Kā neiekrist ļaundaru nagos? Uzņēmums piedāvā logu pārbaudes siltuma taupīšanai. PTAC skaidro, kam pievērst uzmanību (1)

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: eva_blanco/Shutterstock

Kāda sieviete sociālās vietnes "Instagram" īsajos stāstiņos dalījās ar savu pieredzi. Viņa janvārī saņēma zvanu no kāda uzņēmuma ar  bezmaksas logu pārbaudes jeb konsultācijas piedāvājumu. "Apollo" skaidroja, kam vajadzētu pievērst uzmanību, lai, cenšoties samazināt siltuma rēķinu, neiekristu kāda ļaundara nagos.

Īsajos stāstos sieviete atklāj, ka uzņēmums zvanījis par bezmaksas logu pārbaudi, lai tādējādi, iespējams, novērstu siltuma zudumus un samazinātu siltuma rēķinu.

"Apollo" vērsās pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC), lai skaidrotu, kam šādos gadījumos pievērst uzmanību, lai savu adresi neatklātu kādam ļaundarim.

"Cilvēkiem pašiem ir jābūt vērīgiem,"

norāda PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Ar sūdzībām par līdzīgiem piedāvājumiem PTAC patlaban nav saskāries, tomēr tādas bijušas pirms pāris gadiem.

Gertmane skaidro, ka cilvēki, kas var piedāvāt šādu pakalpojumu, iedalās dažādās kategorijās. Ēku energoauditoriem noteikti būs sertifikāts, un pakalpojums attiecīgi maksās, tomēr logu siltuma zudumus var pārbaudīt jebkurš, kurš prot apieties ar termokameru. 

Termokamera.
Termokamera. Foto: Dmitry Kalinovsky/Shutterstock

Attiecīgi konstatējot, pa kurām spraugām zūd siltums, var rīkoties tālāk, tomēr pašam cilvēkam ir jāpieņem lēmums, ko darīt. 

Tāpat pirms un arī pēc logu pārbaudes veikšanas PTAC pārstāve cilvēkus aicina saprātīgi izvērtēt uzņēmuma sniegto informāciju. 

"Ja tā ir akcija, kur piedāvā konkrētā uzņēmuma logus, cilvēkam sniegtā informācija ir jāizvērtē ļoti uzmanīgi. Šeit nav jāizvēlas pirmais pakalpojuma sniedzējs.

Ir pienācīgi jāizvērtē, kādas ir problēmas, prasības un paša cilvēka vēlmes un kādi logi tiek piedāvāti. Šajā jomā PTAC saskata problēmas," skaidro Gertmane.

Pirms uzticat savu adresi zvanītājam, vajadzētu pārliecināties, kam tā tiek sniegta, vai tiešām zvanītājs pārstāv kādu uzņēmumu.

"Problemātika nav bijusi tik plaša, tāpēc konkrēti ieteikumi nav izstrādāti, bet, protams,

cilvēkiem ir jāsaprot, kas būs pakalpojuma sniedzējs, kas par uzņēmumu un ar kādu nolūku to piedāvā, cik tas maksās. Ja tas ir par brīvu, tad nākamais jautājums, kāpēc par brīvu un ar kādu nolūku tas tiek darīts.

Cilvēkiem vajadzētu padomāt par drošību pirms kādu ielaist savā mājoklī," uzsver PTAC pārstāve.

Seko mums arī Instagram un TikTok – uzzini visu pirmais!  

Tagad mēs esam arī Telegram!  

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu