Topošie dizaineri un reklāmas speciālisti gatavojas darba tirgum (8)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

1. kursa studenti, kas Latvijas Kultūras koledžā apgūst dizaina menedžmentu, kā arī reklāmu un sabiedriskās attiecības jau otro gadu pēc kārtas Ziemassvētku priekšvakarā izstādīja savus datorgrafikas, kompozīcijas un skicēšanas darbus. 

Latvijas Kultūras koledžas direktore Sandra Plota uzsver, ka arī reklāmas un sabiedrisko attiecību un dizaina menedžmenta studiju programmu uzdevums tāpat kā visās studiju programmās, ir sagatavot studentu reālajām darba tirgus prasībām - tāpēc studiju procesā ir daudz praktisko nodarbību, tajā skaitā dažādu notikumu, kuros studenti rāda savus darbus un apgūtās prasmes. «Pasaulē valdošās tendences liecina, ka informācijas un uzmanības laikmets ir beidzies. Ir sācies radošuma laikmets, un šīs skates darbi apliecina, ka studenti tam ir gatavi,» saka Sandra Plota.

«Šajā izstādē, kas jau kļuvusi par tradīciju, studenti iepazīstina ar labākajiem darbiem, kas tapuši praktiskajās nodarbībās studiju procesā –kā apguvuši profesionālajai darbībai nepieciešamās datorprogrammas, zīmēšanas mākslu, kā arī kompozīcijas prasmes, un spēj tās izmantot savu ideju realizēšanā,» stāsta Latvijas Kultūras koledžas dizaina specializācijas vadītājs un datorgrafikas docētājs Mārtiņš Linde.

Labākos darbus iekļaus savā portfolio

Mārtiņš Linde uzsver, ka tas, ko studenti jau apguvuši 1. kursā, pirmā semestra laikā ir darba tirgū aktuālas prasmes, jo speciālisti, kuri spēj radīt konkrēta produkta reklāmai, iepakojumam vai web dizainam atbilstošu, interesantu un veiksmīgu vizuālo noformējumu, ir pieprasīti vienmēr. «Arī šī gada studentu darbu skate apliecina, ka daudziem topošajiem dizaina un reklāmas speciālistiem izdevies veiksmīgi savienot savas idejas un tehnoloģiju iespējas, tāpēc viņi savus labākos darbus noteikti varēs iekļaut savā portfolio, lai demonstrētu tos darba devējam, dodoties uz darba interviju,» uzskata Mārtiņš Linde.

Unikāli reklāmas un grafikas dizaina risinājumi

Savukārt mākslinieks Raits Tikums, kurš Latvijas Kultūras koledžas studentiem māca kompozīciju, uzsver, ka studentu uzdevums ir apgūt kompozīcijas pamatprincipus, lai reālajā darba vidē prastu kvalitatīvi iesaistīties reklāmas un vides dizaina (galvenokārt, grafikas dizaina) veidošanā - lai viņiem būtu izpratne par to, kā top viegli uztverama, uzmanību piesaistoša reklāma un vides dizaina darbs.

«Izstādē apskatāmie darbi bija mans un studentu kopdarbs – studentu idejas konkrētās kolāžas izveidē un mani ieteikumi, kā tās labāk realizēt.

Lai arī diezgan daudzu izstādes apmeklētāju uzmanību piesaistīja darbi, kuros bija jau zināmi un kaut kur agrāk redzēti elementi, man pašam no šiem studentu darbiem sirdij tuvākie ir tie, kas ir autentiski un kuros ir vēl nebijušas idejas,» atzīst Raits Tikums. Viņš uzsver, ka no katra autora darbiem varētu veidot izstādi, kuras ekspozīciju veidotu unikāli reklāmas un grafikas dizaina risinājumi.

Arī mākslinieks, Latvijas Kultūras koledžas zīmēšanas un gleznošanas pasniedzējs Reinis Liepa uzsver, ka studentu uzdevums ir apgūt praktiskas dizainera darbam nepieciešamas prasmes – iemācīties vizualizēt savas un citu cilvēku idejas. «Šogad darbojamies pēc jaunas, pilnveidotas studiju programmas, kuras ietvaros 1.semestrī studenti iepazītas ar skicēšanu. Studenti uzzina, kādus trīs dimensiju dizaina un reklāmas darbus var radīt, izmantojot tikai līniju. Kopumā studentu sniegumu skatē vērtēju kā «ļoti labu», » saka Reinis Liepa.

Studentu darbu skates - arī nākamgad

Otrā kursa studentu darbu izstādi, kā arī diplomdarbu skati Latvijas Kultūras koledžā plānots rīkot nākamā gada sākumā.

Latvijas Kultūras koledžas pieredze liecina, ka tieši studiju laikā apgūtās praktiskās zināšanas augstu tiek vērtētas darba tirgū - daudzi studenti jau studiju laikā strādā savā specialitātē, sekmīgi savienojot darbu ar studijām, un rezultātā vairāk nekā 80% augstskolas absolventu kļūst gan par darba ņēmējiem, gan par darba devējiem.

Komentāri (8)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu