"Pie mums kā Maskavā - skrien apkārt un meklē klientus!" Taksisti par situāciju pie lidostas "Rīga"

Starptautiskā lidosta "Rīga".

FOTO: Edijs Pālens/LETA

Kopš septembra vidus lidostas "Rīga" speciālajā zonā pie atlidošanas termināļa taksometra pakalpojumus drīkst sniegt pārvadātāji, kas ir izpildījuši likumā noteiktās paaugstinātās prasības. Vienlaikus otru rindu veido taksometri, kuriem speciālo kartīšu nav, novērojis Latvijas Radio.

Taksometru vadītāji pie lidostas savstarpēji kārto rindu, lai dažādu firmu auto novietotos secīgi viens aiz otra. 

» Stājušies spēkā jauni noteikumi taksometru pakalpojumiem lidostas "Rīga" teritorijā

Uz jautājumu, kā vērtē jauno kārtību, viens no taksometra vadītājiem Voldemārs atbild, ka esot labāk: "Tagad it kā ir labāk, bet tie, kuriem nav licences iebraukt taksometru stāvvietā pie lidostas, skrien [no blakus esošā maksas stāvlaukuma] un meklē klientus.

Mums sākas tā kā Maskavā - katrā stūrī stāv cilvēks un sauc: "Taksi, taksi, taksi!""

Kāds cits taksists, kurš nevēlas nosaukt savu vārdu, norāda: "Simtiem cilvēku palikuši bez darba un stāvvietā risina jautājumu. Tieši tas pats notiek Maskavas lidostā - nāk klāt cilvēkiem un piedāvā taksometru. Normālā lidostā tā nenotiek."

Pie lidostas piesteidz auto, ko var izsaukt ar lietotnes palīdzību - iebrauc stāvlaukumā, pēc minūtes iesēdina pasažieri un aizbrauc. Mašīnas vadītājs pagūst izstāstīt, ka šādā ritmā gadās arī pārpratumi, jo braukt uz lidostu esot kļuvis sarežģītāk.

Vienu reizi nav jāmaksā par iebraukšanu īslaicīgajā autostāvvietā, bet par katru nākamo reizi jānorēķinās.

Problēmas radot arī tas, ka klients izsauc taksometru, bet nav skaidrs, vai viņš atrodas lidostas pirmajā vai otrajā stāvā. Augšā braukt negriboties, par uzkavēšanos tur jāmaksā 70 eiro sods.

Policijas busiņš ar mirgojošām bākugunīm piebrauc, lai regulētu stāvlaukumā sabraukušos taksometrus, jo nav vieta pasažieru autobusam. Aizliegt iebraukt nevar, jo noteikumi to neaizliedz. Lidostas "Rīga" iecirkņa pārstāvis Andrejs Koziorovs apstiprina, ka policijai visbiežāk jāiesaistās, lai noregulētu satiksmi.

"Pagaidām konfliktsituācijas neveidojas, visi mēģina būt saprotoši un izprast, kāda te būs situācija. Neviens nav vērsies policijā saistībā ar taksometru pakalpojumu nodrošināšanu. Strādājam normālā ikdienas režīmā, kā jau teicu, nekādi ekscesi nav bijuši," stāsta Valsts policijas pārstāvis.

Par jauno kārtību pirmajā nedēļā apmierināta ir arī lidostas "Rīga" administrācija, jo nodrošināts labs pakalpojums.

"Pirmajā līnijā uzreiz pie termināļa mums ir normālas kvalitātes taksometri ar šoferiem, kuri runā angļu valodā, ir pieejams aprīkojums bērnu un invalīdu pārvadāšanai. Šīs automašīnas nedrīkst būt vecākas par pieciem gadiem. Kvalitāte neapšaubāmi ir uzlabojusies," stāsta lidostas "Rīga" pārstāve Laura Karnīte. Viņa arī piebilst, ka alternatīvā taksometru rinda lielas galvassāpes nesagādā.

Uz augšu