Ko ēst, lai uzlabotu miega kvalitāti?

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Unsplash

Visi zina, ka nebūtu vēlams ēst īsi pirms miega, taču izrādās, ka atsevišķu produktu baudīšana pirms došanās pie miera spēj uzlabot nakts atpūtu. Par to, kā ar uztura palīdzību uzlabot savu miegu, vēsta portāls "Postimees".

Ir virkne ar pārtikas produktiem, kas nomierina nervu sistēmu. Tiesa, lai ēdiens palīdzētu iemigt, ir jāseko pāris rekomendācijām.

  1. Vakariņās vajadzētu ēst produktus, kuros ir augsts olbaltumvielu līmenis - daudzos produktos ir aminoskābe triptofāns, kas palīdz melatonīna izstrādē organismā.
  2. Labākai triptofāna uzņemšanai ar olbaltumvielām bagātos produktus būtu jālieto kopā ar rīsiem, kartupeļiem vai makaroniem mazā daudzumā.
  3. Dienas laikā vajadzētu nodarboties ar sportu - pietiks arī ar ikrīta vingrošanu.
  4. Vakarā nevajadzētu savu laiku pavadīt ekrānu priekšā - tas traucē iemigt.
  5. Vēlās stundās atsakies no kofeīna - labāk izvēlies kādu zāļu tēju.

Kādi produkti palīdzēs aizmigt?

  • Ķirši - šajās ogās ir melatonīns, kas palīdz regulēt cilvēka diennakts ritmu
  • Piens un jogurts - govs pienā ir ne tikai kalcijs, bet arī jau pieminētais triptofāns.
  • "Jasmin" rīsi - eksperti min, ka labākajai iedarbībai šos graudaugus vajadzētu baudīt ne vēlāk kā četras stundas pirms miega.
  • Banāni - arī šo saldo augļu sastāvā ir triptofāns.
  • Tītara gaļa - augsta triptofāna koncentrācija.
  • Zivis - lasī, tuncī un citās bieži uzturā lietotās zivīs ir B6 vitamīns, kas palīdz melatonīna izstrādē.
  • Siers - neticami, taču pāris šķēles siera pusstundu pirms miega palīdz iemigt.

Pirms miega noteikti nevajadzētu baudīt šos produktus - stipru kafiju, melno tēju, enerģijas dzērienus, alkoholu, limonādes, kūpinātu gaļu un asus produktus.

Uz augšu