Cīnāmies par tīru gaisu Rīgā! (22)

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Mašīnu plūsma palielinās, un līdz ar to palielinās indīgo izplūdes gāzu koncentrācija gaisā. Pilsētas vadītājiem ir jādomā par mašīnu skaita ierobežošanu pilsetā un apvedceļu veidošanu. Maģistrālie autoceļi un bīstamo dzelzceļu kravu sastāvi ar amonjaka kravām nedrīkst iet cauri pilsētai. Smago un netīro transportlīdzekļu kustība jāorganizē tā, lai būtu tīrs gaiss!

Paaugstināta PM10 (putekļu) koncentrācija gaisā, pēc ANO Pasaules Veselības organizācijas un Eiropas Komisijas pētījumu datiem, nozīmīgi palielina iedzīvotāju saslimstību, piemēram, ar plaušu un asinsvadu, kā arī sirds u.c. slimībām.

Strauji augošās transporta plūsmas dēļ un veco autotransporta līdzekļu lielā pārsvara dēļ Rīgā šobrīd tiek pārkāptas Latvijai saistošās ES Gaisa struktūrdirektivas prasības attiecībā uz cietajām aerosolajām daļiņām (putekļiem), un atbilstošajiem LR MK not. Nr.588 "Par gaisa kvalitāti". Tas izraisa iedzīvotāju slimības, astmu u.tml.

Risinājumi ir beidzot sākt finansēt un īstenot RD Gaisa Rīcības plānu, kurš ir RD nerealizēto nodomu un neva(ē)rības apkopojums. Rīgas attīstības plānā gribam redzēt:

1) lielā pilsētas centrālajā daļā veidotas "zema gaisa piesārņojuma zonas" kā Stokholmā, Gēteborgā un Londonā, 2) vēl četru PM10 monitoringa staciju iegādi un uzstādīšanu, piem., Āgenskalnā, Iļģuciemā, Teikā/Juglā vai Ķengaragā, 3) beidzot reāli sākt veidot veloceliņus, piem., gar Daugavu, 4) līdzīgi kā Jūrmalā un Ventspilī noteikt LIELU vienreizēju iebraukšanas maksu pilsētas dzelzceļu lokā smagajam kravas (>7,5 t) un netīrajam (

Komentāri (22)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu