«Opel» atgriežas motoru sportā (5)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: © GM Company

«Opel» ar jauno «ADAM» atgriežas motoru sporta sacensībās starptautiski orientētas rallija programmas veidolā un ar trasi jaunajam «Astra OPC» modelim, kura fokuss būs uz Vācijas tirgu.

«Šīs jaunās motoru sporta aktivitātes spēlē milzīgu lomu kompānijas stratēģijā; tās ir fundamentāls elements mūsu brenda profilā,» norāda Tomass Sedrans (Thomas Sedran), «Opel» valdes priekšsēdētāja vietnieks. Autoražotājam no Riselsheimas ir ilgas un veiksmīgas tradīcijas populārajos masu sporta veidos. Kompānijas mērķis ir radīt jaunas sacensības, kas patiks pircējiem, kuri dod priekšroku gan izsmalcinātai tehnikai, gan samērīgām cenām, un tajā pašā laikā nodrošināt arī platformu jauno un ambiciozo braucēju talantu attīstīšanai.

Nododoties rallija sportam, «Opel» ir ieguvis uzmanību uz Eiropas skatuves. Neskaitot pamata tirgu Vācijā, rallijam ir liela piekrišana arī citos brenda galvenajos Eiropas tirgos. Vēl jo vairāk - pasaules motoru sporta autoritāte FIA ir stiprinājusi noteikums, kas nodrošina sākuma pozīcijas un papildu iespējas jaunajiem braucējiem.

Jaunā «Opel ADAM» rallija kausa izcīņas versija, kas ir pielāgota FIA R2 standartiem, tiks izmantota 2013. gada sezonā. Kā daļa no «ADAC Rally Masters» sacīkšu sērijām norisināsies pircēju automašīnu sacensības zīmola kausa izcīņā («ADAC Opel Rallly Cup»). Sacensību burvību palielina fakts, ka veiksmīgākie vadītāji varēs iegūt naudas balvas. Papildus tam, vadītājiem, kas ir jaunāki par 27 gadiem, būs arī īpaša «junioru rallija» punktu sistēma. Kopvērtējuma uzvarētājs nākamajā sezonā iegūs īpašu apmācību.

«Opel» kā spēcīgs partneris bija spējīgs kļūt par sabiedroto ADAC, kas ietver gandrīz identisku vīziju jauno talantu attīstībai. Papildus tam, ADAC kopējam projektam izmanto savu organizatorisko un motoru sportu infrastruktūru. «Opel» stratēģija sākotnēji ir izstrādāta līdz 2016. gadam. Pēc tam ir paredzēta modulārā attīstības programma, kur talantīgākie rallija braucēji var pāriet no «ADAC Opel Rally Cup» uz starptautisko līmeni. Pirmajos divos no četriem līmeņiem tiks izmantots ADAM. Trešajā un ceturtajā līmenī par rallija automobili ir plānots jaunākās paaudzes «Opel Corsa» modelis.

«Opel» iesaiste trasē būs jaunais «Astra OPC» modelis. Tas no 2013. gada sezonas ir padarīts pieejams kā sacīkšu versija pircēju sporta sacensībām. Kausa izcīņas automašīnas ir izstrādātas, lai atbilstu «VLN Endurance Championship» standartiem, kas ir populārākā masu sporta sacīkšu sērija Eiropā. Automašīnas savā klasē sacentīsies arī par zīmola trofeju («Astra OPC Cup»). Gaidāms, ka sezonas kulminācija būs 24 stundu sacensības Nirburgringas sacīkšu trasē.

Privātajiem dalībniekiem tiek piedāvāta īpaši pievilcīga pakete, kas ietver pirmklasīgu veiktspējas nodrošinājumu un jaunākās sacīkšu tehnoloģijas par pieņemamu cenu. Papildus pašam rallija projektam, ir arī pievilcīgas naudas balvas. Pircēji iegūst arī iespēju iegādāties rezerves daļas par konkurētspējīgām cenām, kā arī tehnisko un organizatorisko atbalstu «uz» un «ārpus» sacīkšu trases.

Kompānijas veiksmīgākā rallija sacīkšu ēra sākās 70. gadu vidū. To burtiski «vadīja» vācu pilots Valters Rērls (Walter Roehrl), viens no visu laiku labākajiem rallija pilotiem. Laikā, kad pilots vadīja «Opel» automašīnas, viņš un viņa «Ascona A» 1974. gadā izcīnīja Eiropas čempiona titulu, bet 1979. gadā tituls tika izcīnīts jau ar «Ascona B» modeli.

Slavas zenītu vīrs no Rēgensburgas sasniedza 1982. gadā - izcīnīts pasaules čempiona tituls ar leģendāro «Ascona 400». «Opel» sacīkšu trasē jutās kā mājās. Cilvēku masu automašīnu sacīkstēs zīmols ar slaveno zibens logotipu neskaitāmus panākumus sasniedza savās mājās - Nirburgringas sacīkšu trases ziemeļu cilpā. Sākot no 1993. gada, pateicoties savai «Calibra» V6, kas ļāva sacensties profesionālā līmenī, Manuels Reiters (Manuel Reuter) kļuva par fanu favorītu. Viņš sākotnēji modeli vadīja DTM sacensībās, bet sekojošajā ITC sērijā izcīnīja arī čempiona titulu. Turpmākie slavas mirkļi ietvēra DTM/ITC konstruktora kausa izcīnīšanu 1998. gada STW sērijā - tas tika izdarīts ar Vectra modeli. 2003. gadā ar Astra V8 kupeju tika izcīnīta uzvara 24 stundu Nirburgringas sacensību kopvērtējumā.

Komentāri (5)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu