pacelšanās un bremzēšana, norāda eksperts.

Viņš uzskata, ka apkalpe izbrauca no skrejceļa zonas, jo nevarēja vienoties savā starpā.

Tāpat pilots ir pārliecināts, ka tehnika katastrofā nav vainojama, jo «Jak-42» uzlūkojams kā drošs transports.

«Jā, salīdzinot ar rietumu piemēriem, šī lidmašīna nav visekonomiskākā,» sacīja Tolbojevs, norādot, ka tā ir droša. Viņš arī atzina, ka tā ir smaga, jo esot no metāla nevis plastmasas.

Viņš dedzīgi aizstāv šī tipa lidmašīnas, uzsverot, ka jāmaina pilotu sagatavotība, jo drīz vairs vispār nebūs pilotu. 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu