"Godīgi sakot, es nemaz nejūtos kā varonis." Pilots atklāti par piezemēšanos kukurūzas laukā Krievijā

Krievijas pilots Damirs Jusupovs

FOTO: AP/ Vladimir Shatilov

Krievijā ceturtdien, 15. augustā, pasažieru lidmašīna ar 233 cilvēkiem, kuras dzinējos bija iekļuvuši putni, veikusi avārijas nolaišanos kukurūzas laukā, un incidentā cietuši 23 cilvēki, paziņojušas amatpersonas. Taču visi pasažieri kā viens pateikušies varonīgajam pilotam par veiksmīgo nolaišanos, ko pats pilots par piedzīvoto saka, atklāj medijs "Dailymail".

Kapteinis Damirs Jusupovs ceturtdien, 15. augustā, nogādāja "Ural Airlines" reisu U1678 kukurūzas laukā, kad nevienam dzinējam nebija jaudas un ar ievilktu nosēšanās mehānismu.

Degošie dzinēji piespieda 41 gadu veco pilotu nolaisties kukurūzas laukā netālu no Žukovska Starptautiskās lidostas Maskavā, neilgi pēc pacelšanās.

Runājot ar medijiem ceturtdienas vakarā, kapteinis Jusupovs pastāstīja, cik neilgi pēc dramatiskās nosēšanās viņš iekļuvis atpakaļ kabīnē un piezvanījis sievai, lai pastāstītu viņai, kas noticis.

Reaktīvā lidmašīna pacēlās no lidostas plkst. 6.10 pēc vietējā laika, lai nokļūtu Simferopolē Krimā, kad tā cieta no dzinējos iekļuvušiem putniem, kā rezultātā viens dzinējs uzliesmoja, bet otrs - pārstāja darboties.

» Lidmašīna kukurūzas laukā: pasažieri atklāj detaļas par avārijas nosēšanos Krievijā

Viņš ieraudzīja tuvāko lidostu, lūdzot veikt ārkārtas nosēšanos, bet bija spiests nolaisties kukurūzas laukā pāris kilometru attālumā pēc tam, kad saprata, ka nepagūs līdz lidostai.

Damirs tika sveikts kā varonis, kurš droši nolaidās avārijas situācijā un tikai 23 cilvēkiem ir nelielas traumas, kas nav dzīvībai bīstamas.

Krievijas plašsaziņas līdzekļi nekavējoties sāka salīdzināt avāriju ar Hudzonas Brīnumu, pārdēvējot to par "brīnumu pār Ramensku".

Pilots Česlijs Sullenbergers 2009. gadā veiksmīgi nolaidās ar lidmašīnu Ņujorkas Hadsona upē pēc tam, kad bija ietriecies zosu ganāmpulkā. Visus 155 cilvēkus, kas atradās "ASV Airways Airbus" A320 lidmašīnā, izglāba tuvumā esošās laivas, gūstot vien dažus nopietnus ievainojumus.

Kapteinis Jusupovs, kurš pēc avārijas šobrīd atrodas uz pārbaudēm slimnīcā, krievu medijiem sacīja, ka neuzskata sevi par varoni un ka sākotnēji domāja, ka viņam būs jāatgriežas lidostā.

Viņš sacīja: "Dzinēja jauda nebija pietiekama, lai turpinātu lidojumu, pat lai uzturētu augstumu, kādā mēs tobrīd atradāmies."

"Laika bija maz. Bet, kad ieraudzīju, ka arī otrs dzinējs nedarbojas, man bija skaidrs lēmums - nolaist lidmašīnu tieši man priekšā," dalās pilots.

"Pēc pasažieru evakuācijas es izkāpu, devos apkārt lidmašīnai, pārbaudīju ārējos bojājumus, pārliecinājos, ka viss ir droši. Es atgriezos kabīnē un no turienes piezvanīju sievai."

"Daudzi cilvēki saka, ka esmu varonis, bet, godīgi sakot, es nemaz nejūtos kā varonis, jo darīju to, kas man bija jādara: izglābu lidmašīnu, pasažierus un apkalpi," atklāj Darims.

Viņš arī žurnālistiem pastāstīja, ka ir daudzkārt praktizējis, kā rīkoties ārkārtas nosēšanās simulācijas gadījumā.

Kapteinis Jusupovs piebilda: "Tāpēc mēs bijām garīgi un profesionāli sagatavoti. Jekaterinburgā, mūsu pašu skolā, kas paredzēta lidojumu personāla apmācībai, mums ir simulators, pateicoties šīm prasmēm, mēs varējām veiksmīgi nolaisties."

Stjuarte Nadežda Veršina sacīja, ka evakuācijas laikā apkalpe rīkojās saskaņā ar instrukcijām, piebilstot: "Mēs šādas situācijas izmēģinām uz simulatoriem, pārsteigumu nebija."

Krievijas Rosaviatsiya valsts aviācijas aģentūras vadītājs Aleksandrs Neradko sacīja, ka lidmašīnā bija iekrautas 16 tonnas reaktīvās degvielas. Viņš sacīja, ka apkalpe "pieņēmusi vienīgo pareizo lēmumu".

Viņš piebilda: "Ekipāža ir parādījusi drosmi un profesionalitāti un ir pelnījusi augstākās valsts balvas. Iedomājieties tikai, kādas būtu sekas, ja apkalpe nepieņemtu pareizu lēmumu."

Jusupova sieva sacīja vietējai televīzijai, ka viņš viņai piezvanīja pēc nolaišanās, pirms viņa bija dzirdējusi par ārkārtas situāciju.

"Viņš man piezvanīja un pateica vienkārši, ka viss ir kārtībā, visi ir dzīvi," viņa sacīja. "Es biju šausmās un panikā, un sāku raudāt no šoka."

Kā "Apollo" jau vēstīja, aviokompānijas "Ural Airlines" lidmašīna "Airbus A321" ar 226 pasažieriem un septiņiem apkalpes locekļiem bija pacēlusies no Žukovskas lidostas Piemaskavā, lai dotos uz Simferopoli okupētajā Krimā, kad tā sadūrusies ar kaiju baru.

Putni iekļuvuši aviolainera dzinējos, izraisot to darbības traucējumus, tāpēc lidmašīna veikusi avārijas nolaišanos kukurūzas laukā apmēram divus kilometrus no Žukovskas lidostas skrejceļa.

Nolaišanās laikā lainera šasijas nebija izlaistas.

Pēc nolaišanās cilvēki no lidmašīnas evakuēti pa piepūšamajiem trapiem.

Cietuši desmit cilvēki, tostarp pieci bērni.

Foto: Krievijā lidmašīna ar 233 cilvēkiem nolaižas kukurūzas laukā

Uz augšu