"Ja tas netiks izdarīts, tā ir Jakrina atbildība." Ģirģens sagaida domes plānu satiksmes novirzīšanai prom no Deglava tilta (2)

Papildināts
LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens
Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens Foto: Paula Čurkste/LETA

Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) sagaida, ka Rīgas domes atbildīgās amatpersonas līdz ceturtdienai, 25. aprīlim, izstrādās plānu satiksmes novirzīšanai prom no Augusta Deglava ielas pārvada.

Ministrs otrdien, 23. aprīlī, žurnālistiem norādīja, ka gadījumā, ja Rīgas domes atbildīgais departaments neslēgs tiltu pats, tad ceturtdienas rītā to izdarīs Valsts policija.

» Iekšlietu ministrs: Ceturtdien Deglava tilts satiksmei tiks slēgts

Viņš skaidroja, ka Valsts policijai slēdzot satiksmi, transporta plūsma tiks novirzīta, mēģinot novērst haosu. Tomēr satiksmes regulēšana ir Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina un viņa padoto atbildība, pauda ministrs.

Lai gan Ģirģena un viņa partijas biedra, ekonomikas ministra Ralfa Nemiro (KPV LV) preses konference šorīt bija plānota plkst. 10, Ģirģens pirms tam ieradās uz Rīgas domes rīkoto sanāksmi, lai klātienē iztaujātu gan būvniekus, gan domes vadību.

Ģirģens klātesošajiem uzdeva vairākus tehniska rakstura jautājumus. Piemēram, viņš interesējās, vai SIA "Inženierbūve" ekspertam, kurš sniedzis atzinumu, ka tiltu ekspluatēt ir droši, vispār ir atbilstošs sertifikāts, kas ļautu viņam dot slēdzienu par tilta nesošo konstrukciju stāvokli. Tāpat ministrs taujāja, kādēļ eksperta slēdzienā nav ņemts vērā tas, cik lielam intervālam ir jābūt starp transportlīdzekļiem, kā arī tas, cik lielu iespaidu uz pārvada nestspēju atstāj dzelzceļa satiksmes radītās vibrācijas.

SIA "Inženierbūve" tiltu inženieris Edmunds Akimovs atkārtoti norādīja, ka drošības nolūkos uz pārvada jau ir samazināts transporta joslu skaits, kas samazina balstu slodzi, un tādēļ pārvadu ekspluatēt ir droši.

"Ja sabiedrība uzskata, ka nepieciešams pārtraukt pārvada ekspluatāciju, to var darīt. Sliktākais ir, ka patlaban ir apturēti būvdarbi, jo pārvada stāvoklis turpinās pasliktināties," teica Akimovs.

Inženieris skaidroja, ka ir veicis tilta apsekošanu, nevis ekspertīzi, kam specializēts sertifikāts nav nepieciešams. Tāpat viņš norādīja, ka normatīvie akti par tiltu slodžu mērīšanu nepieprasa veikt mērījumus par to, ar cik lielu intervālu transportlīdzekļi pār to drīkst pārvietoties, kā arī neprasa aprēķināt dzelzceļa vibrāciju ietekmi.

"Tomēr aprēķinos tika ņemts vērā apstāklis, ka noslogots ir viss tilts, tātad rēķināta tika maksimālā iespējama slodze," skaidroja eksperts.

Savukārt Satiksmes departamenta Satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Edmunds Valpēters norādīja, ka departamentam neesot pamata apstrīdēt Akimova izstrādāto atzinumu, jo viņa inženiera kvalifikācija atbilst valstī noteiktajiem standartiem.

