10 Stīva Džobsa dzīves noslēpumi, kuri tev noteikti jāzina

FOTO: AP/Scanpix

Ikviena diža personība ir «pilna» ar dzīves gudrībām. Ja esam gana ieinteresēti mācīties, lai dzīvē ko sasniegtu, tad vieglākais veids, kā to darīt, ir ņemt par piemēru citus. Portāls «Lifehack» apkopojis 10 Stīva Džobsa dzīves noslēpumus, kuri palīdzēja viņam uzkāpt pa veiksmes kāpnēm. Varbūt, ka noder arī tev!

1. Ko darītu Stīvs Džobss?

Stīva Džobsa prombūtnes laikā katru reizi, kad «Apple» radās problēma, darbinieki to sāka risināt ar vārdiem «Ko Stīvs Džobss darītu šajā situācijā?». Džobss gan šādu pieeju īsti neatzīst, apgalvojot, ka «mēs nevaram pieņemt lēmumus, vienmēr balstoties uz pagātnes pieredzi». Tā vietā viņš iedrošinājis savus darbiniekus darīt to, kas… ir jādara. Tā kā «Apple» ir neuzvarams arī pēc Džobsa nāves.

Stīva Džobsa noslēpums: «Neviena atbilde nav universāla. Tev nemitīgi ir jāizzina.»

2. Vienkāršību var sasniegt caur sarežģītību

Nezin kāda iemesla dēļ, bet sasniegt vienkāršību parasti ir grūtāk nekā kaut ko sarežģīt. Ne velti Alberts Einšteins reiz teica: «Ja tu nevari to izskaidrot vienkārši, tu to pietiekami labi nesaproti.» Tiesa, kas tiesa. Tu vari panākt vienkāršību, izejot cauri mulsinošām sarežģītu procesu fāzēm.

Stīva Džobsa noslēpums: «Esi vienkāršs, jo diženums slēpjas vienkāršībā.»

3. Pārdod cilvēkiem viņu sapņus, nevis savus produktus vai pakalpojumus

Nekad nepārdod savus produktus vai pakalpojumus. Tā vietā vienkārši pārdod cilvēkiem viņu sapņus. Tas ir tas, ko izdarīja «Apple» - radīja cilvēkiem to, par ko viņi vienmēr bija sapņojuši.

Stīva Džobsa noslēpums: «Tev vienkārši ir jāmaina perspektīva. Padari savu zīmolu cilvēcīgu.»

4. Minimālisms ir veiksmes atslēga

Minimālisms ir modes lieta. Vai esi pamanījis, ka «Apple» produktiem nav lietošanas instrukciju un arī iepakojums ir niecīgs? Tas ir tāpēc, ka Džobss ticēja, ka mazāk ir labāk!

Stīva Džobsa noslēpums: «Laimes noslēpums nav dzīšanās pēc «vairāk», bet gan attīstīt spēju izbaudīt «mazāk».»

5. Nodrošini cilvēkiem «sociālo valūtu»

Tieši tāpat, kā cilvēki lieto naudu, lai iegādātos produktus vai pakalpojumus, viņi lieto «sociālo valūtu», lai panāktu pozitīvu iespaidu ģimenes, draugu un kolēģu lokā. Tev ir jānodrošina cilvēkiem veids, kādā viņi var īstenot piederību kādiem simboliem vai statusiem – gluži kā to izdarīja «Apple».

Stīva Džobsa noslēpums: «Liec cilvēkiem justies labi, un viņi tev sekos.»

6. Atmet acīmredzamo

Acīmredzamā atmešana ir «Apple» panākumu atslēga. Standarta risinājumi un izvēles ir pašsaprotamas un acīmredzamas, taču perfektā izvēle paģērē laiku. Labāko lēmumu iespējams pieņemt, atmetot lērumu citu izvēļu.

Stīva Džobsa noslēpums: «Saki NĒ katram JĀ, līdz kamēr tu sasniedz vēlamo rezultātu. Pacelies pāri viduvējībai, atmetot acīmredzamas izvēles.»

7. Nepārtraukti piedāvā pievienoto vērtību

Nauda ir tas, ko tu saņem, apmainot to pret kaut ko vērtīgu. Stīvs Džobss to zināja ļoti labi. Piemērs ir «Apple» produkti – vai tie būtu «iTunes» produkti, programmatūru jauninājumi, bezmaksas izmēģinājumi u.c. Tu nekad nenožēlosi «Apple» produkta iegādi, jo līdz ar to saņemsi vērtības, kas dažādos tavu dzīvi.

Stīva Džobsa noslēpums: «Esi neaizstājams un nodrošini vērtības. Cilvēki tev sekos. Bet dari to paraduma pēc, nevis stratēģiski.»

8. Vīzija ir ļoti svarīga

Tālajā 1991.gadā Džobss iztēlojās vīziju par aplikācijām un personālajiem datoriem, kas būtu piemēroti ikvienam, tādējādi apsteidzot pasauli par 20 gadiem. Kaut kā iztēlošanās no zila gaisa ir lielisks instruments, un Stīvss Džobss leliski prata to likt lietā.

Stīva Džobsa noslēpums: «Pieturies pie savas vīzijas un tici tai. Tu to sasniegsi.»

9. Atvieglo cilvēku dzīves

Stīvs Džobss patērētājiem atviegloja dzīves. Vai zināji, ka «Apple» produktus jau var nopirkt uzlādētus, lai tu uzreiz tos varētu lietot? Tas ir tikai viens no piemēriem. Viss, ko Džobs darīja, bija ar mērķi atvieglot mūsu dzīvi.

Stīva Džobsa noslēpums: «Kalpo cilvēkiem cik daudz vien iespējams. »

10. Estētikai ir nozīme

Dizains ir svarīgs. Bieži vien vides un objektu dizaina kvalitāte nodrošina arīdzan dzīves kvalitāti. Džobss tam ticēja un uzsvēra: «Dizains ir ne tikai izskats un sajūtas. Dizains ir darbības pamatā.» Skaistums ir labuma solījums, tas veicina mūsu labāko pušu izpausmi.

Stīva Džobsa noslēpums: «Labs dizains palīdz mums sasniegt savu labāko «versiju». Tiecies pēc tā!»

Uz augšu