"Zelta kilometrs", gaidīšana "purvā" un uzraugs "brigadieris" - taksistu darba aizkulises pie lidostas "Rīga" (2)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Taksometri pie Starptautiskās lidostas "Rīga".
Taksometri pie Starptautiskās lidostas "Rīga". Foto: Zane Bitere / LETA

Taksometru vadītājiem lidosta "Rīga" ir zelta ādere, bet strādāt tur var tikai ievērojot noteiktus noteikumus, klausot uzraugu "brigadieri" un, iespējams, maksājot tādu kā "abonēšanas maksu" - vēsta LTV raidījums "Panorāma".

Rīgas lidosta taksometru vadītājiem ir zelta ādere - ar vienu braucienu iespējams nopelnīt vairāk, nekā visu dienu vadājot pasažierus pa galvaspilsētas Centru. Nav brīnums, ka taksisti tur gatavi gaidīt garās rindās un cīnīties par savu vietu pat ar dūrēm, asaru gāzi un citiem ieročiem.

Pie lidostas var novērot, ka taksisti organizējas savā starpā - vienā rindā pamīšus stāv "Red Cab" un "Baltic Taxi" automašīnas, bet otrā - citu uzņēmumu spēkrati.

Starp šiem otrās rindas taksistiem pastāv vienošanās - iebraukt tā dēvētajā "zelta kilometrā" pie lidostas var tikai tie, kuri izstāvējuši rindu netālajā Torņa ielā, kas savukārt iesaukta par "purvu".

"Viss kolektīvs ir pats noorganizējies. Tā mēs strādājam, paši sarunājuši, kā ievēro rindu, kā ņem klientus. Kurš neievēro šo kārtību, to šeit neņem pretī," norāda taksometra vadītājs Aivars.

Pastāv vēl citi noteikumi, piemēram, nedrīkst braukt priekšā citiem rindā stāvošajiem vai atteikties no klientiem, kuri vēlas braukt salīdzinoši neizdevīgos lidostai tuvos maršrutus.

Taksistu vienošanās paredz arī to, ka laikā, kad braucēju pie lidostas maz, tie jāsūta pie tās automašīnas, kas atrodas rindas priekšgalā. Šāda rīcība ir pretrunā patērētāju tiesībām

"Atbilstoši mūsu likumiem, pasažieris var izvēlēties jebkuru tajā vietā esošu taksometru," skaidro Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns. "Citiem nav nekādu tiesību vērsties pret viņu, nodibināt kādu rindas kārtību vai kā citādi vērsties pret šo pārvadātāju, kuru pasažieris ir izvēlējies." 

SM joprojām strādā pie likuma grozījumiem, lai atrisinātu problēmas taksometru nozarē.

Taksometra vadītājs Aivars atklāj, ka par kārtību pie lidostas rūpējās pašu taksistu izvēlēts uzraugs ar iesauku "brigadieris". "Ja kāds noteikumus neizpilda, tas šeit kādu brīdi nestrādā vai vispār nestrādā," teic Aivars.

"Brigadieris" ar rācijas palīdzību uzrauga rindas ievērošanu un pie viņa konfliktu gadījumā vēršas citi vadītāji. Ja noteikumus neievēro, pārkāpēju var atslēgt no rācijas sakaru sistēma un tas apgrūtina tikšanu rindā.

Pie izslēgta mikrofona taksisti televīzijas raidījumam atklāj, ka par iespēju strādāt pie lidostas jāmaksā - jāšķiras no kādiem pieciem līdz divdesmit eiro par dienu.

Policija dzirdējusi baumas par, tā teikt, taksistu "abonēšanas maksu" strādāšanai pie lidostas, taču tai nav izdevies aizdomas pierādīt, vēsta LTV raidījums "Panorāma".

Komentāri (2)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu