Par 40% pieaugušas izmaksātās atlīdzības par ārvalstīs izraisītajiem CSNg (4)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ekrānuzņēmums

Sakaņā ar «Latvijas Transporlīdzekļu apdrošinātāju biroja» (LTAB) datiem, pēdējo trīs gadu laikā novērojams straujš kāpums izmaksātajām atlīdzībām par Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu ārvalstīs izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) zaudējumu atlīdzību.

Vidējā atlīdzība par ārvalstīs notikušajiem apdrošināšanas gadījumiem joprojām ir gandrīz četras reizes lielāka, nekā Latvijā. Jau trīs gadus nemainīgi vislielākās atlīdzību summas tika izmaksātas par Vācijā (24%) notikušajiem CSNg, nākamajās pozīcijās pērn ierindojot Lielbritāniju (15%) un Poliju (9%).

Kā liecina LTAB dati, 2012.gadā par ārvalstīs notikušiem CSNg pieņemti 3207 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzību, kas ir par 12% vairāk nekā 2011.gadā un par 47% vairāk, nekā 2009.gadā. Salīdzinājumam, ja 2009.gadā atlīdzību summa par ārvalstīs izraisītajiem negadījumiem bija vien 15% no kopējās atlīdzību summas, tad 2012. gadā tā jau ir 27%.

Kopējā izmaksātā atlīdzību summa par ārvalstīs izraisītiem CSNg 2012. gadā ir gandrīz seši miljoni latu. Salīdzinot ar 2009.gadu pieaugums sastāda 40.4%. Kā norāda LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, īpatsvara pieaugums skaidrojams ar to, ka kopējās atlīdzību izmaksas OCTA tirgū, salīdzinot ar 2011.gadu, ir samazinājušās par 6.9%, bet ārvalstīs izraisītajiem CSNg nav samazinājuma tendences. Tā kā ārvalstīs ir ievērojami augstākas vidējās atlīdzības cietušajiem, jo tiek apmaksāti arī, piemēram, līdzvērtīga transportlīdzekļa nomas izdevumi bojātā transportlīdzekļa remonta laikā, juridiskie pakalpojumi u.c., iepriekšminēto aspektu kopums izsauc atlīdzību īpatsvara pieaugumu.

«Tā kā negadījumi notiek uz lielajām automaģistrālēm, kur ir liels braukšanas ātrums, negadījumā bieži tiek iesaistīti daudzi transportlīdzekļi, kā arī ir daudzas cietušās personas. Nereti negadījumos ir iesaistīti kravu pārvadātāji un tas nozīmē, ka sekas ir daudzkārt smagākas nekā vieglo transportlīdzekļu izraisītos negadījumos. Savukārt, atlīdzību summas ir mērāmas simtos tūkstošu latu,» skaidro Stengrevics.

Kā spilgtāko piemēru LTAB valdes priekšsēdētājs min Jaunā gada sākumā notikušo avāriju Vācijā. «Šobrīd vēl ir pāragri runāt par visām negadījuma sekām, tomēr, ņemot vērā negadījumā iesaistīto transportlīdzekļu skaitu un to, ka negadījumā ir bojā gājušie un cietušie, zaudējumu apmēri nepārprotami būs milzīgi. Jāņem vērā arī fakts, ka negadījums ir noticis Vācijā, un tajā ir cietuši un gājuši bojā šīs valsts iedzīvotāji, līdz ar to pret vainīgo autovadītāju tiks piemērotas Vācijas tiesību normās paredzētās sankcijas, savukārt atlīdzinot zaudējumus tiks piemēroti Vācijas OCTA limiti un atlīdzināšanas principi,» komentē Stengrevics.

Komentāri (4)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu