Covid-19 krīzes aizsegā aktivizējušies auto zagļi. Kura auto marka viņiem ir "topā"?

Ilustratīvs attēls

FOTO: pexels.com

Salīdzinājumā ar 2019. gadu par trešdaļu palielinājies autozādzību skaits. Policija pieļauj – daļēji to sekmējusi arī Covid-19 krīze, vēsta LTV raidījums "Panorāma".

"Vairāki nozīmīgi grupējumi ir atgriezušies Latvijā no Eiropas valstīm. Tie ir organizēti noziedzīgie grupējumi, kuriem ir pieejams aprīkojums, ar kuru palīdzību viņi iedarbina jaunas mašīnas, atkodē atslēgas," raidījumam norādīja Valsts policijas Kriminālizmeklēšanas pārvaldes 2. nodaļas priekšnieks Māris Priednieks.

Auto zagļi visbiežāk darbojas naktīs un ir īpaši iecienījuši daudzdzīvokļu namu pagalmus, kur var ne tikai izvēlēties auto marku, bet arī transportlīdzekli ar visvieglāk uzlaužamo drošības sistēmu.

Zādzību apjoma pieaugumu izjūt arī apdrošinātāji. Pēc viņu stāstītā arvien biežāk automobiļi pēc nozagšanas tiek sadalīti rezerves daļās un pārdoti gan Eiropas Savienībā, gan ārpus tās, vēstī raidījums.

Agrāk zagtās automašīnas lielākoties realizēja ārpus Eiropas Savienības, tagad tās mēdz palikt arī savienības robežās, īpaši – izjauktā veidā.

"Ļoti daudz ir rezerves daļām, jo robežas ir drusku ciet, zog tādus interesantus. Ir klasika – BMW, "Audi".

Kādus pāris gadus atpakaļ sāka zagt "KIA" un "Huyndai", un tagad ir "Peugeot" topā.

Tā pieredze tāda, ka, jo labāka ekonomiskā situācija, jo mazāk automašīnas zog, un attiecīgi, kad ekonomiskā situācija pasliktinās, viennozīmīgi zādzību skaits pieaug," raidījumam atzina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Pēc policijas datiem, atgūt izdodas nedaudz mazāk par pusi nozagto auto, tomēr to vērtība pēc zādzības teju nekad nesedz apdrošināšanas izmaksu.

Uz augšu