Pēc iztaujāšanas ministrs gan pauda viedokli, ka atzinums ir nepilnīgs, un ka Satiksmes departamenta un Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāvji ir bezatbildīgi un spēlējas ar cilvēku dzīvībām. Viņš norādīja, ka lielā sabiedriskā transporta svars bez pasažieriem ir 24 tonnas, bet atzinumā pat neesot iekļauti aprēķini par to, ar kādu intervālu transportam būtu jāpārvietojas. Viņš arī norādīja, ka, sazinoties ar Latvijas Būvinženieru savienību, noskaidrojis, ka Latvijā praktiski nav ekspertu, kas varētu veikt tilta nesošo konstrukciju ekspertīzi.

"Pie šādiem apstākļiem es neuzskatu par normālu situāciju organizēt satiksmi pār tiltu līdz brīdim, kamēr nebūs saņemta pilna tehniskā ekspertīze," sacīja Ģirģens.

Tikmēr klātesošās Rīgas domes amatpersonas Ģirģena rīcību dēvēja par politisku šovu. Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vadims Baraņņiks (S) taujāja, kādēļ jautājumus par būvniecību pieņem iekšlietu, nevis ekonomikas ministrs, kura pakļautībā ir Būvniecības valsts kontroles birojs.

"Mūsu mērķis šodien bija vēlreiz mierīgā gaisotnē apspriest tilta stāvokli un uzklausīt speciālistu viedokli, nevis skatīties uz ministra zvaigžņu šovu. Laikam Ekonomikas ministrija tagad ķers zagļus," sacīja vicemērs.

Ģirģens skaidroja, ka, Valsts policijai slēdzot satiksmi pār tiltu, transporta plūsma tiks novirzīta, mēģinot novērst haosu. Tomēr satiksmes regulēšana ir Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina un viņa padoto atbildība, pauda ministrs.

Viņš sagaida, ka tiks izplānota tāda satiksmes plūsma, kas nodrošinās maksimāli ērtu pārvietošanos.

"Ja tas netiks izdarīts, tā ir Jakrina atbildība,"

norādīja Ģirģens, piebilstot, ka viņa kā ministra primārais uzdevums ir rūpēties par personu dzīvību.

Vaicāts, vai tilts tiks slēgts, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vadims Baraņņiks (S) norādīja, ka vēlreiz uzklausīs speciālistus un tad tiks pieņemts lēmumus.

Kā ziņots, neskatoties uz to, ka šodien Rīgā, pie Augusta Deglava ielas pārvada, viens pēc otra notiek divi atsevišķi Rīgas domes un Ekonomikas ministrijas (EM) rīkoti pasākumi ar mērķi pārrunāt Deglava tilta remonta problēmas, iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens (KPV LV) jau izdevis rīkojumu par visu formalitāšu kārtošanu, lai tilts ceturtdien, 25. aprīlī satiksmei tiktu slēgts.

Šorīt intervijā Latvijas Radio Ģirģens pastāstīja, ka uzdevis Valsts policijai ceturtdien jau no rīta slēgt tiltu jebkāda veida satiksmei.

Kamēr nav veikta Deglava tilta tehniskā stāvokļa ekspertīze, tā ekspluatācija ir jāpārtrauc, tomēr šāda lēmuma pieņemšana ir Rīgas pašvaldības kompetencē, iepriekš tika informēts Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB).

Tilta būvniecības darbi tika apturēti pēc tam, kad BVKB, veicot būvdarbu kontroli, konstatēja pārvada nesošo konstrukciju bojājumus. Tā kā bojājumu novēršana pilnā apjomā izstrādātā būvprojekta ietvaros nav paredzēta un BVKB neguva pierādījumus konstrukcijas drošumam un pieņēma lēmumu apturēt būvdarbus.

Drošības nolūkos Rīgas dome no 10. aprīļa kravas transportlīdzekļiem, kas brauc pāri tiltam, noteikusi masas ierobežojums - 30 tonnas. Sabiedriskā transporta un privātā transporta kustība gan netiek ietekmēta.

Pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums AS "Kauno tiltai" pēc SIA "Inženierbūve" izstrādātā būvprojekta.

Komentāri (2)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu