Sv, 4.12.2022.

"Ryanair" vadītājs: 10 eiro aviobiļešu cenu ēra ir beigusies

Apollo.lv
"Ryanair" vadītājs: 10 eiro aviobiļešu cenu ēra ir beigusies
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Maikls O'Līrijs.
Maikls O'Līrijs. Foto: Reuters/ScanPix

Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" degvielas cenu straujā kāpuma dēļ vairs nepiedāvās lidojumus par īpaši zemām cenām, intervijā raidorganizācijai BBC atzina uzņēmuma vadītājs Maikls O'Līrijs.

O'Līrijs apgalvo, ka 10 eiro aviobiļešu ēra ir beigusies. "Nav šaubu, ka mūsu patiešām lētās akcijas cenas - viena eiro, 0,99 eiro, pat 9,99 eiro -, manuprāt, tuvāko gadu laikā šādas cenas vairs netiks piedāvātas," sacīja "Ryanair" boss.

Viņš norāda, ka aviokompānijas vidējā biļešu cena nākamajos piecos gados pieaugs līdz aptuveni 50 eiro. Šobrīd vidējā cena ir 40 eiro.

O`Līrijs gan uzskata, ka cilvēki turpinās bieži lidot, neraugoties uz cenu pieaugumu.

Degvielas cenu pieaugums, kas sadārdzina aviobiļešu cenas, palielina arī mājsaimniecību energoresursu rēķinus, tādējādi samazinot iedzīvotāju rīcībā esošos ienākumus. "Ryanair" boss gan sacīja, ka, neraugoties uz to, viņš paredz, ka cilvēki meklēs lētākas iespējas, nevis samazinās lidojumu skaitu.

Pēdējās desmitgadēs aviobiļetes ir kļuvušas lētākas un palielinājies arī lidojumu skaits, tāpēc arvien vairāk cilvēku papildus ikgadējam atvaļinājumam izvēlas īsas brīvdienas ārzemēs. Tādas aviokompānijas kā "Ryanair", "Easyjet", "Vueling" un "Wizz Air" konkurē, lai piedāvātu lētākus pakalpojumus.

Jau ziņots, ka "Ryanair" finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas bija aprīlī-jūnijā, atgriezusies pie peļņas, pieprasījumam strauji augot un sektoram atkopjoties no Covid-19 pandēmijas radītajām sekām.

Dublinā bāzētās kompānijas peļņa finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas beidzās jūnijā, tīrā peļņa sasniedza 170 miljonus eiro pretstatā 273 miljonu eiro zaudējumiem aprīlī-jūnijā pērn.

Pasažieru skaits gada salīdzinājumā vairāk nekā pieckāršojies, līdz 45,5 miljoniem pasažieru.

Tomēr "Ryanair" sniegums bija sliktāks nekā pirms pandēmijas, kad 2019./2020.finanšu gada pirmajā ceturksnī uzņēmuma tīrā peļņa bija 243 miljoni eiro.

Kompānijas vadītājs Maikls O'Līrijs teicis, ka Krievijas iebrukums Ukrainā negatīvi ietekmēja pasažieru skaitu Lieldienās.

Viņš arī atgādināja, ka sektora nākotnes prognozes ir nestabilas.

Globālais aviācijas sektors atkopjas no Covid-19 pandēmijas radītajām sekām, tomēr O'Līrijs brīdināja, ka labie vakcinācijas rādītāji Eiropā varētu ļaut lidsabiedrībām turpināt strādāt, tomēr "nevaram ignorēt jaunu Covid-19 variantu risku 2022.gada rudenī".

Tēmas
Redaktors iesaka
Lasītākais šobrīd
Nepalaid garām
Uz augšu