"Mūķeņu TikTok". Ko un kāpēc dažādu reliģiju pārstāvji dara sociālajos tīklos?

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ekrānšāviņš no video
Ekrānšāviņš no video Foto: BBC

Arī mūķenes, imami un budistu mūki neatpaliek no dažādām sociālo mediju aktualitātēm, daloties ar savu dzīvi sociālajos tīklos. Šāda veida saturs TikTok vietnē ir kļuvis ļoti populārs un dažādi ar reliģiju saistīti tēmturi ir lietoti vairākus miljardus reižu, vēsta BBC.

TikTok tēmturis ar nosaukumu #ChristianTikTok (tulkojumā #KristiešuTikTok) ir ticis lietots deviņus miljardus reižu. Savukārt tēmturis #Diwali, kas hinduismā apzīmē gaismas svētkus, ir lietots vairāk nekā divus miljardus reižu.

Klostera māsas Oriana Petra Renē un Daniela Viktorija sevi sauc par mediju mūķenēm. Lai gan viņas savu dzīvi velta Jēzum Kristum, taču brīvajā laikā pēc lūgšanām sievietes aktīvi veido TikTok video.

@daughtersofstpaul #medianuns #nuntok #catholic #prayer #runningoutoftime #miamirunningoutoftime #fyp #christiantiktok #christiantiktokers #catholictiktok #sisters ♬ Running Out Of Time - Lin-Manuel Miranda & Ynairaly Simo & Chris Jackson & Veronica Jackson & Gloria Calderón Kellett & Bri Holland & Alana Da Fonseca & Jada Banks-Mace & Gloria Estefan & Zoe Saldana & Leslie David Baker

Oriana stāsta, ka saistībā ar māsām un viņu dzīvi klosteros sabiedrībā valda daudz stereotipu. Cilvēki uzskata, ka klosteru māsas, atsakoties no ikdienas dzīves un ievērojot dažādus noteikumus, sevi saista tikai ar baznīcu un kopumā dzīvo vienmuļu un skumju dzīvi. 

"Mēs veidojam TikTok video, lai sabiedrībai parādītu, ka arī mēs esam cilvēki un mēs pilnvērtīgi dzīvojam..." skaidro Oriana.

Daniela piebilst: lai gan viņas nespēlē dažādas spēles katru dienu, taču jautrība un rotaļas ir reāla viņu dzīves daļa. Mūķenēm patīk vienai otru arī izjokot un izmēģināt jaunākās TikTok aktualitātes. Daniela stāsta, ka aplikācijas lietotāju attieksme pret viņu video ir ļoti dažāda.

@daughtersofstpaul #NunPranks #NunTok Inspiration: @jakesfunny ♬ original sound - Daughters of St Paul

"Pie mūsu video ir tādi komentāri kā: "Es iepriekš domāju, ka visām mūķenēm ir 90 gadi, viņas ir stingras un dusmīgas!"" stāsta Daniela.

Liela daļa TikTok aplikācijas lietotāju komentāros atzīst, ka paši nesaprot, kā ir nokļuvuši līdz šāda veida saturam. Tajā pašā laikā šie cilvēki vēlas sekot līdzi mūķeņu ikdienai.

Ja agrāk ticību sludināja baznīcā, tad šobrīd tas notiek caur dažādām aplikācijām, kas sasniedz arī tos cilvēkus, kuri sākotnēji nevienā reliģijā nav bijuši ieinteresēti.

27 gadus vecais imams jeb musulmaņu garīdznieks Sabahs Ahmeds stāsta, ka TikTok palīdz cilvēkus pievērst reliģijai. Bieži vien šie cilvēki nepieder nevienai ticībai, nekad nav bijuši mošejā vai kādā lūgšanu vietā, kā arī viņi, iespējams, nekad nav runājuši ar kādu reliģijas pārstāvi, taču sociālie mediji iepazīstina ar reliģiju un rada interesi par to.

Sabahs nolēma kļūt par imamu 17 gadu vecumā. Pateicoties tam, ka viņš publicē TikTok video, Sabahs ir kļuvis atpazīstams un cilvēki pie viņa vēršas ar dažādām problēmām.

@theyoungimam #muslimtiktok #muslim #islam #islamic_video #islamdaily #islamicknowledge #quran #quranvideo #prayer #fyp #islamfy #islamfyp #imam ♬ original sound - Sabah Ahmedi

"Šajā platformā cilvēki pie manis vēršas ar jautājumiem, kas nav saistīti ar ticību. Viņi, iespējams, cīnās ar narkotiku atkarību. Viņiem ir problēmas attiecībās. Un es cenšos palīdzēt tik daudz, cik tas ir manos spēkos," stāsta Sabahs.

Darbošanās sociālajos tīklos ir kļuvusi par Sabaha nozīmīgu darba daļu. Šī tendence ir novērojama ikkatrā reliģijā jebkurā pasaules malā, piemēram, Ķīnā budistu mūki ir ieguvuši lielu sekotāju skaitu, pateicoties aplikācijai ar nosaukumu "Douyin". Tā ir Ķīnā radīta aplikācija, kas ir līdzīga TikTok. Tūristi ceļo uz šo mūku tempļiem, lai varētu viņus satikt.

Arizonas štata universitātes doktore Paulīne Čongdžuna skaidro, ka īsie video mediju platformās lieliski prot piesaistīt cilvēku uzmanību. Tajā pašā laikā diskutabls jautājums ir, vai šīs platformas spēj veicināt diskusiju par teoloģiskiem jautājumiem un raisīt ilgstošas pārdomas par tiem. Savukārt reliģiskie influenceri uzskata, ka, neskatoties uz to, cik īsi šie video ir, tie spēj apgāzt stereotipus, kuri valda sabiedrībā saistībā ar konkrēto ticību.

Influencerei Melindai Štrausai patīk vietnē TikTok dalīties ar savu dzīvi un apgāzt dažādus stereotipus, kas ir saistīti ar jūdaismu.

"Uz jautājumu, vai viņa saņem antisemītiskus komentārus, sieviete atbild: "Diemžēl jā, katru dienu. Taču tas mani neaptur no video publicēšanas, tieši otrādi - tas rada motivāciju filmēt vairāk.""

@therealmelindastrauss Zach cameo at the end with permission 🥳🥳🥳 #jewishtiktok #cruisetok #yarmulke #jewtok #cruisewithme ♬ original sound - My Orthodox Jewish Life

Melinda uzskata, ka naids rodas no vienaldzības un zināšanu trūkuma. Jo vairāk viņa dalās ar saturu, kas ir saistīts ar jūdaismu, jo vairāk cilvēku uzzina par šo ticību un iemācās cienīt šīs reliģijas pārstāvjus.

Tikmēr klostera māsas Oriana un Daniela aizlūdz par visiem viņu video komentētājiem. It īpaši par tiem cilvēkiem, kuri raksta naidpilnus komentārus.

Seko mums arī Instagram un TikTok – uzzini visu pirmais!  

Tagad mēs esam arī Telegram!  

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu