Pasaulē pārdoti jau vairāk nekā 5 miljoni «Toyota» un «Lexus» hibrīdu

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFP/Scanpix

Toyota Motor Corporation (TMC) paziņojuši, ka 2013. gada 31. martā kopējais uzņēmuma hibrīda automobiļu pārdošanas apjoms pasaulē pārsniedzis 5 miljonus pārdotu eksemplāru - 5,125 miljonus automobiļu1.

Šobrīd TMC pārdod 19 dažādus hibrīda pasažieru automobiļu modeļus un vienu kontakthibrīda (plug-in) modeli apmēram 80 valstīs un reģionos visā pasaulē.

TMC ir apņēmušies arī turpmāk papildināt savu produktu klāstu un vairot to valstu un reģionu skaitu, kuros iespējams iegādāties hibrīda automobiļus.

Kopš šā brīža līdz 2015.gada beigām TMC visā pasaulē atklās kopā vēl 18 jaunus hibrīda modeļus, tostarp vienu degvielas šūnu automobili.

TMC lēš, ka uz 2013.gada 31.martu TMC hibrīda automobiļi2 kopā ir ļāvuši samazināt globālo sasilšanu izraisošo CO2 emisiju apjomu par aptuveni 34 miljoniem tonnu3 - tādu daudzumu būtu izdalījuši līdzīga izmēra un braukšanas veiktspējas automobiļi ar benzīna dzinēju. TMC arī ir aprēķinājuši, ka hibrīda automobiļi ir ietaupījuši aptuveni 12 miljardus litru benzīna, ja salīdzina tos ar līdzīga izmēra benzīna automobiļu patēriņu.

1997.gada augustā Japānā TMC atklāja «Coaster Hybrid» EV un decembrī - «Prius» - pasaulē pirmo plašražoto hibrīda pasažieru automobili. Kopš tā laika patērētāji visā pasaulē ir ārkārtīgi atsaucīgi sagaidījuši TMC hibrīda automobiļus.

TMC priekšsēdētāja vietnieks Takeši Učijamada (Takeshi Uchiyamada), kas bija atbildīgs par pirmās paaudzes «Prius» izstrādi, saka: «Pirmās paaudzes «Prius» mēs radījām ar mērķi padarīt to par 21. gadsimta automobili un kā apliecinājumu «Toyota» atbildei uz vides problēmām. Hibrīda sistēma mums bija jāveido no nulles, kas mūsu uzdevumu padarīja ārkārtīgi sarežģītu. Tomēr mēs izaicinājumu pieņēmām. Pirmās paaudzes «Prius» atklāšanas radītā ietekme pārspēja mūsu cerības - automobilis vairoja patērētāju apzināšanos par mūsu visu atbildību pret apkārtējo vidi un lika arī turpmāk paaugstināt hibrīda automobiļu standartus. «Prius» atklāšanas laikā patērētāju izrādītā izpratne lika stabilus pamatus vispārējai hibrīdu atzīšanai, un kopš tā laika patērētāji ir turpinājuši atbalstīt TMC hibrīda automobiļus. Par to es esmu viņiem ārkārtīgi pateicīgs.»

Pozicionējuši hibrīda tehnoloģiju kā divdesmit pirmā gadsimta būtiskāko vides tehnoloģiju un attīstot citus ekoloģiskas mobilitātes risinājumus, TMC plāno turpināt darbu, lai arī turpmāk pilnveidotu to veiktspēju, samazinātu izmaksas un paplašinātu savu videi draudzīgo produktu klāstu.

Kopš 2000. gadā Eiropa tika iepazīstināta ar pirmās paaudzes «Prius», līdz 2013. gada marta beigām «Toyota» un «Lexus» Eiropā ir pārdevuši 544 184 hibrīda automobiļu, kas ir vairāk nekā 10 % no kopējā hibrīdu pārdošanas apjoma visā pasaulē.

Šobrīd hibrīda automobiļi Eiropā ir sasnieguši līdz šim maksimālo virsotni ar nepārprotami rekordlielu hibrīdu pārdošanas apjomu kopš 2010.gada. Bija nepieciešami aptuveni septiņi gadi, lai Eiropas tirgus sasniegtu pirmo 100 000 hibrīdu pārdošanas atzīmi, taču pērn, tikai 2012.gadā vien, «Toyota Motor Europe» pārdeva 109 478 hibrīda automobiļu.

Eiropas klāsts patlaban ietver sešus «Toyota» un sešus «Lexus» pilnā hibrīda automobiļus 2013.gada pirmajā ceturksnī «Toyota» un «Lexus» hibrīda automobiļu pārdošanas apjoms Eiropā salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo ceturksni ir pieaudzis par 82 %. «Toyota» un «Lexus» hibrīda modeļi šobrīd veido 21 % no Eiropā pārdotajiem automobiļiem.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu