Aviokompānijas «Tatarstan» lidmašīnas «Boeing 737-500» galvenais pilots nekad nav veicis ieiešanu otrajā aplī pirms plānotās nolaišanās reāla lidojuma laikā, vēstī aģentūra «RIA Novosti», atsaucoties uz aviokompānijas ģenerāldirektora Aksana Ginijatuļļina sacīto.
«Boeing» katastrofa Krievijā: atklājas jauni fakti un notikušā apstākļi (94)
«Es domāju, ka nē» - tā viņš atbildēja preses konferencē, atbildot uz jautājumu, vai lidmašīnas galvenais pilots reāla lidojuma laikā līdz šim bija izpildījis šādu manevru.
Viņš pavēstījis, ka lidmašīnas pilotam ir 1000 stundu pieredze nakts lidojumu veikšanā. Tāpat aviokompānijā iepriekš uzsvēra, ka avarējušā «Boeing» apkalpe bija pieredzējusi un pienācīgi sagatavota.
«RIA Novosti» vēsta, ka avarējušo lidmašīnu līdz šim ekspluatējušas septiņas aviokompānijas, tostarp «Uganda Airways». Pirmo lidojumu šis «Boeing» veica 1990.gada 18.jūnijā.
Ginijatuļļins paskaidroja, ka aviokompānijas flotē šobrīd vairs nav lidmašīnu, kas iepriekš ekspluatētas Āfrikā. Vidējais lidmašīnu vecums ir septiņi līdz astoņi gadi, viņš informējis.
Tikmēr jaunākā informācija liecina, ka viena «melnā kaste» bijusi tukša un nav izdevies atrast pilotu sarunu kaseti, savukārt parametru ieraksti ir atrasti. Šo informāciju apstiprināja Starptautiskās aviācijas komitejas pārstāvji.
Šobrīd nekādas oficiālas informācijas par «melnās kastes» ierakstā atklāto nav, vēstī «RIA Novosti».
Jau ziņots, ka svētdien Kazaņas starptautiskajā lidostā, avarējot «Boeing» lidmašīnai, kas veica reisu no Maskavas uz Kazaņu, dzīvību zaudējuši 50 cilvēki. Lidmašīna bija izlidojusi no Maskavas Domodedovas lidostas un eksplodēja.
Starp upuriem ir viena Lielbritānijas pilsone un viens Ukrainas pilsonis, bet visi pārējie upuri ir Krievijas pilsoņi. Bojā gājušo vidū ir Tatarstānas Republikas prezidenta dēls Ireks Minņihanovs un republikas Federālā Drošības dienesta (FDD) vadītājs Aleksandrs Antonovs.