«Golfiņam» - četrdesmit

FOTO: nitrox09, CC BY-NC-SA 2.0

Slavenais «Volkswagen Beetle» pēctecis «Golf» šogad atzīmē savu 40 jubileju.  Kopš 1974.gadā pirmais «Golf» eksemplārs izbrauca cauri rūpnīcas vārtiem, pasaulē ir pārdoti 30 miljoni šī modeļa spēkratu.

Kā slavenā «tautas auto» «VW Beetle» sekotājs, pirmais «Golf Mk1» revolucionizēja mazo auto izskatu un izcēlās ar īpaši vieglu svaru un motora dzesēšanas sistēmu un priekšējo riteņu piedziņu.

Ar nosaukumu «VW Rabbit» tas guva fantastiskus panākumus Ziemeļamerikas tirgū, kļūstot par līdz šim veiksmīgāko Eiropas auto importu šajā kontinentā. Pirmajā gadā vien tur tika pārdoti 100 000 šī auto eksemplāru.

Straujus panākumus guva arī VW 1975.gadā prezentētais «Golf» sporta variants GTI. Tas pirmo reizi parādīja, ka arī neliels auto var būt pietiekami jaudīgs un ātrs. Britu žurnāls «Top Gear» pat rakstīja, ka septiņdesmitajos gados iznākušais GTI uz lauku ceļiem varējis apsteigt pat itāļu «Ferrari 308».

2012.gadā pārdošanā nonāca jau 17 «Golfiņu» paaudze. Tās lielākais jaunums bija elektroauto «e-Golf», kas ar vienu uzlādes reizi spēj veikt 190 kilometru lielu attālumu.

Modeļa nosaukumu «Golf» bieži vien saista ar sporta veidu, taču patiesībā šis nosaukums simbolizē Golfa straumi, kas Eiropu apgādā ar siltāku laiku, nekā ierasts šajos platuma grādos. Arī VW modeļu nosaukumi «Passat» un «Scirocco» ir veltīti klimatiskajām parādībām.

Uz augšu