Kā uzkrāsoties, lai izpelnītos kolēģu cieņu? Pētnieki atklāj, kā kosmētika ietekmē darba attiecības (1)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Skaidrs, ka kosmētikas lietošana vai nelietošana ir katras dāmas brīva izvēle, un tomēr - cik daudz ir par daudz? Pētījumā noskaidrots, ka sievietes, kuras darbā ierodas pilnībā uzkrāsojušās, tiek uzskatītas par sliktākām līderēm nekā viņu kolēģes, kuras ar kosmētiku nepārspīlē.

Kā vēstīts pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā "SAGE journals", gan sievietes, gan vīrieši tās sievietes, kuras ikdienā pārspīlēti lieto kosmētiku, uzskata par sliktākām vadītājām nekā sievietes, kas kosmētiku nelieto vai lieto minimāli. Iespējams, tas ir tāpēc, ka sievietes, kas darbā ierodas uzkrāsojušās, šķiet daudz sievišķīgākas nekā citas.

"Šis pētījums papildina iepriekš veikto pētījumu rezultātus, ka kosmētikas izmantošana ietekmē to, kā citi uztver sievieti. Iepriekšējos pētījumos tika secināts, ka izskatīgākas sievietes tiek uztvertas kā spējīgākas darbā, bet šajā pētījumā mēs pierādījām, ka kosmētika sievietes vadīšanas spējas citu acīs tikai pazemina," komentējis viens no pētījuma autoriem, Kristofers Vatkinss.

Foto: Christopher D. Watkins

Lai noskaidrotu, kāda ir tādu kosmētikas produktu kā lūpu krāsas un acu ēnu lietošanas ietekme uz apkārtējo vērtējumu, pētnieki nofotografēja vairākas sievietes brīdī, kad tās nebija uzkrāsojušās. Pēc tam šīm sievietēm bija jāuzklāj kosmētika un jānofotografējas vēlreiz.

Izmantojot fotogrāfijas, pētnieki izveidoja 16 digitālas sieviešu sejas, no kurām katrai bija citādāks kosmētikas daudzums.

Pēc tam 168 vīrieši un sievietes pēc šo sieviešu attēliem vērtēja to potenciālu spēju būt labai līderei darbā. Rezultātā izrādījās: jo spilgtāks bija sievietes grims, jo sliktāk tika novērtētas viņas vadītājas spējas.

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu