«Opel» sāk apjomīgu motoru klāsta atjaunošanu (4)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: © GM Company

Vācijas autoražotājs no 2012. līdz 2016.gadam plāno ieviest trīs jaunas dzinēju saimes un kopumā 13 jaunus motorus, tādējādi atjaunojot 80% no sava dzinēju klāsta. Šajā periodā uzņēmums ieviesīs arī piecas jaunas transmisijas.

«Opel» tagad sāk sava motoru piedāvājuma atjaunošanu, prezentējot pilnīgi jaunos 1,6 litru benzīna un dīzeļdegvielas dzinējus kombinācijā ar otrās paaudzes piecu un sešu ātrumu pārnesumkārbām. Tie visi ir radīti savā klasē labākajam jaudas un trokšņu līmeņa sniegumam.

Lai piepildītu arvien augošās pircēju vēlmes pēc tilpuma ziņā samazinātiem dzinējiem ar lielu jaudu, zemu degvielas patēriņu un CO2 emisiju daudzumu, šie jaunie benzīna un dīzeļdzinēji pamazām tiks iekļauti arī citu «Opel» modeļu piedāvājumā.

Galvenās jauno motoru saimju iezīmes ir savā klasē labākā jaudas attiecība pret dzinēja tilpumu un zemākais trokšņu līmenis, bet uzlabotās transmisijas nodrošina vienmērīgu pārnesumu pārslēgšanas kvalitāti, tādējādi uzstādot augstu latiņu «Opel» konkurentiem. Tam visam drīzumā sekos pavisam jauna sešpakāpju pārnesumkārba un jauna automatizēta manuālā transmisija.

Jaunais četrcilindru benzīna dzinējs ar dzirksteļaizdedzes tiešo iesmidzināšanu SIDI («Spark Ignition Direct Injection») būs pieejams divās konfigurācijās. «Eco Turbo» versijas, kuras jauda ir 170 zirgspēki un maksimālais griezes moments ir 280 ņūtonmetri, galvenie uzsvari ir likti uz degvielas ekonomiju, augstu griezes momentu jau pie zemiem apgriezieniem un izcilu elastību. «Performance Turbo» ar 200 zirgspēku jaudu un 300 ņūtonmetru maksimālo griezes momentu.

Salīdzinājumā ar «Opel» iepriekšējo 1,6 litru turbodzinēju, šī motora CO2 emisiju daudzums un degvielas patēriņš ir tikuši samazināti par 13%, bet maksimālā jauda un griezes moments paaugstināti par 30%. «Eco Turbo» izcilo elastību demonstrē paātrinājuma ar piekto pārnesumu no 80 līdz 120 kilometriem stundā uzlabojums par 20%, tikmēr 200 zirgspēku «Performance Turbo» jaunā motora raksturam pievieno savu sportisko šķautni.

Autoražotāja pavisam jaunais 1,6 litru turbo dīzeļmotors, pēc visiem svarīgākajiem parametriem, nodrošina savā klasē labākos jaudas rādītājus. Savu debiju tas piedzīvoja «Zafira Tourer» modelī, taču turpmāk aizstās tagadējo 1,7 litru dzinēju un mazāk jaudīgo 2,0 litru versiju arī vairākos citos «Opel» modeļos, turklāt vēlāk tam piebiedrosies vēl jaudīgākas šī agregāta versijas.

«Opel» pirmais pilnībā no alumīnija ražotais dzinējs var lepoties ar izcilu, savā klasē nepārspētu jaudas un motora tilpuma attiecību - 85 zirgspēki uz vienu litru, tā jauda ir 136 zirgspēki, bet maksimālais griezes moments ir veseli 320 ņūtonmetri. Tā zemo degvielas patēriņu un CO2 emisiju daudzumu jau tagad ar savā klasē labākajiem rādītājiem demonstrē Zafira Tourer.

Tāpat kā tā benzīna līdzinieks, arī 1,6 CDTI ir veikta virkne skaņu inženierijas pasākumu, lai samazinātu trokšņu, vibrāciju un gaitas nevienmērīguma līmeni. «Zafira Tourer» modelī šis agregāts ir uzrādījis viszemākā trokšņu līmeņa rādītājus salīdzinājumā ar citām automašīnām ar 1,6 litru turbo dīzeļdzinējiem.

Visi mazie un subkompaktie automobiļi, kuru dzinēji sasniedz līdz pat 220 ņūtonmetru maksimālo griezes momentu, tiks komplektēti ar sešpakāpju pārnesumkārbu. Tā ir ievērojami vieglāka par līdzīgām kārbām, un tai ir veiktas daudzas otrās paaudzes agregātiem raksturīgas modifikācijas.

Komentāri (4)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu